anti-islambetoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyle

anti-islambetoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 09:45

VB'ers nemen discreet deel aan verboden anti-islammanifestatie

Stop Islamisation of Europe (SIOE) zet vandaag toch door met de verboden manifestatie tegen de islamisering. Op het Schumanplein zullen ook VB-boegbeelden Philip Dewinter en Frank Vanhecke opduiken, al zal geen enkele VB'er partijgebonden symbolen meedragen. De Brusselse politie houdt zich paraat voor mogelijke relletjes.

De organisatie van de manifestatie, symbolisch op de verjaardag van de aanslagen van 9/11, heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Na het verbod van de Brusselse burgemeester Freddy Thielemans (PS), bevestigd door de rechtbank van eerste aanleg en de Raad van State, haakten enkele initiatiefnemers af. Eurocommissaris voor Justitie Franco Frattini uitte gisteren wel bedenkingen bij dat verbod.

"Volgens mij vallen dergelijke manifestaties onder de vrije meningsuiting", zei hij. Binnen SIOE werd de planning wel doorgezet, al kan niemand daar zeggen hoeveel mensen er in Brussel verwacht worden. "Geen idee, al zullen er vermoedelijk mensen zijn uit Italië, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland", zegt organisator Anders Gravers. "Ze zullen allen individueel deelnemen, niet als vertegenwoordigers van partijen of organisaties, want dat willen wij niet. Iedereen is welkom, behalve moslims." Van Belgische kant zullen alvast Dewinter en Vanhecke present geven.

"We zullen morgenochtend de situatie bekijken, maar normaal gezien stappen wij mee", zegt voorzitter Vanhecke, die als Europees Parlementslid ook de eisenbundel van de organisatie in ontvangst zal nemen. "Het is niet onze manifestatie, maar we hebben sympathie voor de doelstellingen. Ik verwacht dan ook dat er wel wat van onze mensen zullen aanwezig zijn." Op haar website distantieerde de partij zich wel al van "marginale en obscure neonazistische groupuscules die zich mogelijk in de kijker proberen te werken".

De Brusselse politie zal vandaag zowel in het centrum van Brussel als rond de manifestatie aanwezig zijn. "We hebben een niet onbelangrijke politiemacht ter plaatse, maar die zal zich zeer discreet opstellen", zegt Nicolas Dassonville, woordvoerder van het Brussels stadsbestuur. "We gaan niet iedereen automatisch arresteren, maar iedereen die opdaagt, moet er zich wel van bewust zijn dat het om een illegale manifestatie gaat."

Indicaties van georganiseerde tegenbetogingen waren er gisteren nog niet. Maar ook Gravers heeft een dreigement voor de Brusselse politie. "Als de politie de manifestatie probeert te verhinderen, zullen we vreedzaam reageren. Maar we zullen wel alles filmen. Als ze zich misdragen, zullen de foto's de wereld rondgaan." (Liesbeth Van Impe)

bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/bel ... n=homeArt5

Ik vind deze betoging schandalig, oa:
-omdat ze verboden is met een goede reden.
-omdat je imo niet 'tegen een godsdienst' kunt betogen, wel tegen politieke beslissingen (oorlogen, niet genoeg geld voor school, etc.) of eventueel tegen de extremisering (?) van godsdiensten.
-omdat bepaalde partijvoorzitters meedoen, en dan zogezegd niet van de partij uit??? Bang voor weer opgedoekt te worden?
Alleen weet ik niet of dit de algemene mening is, of dat hier veel mensen het óf eens zijn met de betoging, óf op zijn minst vinden dat de betoging moet toegelaten worden. Daarom plaats ik dit hier.

Kyle

Re: anti-islambetoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 11:46

Ik kan niet meer editten, maar ook het feit dat 'moslims niet welkom zijn', vind ik pricinpieel érg onjuist, want de betogers zelf beroepen zich op de vrije meningsuiting, maar een moslim zou niet op dat moment daar zijn???

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:06

Het enigste wat ik uit kan brengen is bélachelijk.....!

Lees ik niet goed, of staat de reden van deze manifestatie niet in het bericht? Ze willen protesteren tegen het toenemende aantal moslims op de wereld? En wat denken ze hier mee te bereiken?

Erg idioot, dat moslims niet welkom zijn (al zou ik niet eens naar zoiets doms willen)
En vraag me af hoe ze er zeker van willen zijn dat er geen moslims aanwezig zullen zijn, aangezien je van meer dan de helft niet eens kunt zien aan het uiterlijk dat ze islamitisch zijn.
Ik vind dit echt een raar iets en ik vind het veelste ver gaan...

Het is idd ook niet voor niets verboden..

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 15:24

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:28

wat een onzin zeg Boos!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:49

Dat ze allemaal maar gearresteerd worden! Ja

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:13

Wat een etters zijn er toch op de wereld Stoom uit je oren

Meneer Wilders ook present misschien? Klinkt alsof het helemaal in zijn straatje past.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:11

Alle extreme uitingen (religie / geloof) zijn gevaarlijk en belachelijk, deze betoging vind ik ook een extreme uiting en dus belachelijk en vooral ongepast.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:22

Es kütt vüür, dat ich mein, dat jet klirrt,
hat sich irjent jet in mich verirrt,
e Jeräusch, nit ens laut
manchmol klirrt es vertraut
selden su, dat mer't direk durchschaut
Mer weed wach, rief die Aure un sieht
en'nem Bild zweschen Breughel un Bosch
kei Minsch, dä öm Sirene jet jitt
weil Entwarnung nur half su vill koss
et'rüsch noh Kristallnaach

En der Ruhe vür'm Sturm, wat ess dat?
Janz klammheimlich verlööß wer die Stadt.
Honoratioren inkognito
hasten vorbei,
offiziell sinn die nit jähn dobei,
wenn die Volkssseele - allzeit bereit
Richtung Siedepunkt wütet un schreit
"Heil - Halali" un grenzenlos geil
noh Vergeltung brüllt, zitternd vor Neid
in der Kristallnaach

Doch die allles wat anders ess stührt,
die mem Strom schwemme, wie’t sich jehührt
Ausländer Aussattz sinn
bruchen wer, der se verführt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
kein Zorro kömmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e "Z" en der Schnie
un fällt lallend vüür Lässigkeit öm;
"Na un? - Kristallnaach!"

BAP-Kristallnaach
En der Kirch met dä Franz Kafka-Uhr,
ohne Zeiger, met Striche drop nur
ließ ne Blinde nem Taube
Strubbelpeter vüür
hinger dreifach verriejelter Düür
Un dä Wächter ‘mem Schlüsselbund hällt
sich em Ähnz für jet wie e Jenie,
weil'er Auswege pulverisiert
un verkäuf jäjen Klaustrophobie
en der Kristallnaach.

Währenddessen am Maatplatz vielleich,
unmaskiert, hück mem wohre Jeseech,
sammelt Stein, schlief et Mezz,
op die, die schon verpezz
probt dä Lynch-Mob für't jüngste Jereech.
Un zem Laade nur flüchtig vertäut
- die Galeeren stohn längs unger Dampf -
weet em Hafen op Sklaven jewaat,
op dä Schrott uss dämm ungleiche Kampf
us der Kristallnaach

Do, wo Darwin für alles herhällt,
ob mer Minsche verdriev oder quält
do, wo hinger Macht Jeld ess,
wo stark sinn die Welt ess,
vun Kusche un Strammstonn entstellt
Wo mer Hymnen om Kamm sujar blööß
en barbarischer Gier noh Profit
'Hosianna' un 'Kreuzigt ihn' rööf,
wemmer irjend ne Vorteil drin sieht
ess täglich Kristallnaach

BAP-Kristallnaach

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:34

Helaas is mijn Duits niet goed genoeg om deze tekst te verstaan. Kun je je mening ook in het Nederlands geven alsjeblieft?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:42

Kyle schreef:
Helaas is mijn Duits niet goed genoeg om deze tekst te verstaan. Kun je je mening ook in het Nederlands geven alsjeblieft?

Da's geen Duits maar Koelsch, het dialect uit Keulen.

Kristalnacht.
Het komt voor, naar ik meen, dat iets ritselt,
dat iets ergens in me zich vergist,
een geruis, niet eens luid,
meestal klinkt het vertrouwd,
zelden zo, dat men het gelijk doorheeft.
Je wordt wakker, veegt door je ogen en ziet,
in een beeld tussen Breughel en Bosch,
niemand die iets om sirenen geeft ,
Omdat sussen slecht de helft kost.
Het ruikt naar kristalnacht.
In de stilte voor de storm, wat is dat?
Heel geheimzinnig, wie verlaat er de stad.
Notabelen komen incognito haastig voorbij,
officieel zijn ze niet graag hierbij,
als de volksgeest, altijd paraat,
richting kookpunt gaat en schreeuwt:
“heil – halali” en onbegrensd geil,
om vergelding brult, trillend van afgunst.
In de kristalnacht.
Maar zij, die alles wat anders is stoort,
die met de stroom meezwemmen zoals het hoort,
voor wie homo’s misdadig zijn,
buitenlanders uitschot is,
die hebben een leider nodig.
en dan helpt geen cavalerie,
zelfs Zorro kan het niet schelen.
Die pist hoogstens een Z in de sneeuw,
en valt lallend van onverschilligheid om:
“Nou en? – Kristalnacht!”,
In de kerk met de Framz Kafka klok,
zonder cijfers, alleen strepen erop,
leest een blinde aan een dove,
Piet de Smeerpoets voor,
achter 3 voudig vergrendelde deuren.
En de bewaker met zijn sleutelbos,
vind zichzelf een waarlijk genie,
omdat hij uitwegen verplettert,
en verkoopt tegen claustrofobie,
in de kristalnacht.
Ondertussen, op het marktplein misschien,
laat men zijn ware gezicht zien,
verzamelt stenen, slijpt de messen,
op hen, die toch al verraden zijn,
repeteert de lynchgroep de laatste uitspraak,
bij de winkels slechts vluchtig gedrang,
terwijl de galeien reeds klaar liggen,
wacht men in de haven op slaven,
op het schroot van de ongelijke strijd,
Uit de kristalnacht.
Waar Darwin in alles voorziet,
of je mensen verdrijft of kwelt,
waar geld achter macht steekt,
wie sterk is de wereld heeft,
door volgen en klaarstaan vervormd.
Waar men strijdliederen neuriet en fluit,
met barbaarse honger naar winst,
“Hosianna” en “kruisig hem” roept,
als men ergens voordeel in ziet,

het is dagelijks kristalnacht

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:55

Dus als ik het goed begrijp was deze betoging een aanklacht tegen een gehéle religie, en bestaat de hele Islam (even denken, wat meer dan een miljard mensen?) uit potentiele gevaarlijke gekken voor de samenleving?

Nou, wat goed dat ik gewaarschuwd ben. *Verwijdert even een paar mensen uit haar vriendenlijst*

Wat een gedoe weer zeg. Op deze manier wakker je de haat alleen maar aan. Je doet mensen denken dat je moet oppassen voor iedereen die een bepaald geloof heeft. Terwijl het daar juist (hoe moeilijk sommigen het blijkbaar willen geloven) niet allemaal zelfmoordbommers zijn. Moslims met een normaal dagelijks leven die zonder haat met anders religieuzen kunnen praten bestaan echt hoor. Die halen alleen niet zo vaak het nieuws.

Ze hadden van de betoging beter kunnen maken: Stop iedereen die in naam van zijn religie geweld goedpraat en stop iedereen die met geweld mensen probeert te bekeren. En dan zich niet alleen op de Islam fixeren maar op alle godsdiensten. Daar heb ik al wat meer animo voor, en dan viseer je ook je niet een hele godsdienst maar slechts een deel.

Over vrijheid van meningsuiting gesproken trouwens... men mag roepen dat men moet uitkijken voor de Islamisering...wat zou er gebeurt zijn als een imam had gepredikt dat de moslims zich anti-christelijk moesten opstellen? Zou VB-kopstukken dat nog toejuichen onder recht op vrije meningsuiting?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:59

VB-kopstukken zijn dan ook nog altijd te zien in negationistische betogingen. Dit ruikt naar westers fundamentalisme.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:09

xKatleentjex schreef:
Ze hadden van de betoging beter kunnen maken: Stop iedereen die in naam van zijn religie geweld goedpraat en stop iedereen die met geweld mensen probeert te bekeren. En dan zich niet alleen op de Islam fixeren maar op alle godsdiensten. Daar heb ik al wat meer animo voor, en dan viseer je ook je niet een hele godsdienst maar slechts een deel.

Afgod

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:15

Biepje schreef:
VB-kopstukken zijn dan ook nog altijd te zien in negationistische betogingen. Dit ruikt naar westers fundamentalisme.

ruiken naar? stinken naar zou ik zeggen Tong uitsteken

Voor alle duidelijkheid: het is zogenaamd tegen de islamisering van Europa; maar het is duidelijk ook tegen de islam in zijn geheel.

Ik heb gezien (op vtm-nieuws Clown ) hoe ze De Winter en Vanhecke hebben opgepakt. Naar mijn mening heel correct, want ik heb alleszins al véél hardhandiger geweten op !legale! betogingen... En nu willen ze opeens de politie aanklagen Dromen Groot aandachttekort zeg ik je Clown Wanneer gaan die uitgepuberd zijn??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:17

Sjah de anti anti islam betoging was ook iligaal, en toen tijds niet echt vredig op de meir, ik heb het begin gezien was blij dat ik weg was. Maar dan vind ik weer incorect dat dat allemaal mag.
Allebei aanpakken Lachen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:21

ik vind dat het zo erg nou ook weer niet hoeft.

maar wat ik wel vind is dat als mensen van het islam hier komen wonen, dat ze dan ook hier aanpassen. wij hoeven niet aan hun aan te passen. geloof kan je niet veranderen nee, maar het hoeft niet allemaal op hun manier gedaan worden. ( bijv halal slachten) en dat ze gewoon nederlands praten is een must. thuis wel, maar op straat niet. daar erger ik me dood aan. mocht ik in het buitenland wonen dan pas ik me net zo goed aan. ben ik op vakantie probeer ik zo veel mogelijk duits te praten. ook tegen ons pap en mam. ook vind ik niet dat de kinderen op school les daarover krijgen. ik las laats in de krant dat er ook op school les word gegeven. dat vind ik ronduit belachelijk.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:22

Mja, die idioten willen dan de politie aanklagen, maar de bewijzen staan wel op video, heel België kon ze zien. Man toch, hoe langer die gasten hun racistische propaganda voeren, hoe dommer ik ze vind.

Ik werd misselijk toen ik Vanhecke om zich heen zag stampen tegen de politie, hij leek wel een of andere gek. Niet dat hij dan niet is Clown .

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:24

Jolandaa_ schreef:

maar wat ik wel vind is dat als mensen van het islam hier komen wonen, dat ze dan ook hier aanpassen. wij hoeven niet aan hun aan te passen. geloof kan je niet veranderen nee, maar het hoeft niet allemaal op hun manier gedaan worden. ( bijv halal slachten) en dat ze gewoon nederlands praten is een must. thuis wel, maar op straat niet. daar erger ik me dood aan. mocht ik in het buitenland wonen dan pas ik me net zo goed aan. ben ik op vakantie probeer ik zo veel mogelijk duits te praten. ook tegen ons pap en mam. ook vind ik niet dat de kinderen op school les daarover krijgen. ik las laats in de krant dat er ook op school les word gegeven. dat vind ik ronduit belachelijk.

Ach, de mensen passen zich prima aan hoor, het is alleen een blijk van disrespect van de autochtonen zelf. Je hebt inderdaad de ghetto's, je hebt die-hards, maar so what? Ik kom elke dag in Antwerpen, ik heb niks last. Ik heb eerder last van christelijke fundamentalisten, daar heb ik mijn buik van vol, maar mensen afkomstig van een oosters of zuiders land? Noop.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:25

Biepje schreef:
Mja, die idioten willen dan de politie aanklagen, maar de bewijzen staan wel op video, heel België kon ze zien. Man toch, hoe langer die gasten hun racistische propaganda voeren, hoe dommer ik ze vind.

Ik werd misselijk toen ik Vanhecke om zich heen zag stampen tegen de politie, hij leek wel een of andere gek. Niet dat hij dan niet is Clown .

Ach uiteindelijk hebben ze daar alleen zichzelf mee. Kan iedereen zien wat voor types het nu eigenlijk zijn Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:26

Nathalie schreef:
Het enigste wat ik uit kan brengen is bélachelijk.....!

Lees ik niet goed, of staat de reden van deze manifestatie niet in het bericht? Ze willen protesteren tegen het toenemende aantal moslims op de wereld? En wat denken ze hier mee te bereiken?

Erg idioot, dat moslims niet welkom zijn (al zou ik niet eens naar zoiets doms willen)
En vraag me af hoe ze er zeker van willen zijn dat er geen moslims aanwezig zullen zijn, aangezien je van meer dan de helft niet eens kunt zien aan het uiterlijk dat ze islamitisch zijn.
Ik vind dit echt een raar iets en ik vind het veelste ver gaan...

Het is idd ook niet voor niets verboden..

Reactie op ping pong spelletje tussen ael en vb.
Beide zijn niet zo onschuldig hoor, spijtig dat het alleen maar van één kant gewezen word. En het lukt ook mensen happen die versies zoals zoete broodjes.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:58

Jolandaa_ schreef:

Dat is een ander verhaal, een andere betoging.
Islam heeft imo niets te maken met inburgering. Een religie is in principe persoonsgebonden.
Je kunt volgens mij wél discussiëren over: Iemand die in België komt wonen, ongeacht! de religie, moet Nederlands praten of wat dan ook.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:43

Idd, die reactie van Jolandaa_ is een een héél ander verhaal...
En ik krijg er ook een beetje een vervelend gevoel van..

Ten eerste vind ik het raar dat bij de gedachten 'Moslims' gelijk gedacht wordt aan mensen uit het oosten. Er zijn intussen ook een hoop europeanen die bekeerd zijn, ook Nederlanders of Belgen.
Ten tweede kun je niet zeggen hoe je gaat reageren als jijzelf in een ander land woont. Een weekje op vakantie is makkelijk, dan pas je je wel een weekje aan (al merk ik daar in 90% van de gevallen helemaal niets van) maar als je echt ergens woont is dat toch anders.

Religie en cultuur is iets heel anders. Je kunt niemand zijn of haar religie verbieden. Je kunt idd zoals Kyle zegt dat mensen zich aan moeten passen ongeacht welk geloof.

Ik vind zulke reacties altijd erg jammer moet ik zeggen. Zo makkelijk is aanpassen niet. Ik woon nu 2 jaar in Turkije en ken inmiddels goed Turks, maar praat met mijn Nederlandse vrienden gewoon Nederlands. En zo hebben wij een hóóp buitenlanders die hun eigen taal blijven spreken. Het verschil is dat niemand er wat om geeft bij ons, ik heb nog nooit iemand horen klagen.

Stel je het eens anders voor. Stel een buitenlander woont net in Nederland en kent dus nog geen Nederlands. Zou jij dan altijd in het bijzijn van diegene een taal spreken die jullie beide kennen?
Dat gebeurt ook net zo goed niet.
Respect moet van twee kanten komen en ook het aanpassen. Je aanpassen aan een hele andere cultuur is niet zo makkelijk en het wordt ze in Nederland alleen maar moeilijker gemaakt.