Nepmiljonair misleidt doodzieke anorexiapatienten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nepmiljonair misleidt doodzieke anorexiapatienten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:30

De 38-jarige Apeldoornse 'miljonair' Frank Verbeek, die in de uitzending van Pauw & Witteman vrijdagavond in vermomming bekendmaakte dat hij de 32-jarige anorexiepatiënte Saskia van Ruiten uit Leeuwarden minstens 150.000 euro schenkt voor een noodzakelijke behandeling in Zweden, blijkt dit te hebben verzonnen.

De man werd gisteren door deze krant via zijn paspoort ontmaskerd als de 32-jarige Remon de B. uit Apeldoorn die in zijn verleden een spoor van ellende zou hebben achtergelaten. "Ik trok me het lot van de vrouw aan omdat mijn zus aan anorexie is overleden. Maar ik heb het geld niet overgemaakt, dat klopt. Ik weet niet eens hoe die kliniek heet", biechtte De B. op, die beweert dat hij in 2004 zeven miljoen euro met de Staatsloterij won. Volgens De B., alias Frank Verbeek, alias Frank Brown, wilde Univé ook de noodzakelijke behandeling van zijn zus destijds niet betalen. Het identieke verhaal over de anorexiepatiënte had hij ook al bij andere slachtoffers opgehangen. "Dit heeft hij ons ook verteld. Hij noemde zich toen Frank Brown", vertelt een gedupeerde. "Hij plunderde mijn bankrekening leeg."

Dolgelukkig

Saskia, die slechts 41 kilo weegt, krijgt de unieke behandeling die zij nodig heeft niet vergoed. Zij en haar ouders waren dolgelukkig toen Remon de B. het geld wilde betalen. In de uitzending benadrukte hij dat hij liever onherkenbaar wilde blijven.

"Ik heb veel dingen in mijn leven fout gedaan. Het klopt dat ik met justitie in aanraking ben geweest. Iedereen denkt dat ik toch al een fantast ben. Daarom wilde ik ook niet op televisie worden herkend."

De ouders van Saskia hebben hun dochter gisteravond op de hoogte gebracht van het vreselijke nieuws. De redactie van Pauw & Witteman komt morgenavond met een rectificatie.

http://www.telegraaf.nl

Stoom uit je oren Hamer

Ik heb deze uitzending dus ook gezien. Deze Nepmiljonair had het meisje al toegezegd alles te betalen, haar hoop gegeven, was al bij haar thuis geweest. Je zag haar helemaal een beetje opleven, eindelijk goede hulp.. Hij bleef in de uitzending maar zeggen dat hij het zou betalen anders zou ze sterven.

en dan is het gewoon hartstikke nep Hamer Hoe laag kun je zinken?
Pff, dit soort dingen maken mij dus echt woest, een doodziek iemand hoop geven, en dan gewoon glashard liegen! Ik hoop dat iemand het hem betaald kan zetten!

Arm kind..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-09-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Re: Nepmiljonair misleidt doodzieke anorexiapatienten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:31

Ja hoe ziek kun je zijn.... ik hoop dat dat meisje er nu niet helemaal aan onder door gaat, de zoveelste klap

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:33

Wtf! Heb de uitzending ook gezien. Die man is echt niet goed bij z'n hoofd!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:43

Ik zat gisteren nog tegen iemand te vertellen dat het zo'n super gebaar was van die man.
Wel slordig dat bij Pauw en Witteman het verhaal niet beter is nagetrokken.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:47

OMG Stoom uit je oren wat een klote streek zeg...
die man is niet helemaal lekker Gestoord

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:06

ik heb het idd ook gezien en ik vond hem al zo vreemd overkomen maar gooide dat op zijn vermomming... maar schijnbaar klopt er dus echt iets niet met die vent.

Ik hoop echt dat Saskia hier niet aan onderdoor gaat, het is al heel moeilijk om toe te geven dat je deze ziekte hebt, dat behandeling niet vergoed wordt en dan nog er boven op dat je weldoener je gewoon belazerd. Heb er geen woorden voor...

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:44

Chans schreef:
ik heb het idd ook gezien en ik vond hem al zo vreemd overkomen maar gooide dat op zijn vermomming... maar schijnbaar klopt er dus echt iets niet met die vent.

Ik hoop echt dat Saskia hier niet aan onderdoor gaat, het is al heel moeilijk om toe te geven dat je deze ziekte hebt, dat behandeling niet vergoed wordt en dan nog er boven op dat je weldoener je gewoon belazerd. Heb er geen woorden voor...

Inderdaad hopen dat er nog iemand haar wil helpen door geld te schenken.
Wat een ziekelijke man zeg heb er geen woorden voor zo erg!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:49

Naar wat ik heb begrepen gaat het hier om een ziekelijke leugenaar (ofwel iemand die z'n eigen verhalen ook werkelijk geloofd en niet kan leven zonder liegen), heel l*llig maar die man is dus ook ziek. Verhaal had inderdaad wat beter nagetrokken mogen worden.

Aan de andere kant, het is inderdaad een hele smak geld maar ik snap dan weer niet waarom dat echt van anderen moet komen. Als het om mijn kind zou gaan zou ik alles doen om aan dat geld te komen, lenen zou altijd ook nog een optie kunnen zijn. Zo'n behandeling is heel duur maar imo echt niet onmogelijk als je je best doet. Bloos

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:56

Één woord : Schandalig !

Nou vind ik het ook erg fout van de programma makers van Pauw en Witteman deze hadden het eerst na moeten checken.
Vind zelfs dat hun best een tegemoetkoming in de kosten kunnen doen.... ze hebben aan de uitzending toch ook geld verdient ...?!

Jus_dOrange : het lijkt mij ook dat d'r ouders/ vrienden ed er ook alles aan zullen doen om dat geld bij elkaar te krijgen.
Maar je kan niet in hun portomonee en vermogen bekijken.
Lenen lijkt altijd zo makkelijk , maar ook daar zitten kantjes aan.
Het lijkt mij dat ze al veel geprobeerd hebben voor hun dochter, en ze eerst naar de dichtsbijzijnde oplossing gezocht hebben...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:47

Ik vind niet dat het programma moet gaan meebetalen, zij kunnen er niets aan doen dat die man een bedrieger is.
Maar misschien hebben ze al een plan van aanpak klaar liggen, je weet het maar nooit.

Tja, het verhaal controleren... ja hebt hier te maken met een pathologische leugenaar, zij zijn zo goed in liegen (ze geloven er zelf in) dat het heel erg moeilijk is om de waarheid te achterhalen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:49

Ik vraag me trouwens af wat die man er nou mee bereikt om zo te doen? Wat krijgt hij er nou in hemelsnaam voor terug om iemand dit aan te doen? Dat snap ik echt niet hoor

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:52

Ach kom...het is niet de eerste keer dat P en W op deze manier riooljournalistiek brengen.
Met een fatsoenlijke backroundcheck hadden ze al boven water gehaald dat deze man loog over zijn identiteit.

Schandalig, en ontzettend sneu voor de betrokken partijen..

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:10

Er zijn helaas altijd mensen die grote verhalen hebben. Zo zijn er bij iedere grote politiezaak wel dit soort mensen die zich melden als getuige of zelfs dader. Er bestaat zoiets als op een ziekelijke manier leugens vertellen.

Aan de andere kant begrijp ik niet goed dat deze man geld over zou hebben voor dit meisje. Heel sneu hoor maar ik zou het eerder geven aan zaken als kanker, hartziekten of spierziekten etc. Ziekten waar je in mijn ogen echt niets aan kunt doen. Daarbij kan je met al dat geld nog meerdere mensen helpen. Dit meisje is al tig keer opgenomen en al meerdere malen behandeld. Naar mijn mening is het op een gegeven moment gedaan. Wie zegt dat de behandeling in Zweden wel zou werken? Er is geen enkel bewijs of garantie dat de behandeling in zweden totaal anders in dan in Nederland. En dat het deze keer wel nuttig zou zijn.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:52

De keuze wie je gaat helpen is natuurlijk ontzettend persoonlijk. Door mensen hun verleden, die man had dus een zus met anorexia, dan trek je je zo'n verhaal aan. Maar goed, nu klopt zijn verhaal dus voor geen meter Clown maar dat is wel een belangrijke rede over het algemeen. Je voelt je nou eenmaal meer betrokken bij de ene ziekte dan de andere.

De methode in Zweden is mss nog niet erkent (en ik heb geen idee over de mate van wetenschappelijkbewijs) maar als dat iemands laatste kans is....en je gelooft in de methode...sja.

Anorexia is een ziekte. Als je wilt discusseren in hoevere je zelf wat aan anorexia kan doen en het geen ziekte zou zijn, zou je moeten posten in een topic over anorexia, er zijn al meerdere discussies hierover voorbij gekomen.

Jus_dOrange schreef:
Naar wat ik heb begrepen gaat het hier om een ziekelijke leugenaar (ofwel iemand die z'n eigen verhalen ook werkelijk geloofd en niet kan leven zonder liegen), heel l*llig maar die man is dus ook ziek. Verhaal had inderdaad wat beter nagetrokken mogen worden.

Een fantast. Ik vind het ook wel frappant dat het door P&W niet beter gecheckt is.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:00

Ik lees net op telegraaf.nl dat haar biologische vader ook miljonair is en dat die nu waarschijnlijk die behandeling gaat betalen!! Het is wel een beetje een vaag verhaal van die vader vind ik persoonlijk..

maar gelukkig is er wel een oplossing voor het meisje!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:01

en ze komen er nu pas achter dat de biologische vader een miljonair is?
Das wel heel toevallig...

Hey, ik heb mijn echte vader gevonden.
Pap, kun je even lappen?

Of wisten ze het al die tijd al, en wilden ze het niet vragen?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:03

arm arm kind
dan heb je een sprankje hoop en dan komt dit naar voren

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:27

Tootz schreef:
Ik lees net op telegraaf.nl dat haar biologische vader ook miljonair is en dat die nu waarschijnlijk die behandeling gaat betalen!! Het is wel een beetje een vaag verhaal van die vader vind ik persoonlijk..

Apart

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:29

PFFF wat vreselijk zeg niet normaal!
hoop dat haar vader het gaat betalen!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:37

Had papa ook wel eerder over de brug mogen komen vind ik...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:52

Tootz schreef:

Hier is dan het bericht.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7054 ... html?p=2,1

Maar nu is het wel een heel merkwaardig verhaal aan het worden.
Dan had hij zijn dochter toch wel eerder kunnen helpen, maar hij wil niet eens zeggen of hij de behandeling van zijn dochter wel of niet wil betalen.
wie begrijpt er nog wat van?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:06

ik niet in elk geval Verward hij heeft haar wel 32 jaar lang geholpen maar nu niet....

Ze wist het dus wel al...waarom zou ze dan mee hebben gedaan aan dat programma? Is dan toch makkelijker om vaderlief aan te spreken (als die toch zo rijk is) dan het via zo'n programma te doen en teleurgesteld te worden. Waarschijnlijk ligt het een beetje moeilijk in die familie, die indruk krijg ik in elk geval wel maar als je zo ziek bent......

Heel apart....

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:28

jacimatho schreef:
Had papa ook wel eerder over de brug mogen komen vind ik...

vind ik ook
hij wil zelf toch ook dat zijn dochter beter word :S

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:43

Lekkere pa heb je dan.

En wat een rare vent joh, eerst geld aanbieden en dan blijkt het een leugen te zijn.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:55

Las het gister ook op een nieuwssite.
Absurd verhaal zeker nu pa ineens een miljonair(rijk geworden door worsten te maken vond ik dan weer een "apart" detail met een dochter die anorexia heeft) blijkt te zijn en altijd contact gehouden heeft met zijn dochter.

Mischien dat ze daar eerder had aan kunnen kloppen dan de media opzoeken met haar verhaal.