Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:49

Nederland volgt de politieke ontwikkelingen in België met argusogen. En dat heeft een goede reden: 77 procent van onze noorderburen zou Vlaanderen zó weer bij Nederland voegen. Opvallend: 'slechts' 61 procent denkt dat beide landen beter zouden worden van zo'n fusie. Ruim 85 procent is voor intensievere samenwerking met de Belgen. Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS Nipo in opdracht van RTL heeft uitgevoerd.

Wat na de fusie? Een op de vijf Nederlanders denkt dat Nederland en Vlaanderen na samenvoeging geleid moeten worden door het Nederlandse koningshuis. Afschaffing van beide koningshuizen is volgens 16 procent de beste optie. Ongeveer evenveel Nederlanders (17 procent) denken dat beide landen hun eigen koninklijke familie moeten behouden.

Maar onze noorderburen beseffen ook wel dat dat scenario niet helemaal realistisch is. Ongeveer 83 procent denkt dat België zelfstandig blijft voortbestaan. Ongeveer 14 procent denkt dat dit niet het geval is. Een kwart van de Nederlanders denkt dat Vlaanderen en Wallonië gescheiden moeten worden.

Aanleiding voor de enquête is de politieke impasse in België. De kabinetsformatie duurt er door onenigheid tussen Walen en Vlamingen al bijna twee maanden en uitzicht op een coalitie is er nog niet. (hln/anp)

bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_56 ... n=homeArt1

Ik wil wel eens de mening hier op bokt horen Ja. Zowel van Belgen en Nederlanders Knipoog.

Ik ben voor, maar of het ooit haalbaar is, denk ik niet. Mss op heel lange termijn als Vlaanderen van Wallonie gescheiden zou zijn.
Ik denk wel dat Nederland + Vlaanderen een héél sterk paardenland zou zijn Haha!.

soesita

Re: Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:32

Ik (Belg, voor alle duidelijkheid Tong uitsteken ) kan het me wel voorstellen. Afschaffing van beide koningshuizen is dan volgens mij wel een must. Maar ik denk absoluut niet dat het ooit zal gebeuren. Vork

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:36

Van mij mogen de vlamingen er gezellig bij hoor Haha! Als ze die vervelende fransozenbelgen dan maar niet meenemen Tong uitsteken Ligt dat nu aan mijn ervaringen, of zijn franstalige belgen gewoon veel onvriendelijker tegen buitenlanders? Op vakantie altijd hetzelfde verhaal, nederlandstalige belgen altijd supervriendelijk, franstaligen lomp en bot, zelfs als je je in het frans verstaanbaar probeert te maken..

Dus Alle vlamingen verzamelen over het metje, komen wij zuiderlingen eindelijk weer eens in de meerderheid *LOL*

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:00

gezellig!! Haha! lijkt me een goed idee! van mij mag het worden samengevoegd! zijn we ook weer een stukkie groter op de kaart, haha!! Clown

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:59

nou het lijkt me gezellig. en dan overal vlaams praten. dat vind ik echt een leuk taaltje

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:02

Ze zoeken het maar mooi uit, maar problemen zou ik er niet mee hebben hoor. En dan gewoon de koningshuizen samenvoegen, kan niemand ruzie maken Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:21

of juist nog meer sappige ontwikkelingen Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:27

Ik zelf vind samenvoegen van Vlaanderen en Nederland wel een strak plan. Alleen, hoe gaat het dan heten? Die belgjes zijn toch wel fier op Vlaanderen lijkt me? Tong uitsteken

Ik zou het alleen niet weten hoe ze het beste konden doen qua koningshuizen e.d.

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:10

Koningshuizen? Dat is wel het laatste waar ik me dan zorgen over zou maken...
Ik vind Nederlanders over het algemeen hele aardige en vlotte mensen hoor, maar samen in een land? Bedankt, maar toch bedankt. Daarvoor ben ik te gehecht aan 'mijn' Vlaanderen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:21

Ik ben er absoluut niet voor! Alhoewel, einde tijdperk Bea en consorten zou wel een hoop staatsgeld schelen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:14

kjoetie schreef:
Van mij mogen de vlamingen er gezellig bij hoor Haha! Als ze die vervelende fransozenbelgen dan maar niet meenemen Tong uitsteken Ligt dat nu aan mijn ervaringen, of zijn franstalige belgen gewoon veel onvriendelijker tegen buitenlanders? Op vakantie altijd hetzelfde verhaal, nederlandstalige belgen altijd supervriendelijk, franstaligen lomp en bot, zelfs als je je in het frans verstaanbaar probeert te maken..

Dus Alle vlamingen verzamelen over het metje, komen wij zuiderlingen eindelijk weer eens in de meerderheid *LOL*

Franse belgen zijn vet juist!
Alleen jammer dat ze alleen frans praten!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:45

Mijn vader woont in Wallonië en heeft een aantal jaar in Brussel gewoont. Ik ga er regelmatig naartoe, maar woon eigenlijk bij mijn mama in Vlaanderen. En als ik mocht kiezen: bij de Nederlanders!

Waarom? Omdat de Walen gewoon weten dat ze deels hun eisen zullen moeten laten vallen en daarom de boel tegenhouden/tegenwerken. Laat hun bij Frankrijk en Vlaanderen bij Nederland, zo, boel opgelost.

Ik vind het weer typisch België. Straks zitten we nog steeds met regeringsonderhandelingen en zijn het alweer verkiezingen Haha!

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:48

kjoetie schreef:
Ligt dat nu aan mijn ervaringen, of zijn franstalige belgen gewoon veel onvriendelijker tegen buitenlanders? Op vakantie altijd hetzelfde verhaal, nederlandstalige belgen altijd supervriendelijk, franstaligen lomp en bot, zelfs als je je in het frans verstaanbaar probeert te maken..

Zo zijn franse mensen nou eenmaal, ook in Frankrijk, ze zijn chagerijnig en vertikken het om engels te praten nou steek het dan maar in je ***.

Ik vind het best als Vlaanderen bij Nederland gaat horen, verder heb ik er niet echt een mening over.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:50

Gezellig Haha! lekker nog meer carnaval! Verder kom ik eigenlijk niet onder Nijmegen dus maakt het me niet uit alleen ik wil wel graag het Koninklijk Huis behouden Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:51

LinseyDonja schreef:
kjoetie schreef:
Ligt dat nu aan mijn ervaringen, of zijn franstalige belgen gewoon veel onvriendelijker tegen buitenlanders? Op vakantie altijd hetzelfde verhaal, nederlandstalige belgen altijd supervriendelijk, franstaligen lomp en bot, zelfs als je je in het frans verstaanbaar probeert te maken..

Zo zijn franse mensen nou eenmaal, ook in Frankrijk, ze zijn chagerijnig en vertikken het om engels te praten nou steek het dan maar in je ***.

Ik vind het best als Vlaanderen bij Nederland gaat horen, verder heb ik er niet echt een mening over.

Inderdaad, ga maar eens naar brussel naar de expo. Vertikken om nederlands te praten....
Maar ik vertik het ook om frans te praten. Dus uiteindelijk doen ze het wel...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:54

Ik haat veralgemenen, maar het is wel zo dat Brussel tweetalig hoort te zijn, maar het is allesbehalve zo. Alleen maar Frans.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:39

Het zou mij niet zoveel uitmaken Lachen Zolang we ons eigen koningshuis maar mogen houden, want dat vind ik nog steeds wel wat hebben Lachen ik moet niet zo'n Bush achtig type aan het hoofd van ons landje hebben Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:44

Frouk schreef:
Het zou mij niet zoveel uitmaken Lachen Zolang we ons eigen koningshuis maar mogen houden, want dat vind ik nog steeds wel wat hebben Lachen ik moet niet zo'n Bush achtig type aan het hoofd van ons landje hebben Vork

ik vind ons koningshuis belachelijk, geef mij dat van nederland maar die zijn teminste niet zo stijf, en gewoon normale mensen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:47

Hahah ja sinds Maxima dr bij is gekomen is het inderdaad wel losser geworden Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:09

Niks tegen nederland hoor, maar ik hou het toch liever bij ons klein belgenlandje . Nederland heeft zo van die tradities waar ik echt helemaal niks van begrijp Clown.
Alhoewel wallonië ook niet alles is om mee samen te leven tegenwoordig.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:11

ik ben NIET voor de scheiding van Vlaanderen en Wallonie!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:13

En waarom niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:19

Scheiding allemaal goed en wel. Maar ondanks dat ik nederlanders top mensen vind zou ik toch liever niet bij Nederland komen. Ik ben veel te trots op mijn Vlaams/Belg zijn Nagelbijten / Gniffelen Beetje zelfde gevoel als Kaatie

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:21

Dan hoop ik dat ze de taal over gaan nemen mensen het is tram niet trem, het is plastick niet plestick Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:27

Katiavl; dan zou ik toch een koppige vlaming zijn en rustig mn eigen taaltje blijven doorspreken, geen haar op mn hoofd die er aan denkt om echt nederlands te gaan spreken Nagelbijten / Gniffelen