Duitsland aan grote bomaanslagen ontsnapt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 14:15

http://www.nu.nl/news/1222955/21/Duitsl ... snapt.html

bron: www.nu.nl

Citaat:
Uitgegeven: 5 september 2007 11:57
Laatst gewijzigd: 5 september 2007 12:56

KARLSRUHE - De veiligheidsdiensten in Duitsland hebben "hevige bomaanslagen" door moslimfundamentalisten voorkomen. Dat heeft de Duitse justitie woensdag laten weten na de arrestatie van drie mannen.

De verdachten hadden de Amerikaanse militaire basis Ramstein en de internationale luchthaven van Frankfurt in het vizier.

Volgens de procureur-generaal Monika Harms, waren het potentieel de grootste aanslagen op Duitse bodem ooit.

Al-Qaeda

De drie mannen zijn leden van een islamitische terreurgroep gelieerd aan al-Qaeda, vermoedelijk gaat het om de groep Islamitische Jihad Unie (IJU). Ze zouden in Pakistan trainingen hebben gevolgd. Het gaat om twee Duitse en een Turkse verdachte.

Het weekblad Der Spiegel meldt op zijn website, dat het gaat om de 28-jarige Fritz G. uit Ulm, de 22-jarige Daniel S. uit Saarbrücken en de 29-jarige Turk Adem Y. uit Hessen.

Bekeerd

De eerste twee hebben zich tot de islam bekeerd. G. staat bij rechercheurs bekend als vooraanstaand lid van een groep geradicaliseerde moslims, die zich in Ulm hebben gevestigd.

Vakantiehuis

De verdachten zijn dinsdag aan het einde van de middag opgepakt in een vakantiehuis in Korbach in de deelstaat Hessen, zei de president van de federale recherche Jörg Ziercke tijdens een persconferentie.

Bom

Ze hadden twaalf vaten waterstofperoxide bij zich en ander materiaal om een bom te maken. Vlak voor de aanhouding waren ze begonnen een bom te maken, die vergelijkbaar zou zijn met 550 kilo TNT.

Vervolgens heeft de politie in meerdere Duitse deelstaten huiszoekingen gedaan. Zij heeft op veertig andere plekken onder meer computers en documenten in beslag genomen. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

Het komt steeds dichter bij... het is een kwestie van tijd, zeg ik altijd, EENS is er een onbewaakt moment en kunnen er weer verschrikkelijke dingen gebeuren.... of denk ik nu te pessimistisch???

HHD_Foto

Re: Duitsland aan grote bomaanslagen ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:18

Citaat:
Ze hadden twaalf vaten waterstofperoxide bij zich

Kun je in ieder geval je haar weer laten blonderen Blond Haha! Knipoog

Ik maak me er niet druk over, komt het, dan komt het, maar ik ga er niet van uit dat ik daar persoonlijk schade van ga ondervinden. Misschien wel struisvogelpolitiek, maar anders heb je geen leven meer.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:35

Hmm ja.. het is wel scary, maar ik maak me er niet dagelijks druk om. Ik laat mn leven niet verpesten door dit soort acties, dan geef je ze alleen maar hun zin..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 14:40

Het is ook niet zo dat ik mij er persoonlijk druk om maak, meer dat ik af en toe denk: er zal heus wel weer een keer iets gebeuren, ik heb niet de illusie dat er nooit meer van dit soort rampen van ongekende grootte zoals bij WTC gaan gebeuren Knipoog

Heel veel mensen die ik spreek denken dat landen als NL buiten schot zullen blijven... nu, dat denk ik niet, dat is wat mij betreft wel je ogen sluiten Lachen

Craignethan - uitgroeitje bijwerken? Haha!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:48

Bah, ik heb het er ook niet op.
Ooit slaan ze weer toe...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:16

11 sept komt ook weer dichterbij... alweer 6 jaar geleden Verdrietig

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:34

Gelukkig maar dat het voorkomen is, ik denk dat iedereen wel weet dat er ooit weer iets gaat gebeuren van zulke grote omvang. Maar je kunt je er ook niet te druk om maken want dan heb je idd geen leven meer.

Wat me wel stoort is dat dit nieuws gisteren bekend werd gemaakt maar dat het bv op teletekst meteen naar pagina 2 verdween en niet meer tussen de hoofdpunten stond. Terwijl het imo toch wel zeer belangrijk nieuws is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:00

Zo dat is geluk hebben zeg!
Maar wanneer zou de volgende alweer gepland staan?

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:33

Ach, als je je hier 24/7 druk om moet maken, word je ook niet blij van.

Het is wel schokkend, maar ik negeer 't allemaal maar wat.