Hoefsmid slaat paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoefsmid slaat paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:22

OLST-WIJHE - Een 58-jarige hoefsmid uit de gemeente Olst-Wijhe heeft met zijn hamer een paard bewusteloos geslagen.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Hij trapte het dier eerst in de buik, en gaf het daarna een paar flinke klappen op de ribben en het voorhoofd. Daarop begon het één jaar oude paard bloed op te geven en raakte buiten bewustzijn.
De hoefsmid heeft een proces-verbaal gekregen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID), maar kan zijn beroep nog gewoon uitoefenen. Of en wanneer hij voor de rechter moet komen, moet door het Openbaar Ministerie worden beslist.
De hoefsmid was het dier aan het bekappen toen het in paniek raakte. Daarop begon de hoefsmid te trappen en met zijn hamer op het paard in te slaan.
De LID kwam de zaak op het spoor na meldingen van ooggetuigen. Het paard is inmiddels hersteld van zijn verwondingen.

bron : http://www.destentor.nl/salland/article1793380.ece

Dit is toch niet normaal? waar gaat dit heen?

Mallow

Re: Hoefsmid slaat paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:23

pf opsluiten die vent! Gatverdamme. Als je met paarden werkt weet je dat een paard in paniek kan raken. En zeker een jaarling

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:24

Boos! Jee zeg!!!! Als hoefsmid behoor je toch te weten hoe je ook met jonge dieren moet omgaan!!!!!!
Te vaak heb ik ook al moeten zien dat de meesten helaas gewoon geen geduld hebben! Boos! Stoom uit je oren
Belachelijk. Ook hoefsmeden zouden verplicht een cursus of opleiding "Paarden communicatie/ Paarden begrijpen moeten doen!
Laatst bijgewerkt door _Luziream op 26-08-07 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:37

ik heb gezien ja na je link..vreemd ik las het vandaag pas in de krant, maar dan kan het idd op slot

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:38

Jee toen ik de titel las dacht ik nee, het zal toch niet dezelfde vent zijn.

Mijn paard is 2 jaar geleden, toen ze op een ponykamp stond voor het eerst beslagen. Ze was een beetje gespannen maar dat lijkt mij logisch, ze stond een beetje te dribbelen. Maar toen ze dat deed heeft die vent haar gelijk geschopt, in haar buik en vervolgens heeft ze een klap van zijn hamer middenin haar ribben gehad.
Ik stond erbij en heb gezegt datie normaal moest doen of anders weg mocht gaan, en toen is hij opgehouden. Ik stond daar met de tranen in m'n ogen, ik vond het echt verschrikkelijk maar het was gebeurt voor ik er erg in had.
Die kerel heeft nadat hij zijn werk had afgemaakt nooit meer met 1 vinger aan mijn paard gezeten en dat zal niet meer gebeuren ook.
Walgelijk om zoiets te doen met het paard van een ander, terwijl er niet eens een fatsoenlijke reden voor is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:41

djodjodjo schreef:
Jee toen ik de titel las dacht ik nee, het zal toch niet dezelfde vent zijn.

Mijn paard is 2 jaar geleden, toen ze op een ponykamp stond voor het eerst beslagen. Ze was een beetje gespannen maar dat lijkt mij logisch, ze stond een beetje te dribbelen. Maar toen ze dat deed heeft die vent haar gelijk geschopt, in haar buik en vervolgens heeft ze een klap van zijn hamer middenin haar ribben gehad.
Ik stond erbij en heb gezegt datie normaal moest doen of anders weg mocht gaan, en toen is hij opgehouden. Ik stond daar met de tranen in m'n ogen, ik vond het echt verschrikkelijk maar het was gebeurt voor ik er erg in had.
Die kerel heeft nadat hij zijn werk had afgemaakt nooit meer met 1 vinger aan mijn paard gezeten en dat zal niet meer gebeuren ook.
Walgelijk om zoiets te doen met het paard van een ander, terwijl er niet eens een fatsoenlijke reden voor is!

mijn god dat meen je niet? heeft je paardje er niks aan over gehouden?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:51

Jeetje dat er nog steeds van die mensen rondlopen. En het ergste vind ik nog wel dat ze nog steeds hun beroep mogen uitvoeren. Wat raar dat het nu pas in die krant stond, zou hij nog steeds niet voorgekomen zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:37

ja weet nie...ik vind het ook vreemd dat het nu pas in de krant staat en idd al helemaal dat ie zijn beroep nog mag uitoefenen!

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:21

Zo die man is echt ziek zeg! Opsluiten zou ik zeggen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:44

is dit niet het bericht van een poosje terug of is dit een nieuw geval?????

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:47

nee is idd van een poos terug al
heb ook al een tijd geleden getemt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:48

zydeco schreef:
nee is idd van een poos terug al
heb ook al een tijd geleden getemt

o ik dus ook net Bloos