Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angelstears schreef:er zijn inmiddels 3 nederlandse blushelicopters met 27 man personeel aangekomen in Griekenland om de Griekse overheid te helpen met blussen
Angelstears schreef:maar zonder die blusheli's komen ze helemaal nergens
Toekie schreef:Ik vind dit soort rampen altijd vreselijk (werd serieus 's nachts zwetend wakker van alle tsunami-beelden toentertijd), maar als half Griekse voel ik me nog eens extra geraakt. Weet niet, zal wel in de genen zitten ofzo maar ik voel me enorm betrokken. We hebben een goede vriend die daar vlakbij woont (Patras). Hij weet ook niet wat -ie meemaakt!! Mijn vader had 'm gisteren nog aan de telefoon. Hij vertelde dat hij onderweg naar huis een stel mensen zag die een of andere kerel hadden 'opgepakt' en 'm nogal stevig aanpakte. Dus hij stapte uit om te kijken wat er aan de hand was. Bleek dus dat die knakker een peuk in de bosjes had gegooid.
Vind het werkelijk mensonterend om te zien hoe ze die vreselijke branden proberen te blussen. Ik zag dat ze ergens slechts één brandslang hadden, daar hadden ze gaten in gemaakt zodat ze meerdere branden tegelijk konden blussen (voor zover dat lukte dan). Zo triest, ongelooflijk...