Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Interessante vraag. Als iemand zich bekend maakt als journalist, vertelt wat 'ie komt doen, je een aantal vragen stelt en vervolgens je naam vraagt, mag je dan aannemen dat hij je met naam en toenaam gaat citeren tenzij je zegt dat je dat niet wil?
Ben benieuwd.....
Duke schreef:Cowboy55 schreef:Interessante vraag. Als iemand zich bekend maakt als journalist, vertelt wat 'ie komt doen, je een aantal vragen stelt en vervolgens je naam vraagt, mag je dan aannemen dat hij je met naam en toenaam gaat citeren tenzij je zegt dat je dat niet wil?
Ben benieuwd.....
Ja, zo is het. Er staat een quote van je vriend bij, dus hij is geïnterviewd. Als hij niet duidelijk te kennen heeft gegeven niet met naam en toenaam vermeld wil worden, zullen ze zijn naam gewoon plaatsen.
Het is anders als iemand van een delict beschuldigd wordt. Dan wordt vaak alleen de voornaam + eerste letter achternaam vermeld.
susie1981 schreef:Dat vind ik helemaal krom.
Dus als iemand om je naam vraagt moet je er direct van uit gaan dat men dat gaat publiseren.
Het zal eerder omgekeerd moeten zijn, dat ze vragen mag ik je maan bij dit artikel publiseren.
Beetje omgekeerde wereld
Wendy schreef:Als je citeert, doe het dan ook goed... en verzin dan niet allerlei dingen die helemaal niet gezegd zijn. Ik zou in haar plaats ook boos zijn hoor.