Scooterrijdster dood door aanrijding met laadklep paardetrai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Scooterrijdster dood door aanrijding met laadklep paardetrai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 22:27

Scooterrijdster dood door aanrijding met laadklep
Uitgegeven: 18 augustus 2007 16:09
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2007 19:12

STARNMEER - Een 47-jarige vrouw uit Spijkerboor is zaterdag in Starnmeer (NH) om het leven gekomen toen zij met haar scooter tegen een laadklep van een veewagen knalde. Dit meldde de politie.

Bekijk video

De scooterrijdster reed over de smalle Starnmeerdijk. Aan haar rechterkant stond een paardenwagen met een open laadklep in een parkeervak.

De chauffeur had zojuist een pony uitgeladen en wilde de hydraulische klep sluiten toen de vrouw kwam aanrijden. Ze zag de klep waarschijnlijk te laat en reed tegen het uiteinde. Ze was op slag dood.

bron: nu.nl

Ik schrok hier nogal van omdat ikzelf met mijn paarden daar heb gestaan en ook met de scooter op die dijk reed, het is een heel smalle dijk, waar geen straatverlichting is, wat een drama vreselijk

elbeauty

Re: Scooterrijdster dood door aanrijding met laadklep paardetrai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:04

Ik zag het net bij hart van Nederland.. Echt wel erg dat zoiets kan gebeuren. Aan de ene kant snap ik niet hoe ze de laadklep over het hoofd heeft gezien. Maar heel erg voor haar en haar nabestaande. En ook erg voor de boer want het was zeker geen opzet misschien een klein beetje nalatigheid..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:07

Jemig.. Scheve mond
Ik snap idd ook niet hoe ze het over het hoofd heeft kunnen zien, maargoed, ze kan maar net even opzij hebben gekeken, ongeluk zit in een klein hoekje, al is het natuurlijk verschrikkelijk!

Die arme boer ook, die zal ook de rest van zijn leven een trauma hebben..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:16

Oei, heel naar geval, het is ook indd niet heel erg ruim daarzo. Ze zal inderdaad even niet goed opgelet hebben, maar lijkt me sowieso wel vreemde situatie, want je ziet zo'n veewagen toch echt wel van een afstandje al staan en bovendien rij je normaal gesproken ook om zo'n ding heen en niet recht eropaf. Neemt niet weg dat het erg naar is natuurlijk.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 23:19

tsja ik denk ook dat ze even weg heeft gekeken, zo'n veewagen zie je toch wel op grotere afstand, blijft tragisch

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:25

Ik zag het net bij sbs ja. Echt vreselijk.
Kan me ergens wel voorstellen dat die klep over het hoofd zie, zo grijs en best smal en als je dan met een vaartje aan komt rijden... je hoeft maar net even met je hoofd ergens anders te zitten..
Iig veel sterkte aan de nabestaanden! Ach gut

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:25

Zo te zien was het een zijlader, ik kan me voostellen dat de scooterrijdster het niet heeft gezien. Wat vreselijk voor de nabestaanden en voor de eigenaar van de wagen! Ontzettend tragisch!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:31

http://www.nu.nl/news/1199561/14/Scoote ... eo%29.html

Als je hier de video bekijkt zie je dat het een laadklep aan de zijkant is. Deze steekt over bijna de hele weg, en is natuurlijk ook erg smal, dus slecht te zien. Als je naar vrachtauto's kijkt met hun laadklep op halve hoogte zijn die ook slecht te zien. Ook verwacht je eerder dat zo'n klep aan de achterkant zit dan aan de zijkant.

Wat een vreselijk ongeluk. Ik kom zelf ook vaak op die dijk en heb mijn paard daar in de buurt staan. Het is idd erg smal daar.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:50

Ik heb 't gisteren op tv gezien en ik vond die laadklep wel erg gevaarlijk over de weg hangen...

Mijn paard staat ook in Starnmeer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:08

Ik ben 's morgens om half negen nog over die dijk gereden, en toen was het wel licht hoor! Het blijft een nare smalle weg, en ze rijden er als gekken. De vrouw heeft het waarschijnlijk niet of te laat gezien, maar volgens mede stalgenoten was het gebeurd om een uur of negen 's morgens. Het regende niet en het was ook licht, dus verlichting en slecht zicht kunnen worden uitgesloten.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:20

Waarom laadde die man daar een pony uit?
Ik vind het belachelijk dat dat zo'n beetje midden op de weg moet :S Zulke ongelukken krijg je dan dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:22

Ik kan me wel voorstellen dat je zo'n smalle laadklep over het hoofd ziet.
Je kijkt eerder naar de afgeladen pony en dan zie je zo'n smal stuk metaal denk ik toch wel snel over het hoofd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:22

Er zal geen plaats zijn geweest op het erf om het daar te doen...en zo druk is het op die dijk nu ook weer niet.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:23

Cassidy schreef:
Er zal geen plaats zijn geweest op het erf om het daar te doen...en zo druk is het op die dijk nu ook weer niet.

Maar toch 'druk' genoeg voor een dodelijk slachtoffer..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:24

DjunDjun schreef:
Waarom laadde die man daar een pony uit?
Ik vind het belachelijk dat dat zo'n beetje midden op de weg moet :S Zulke ongelukken krijg je dan dus..

Deze man stond echter wel geparkeerd in een parkeervak.

Desalniettemin een vreselijk ongeval. Zowel voor de scooterrijdster als voor de boer die daar een pony uitlaadde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:26

Ik rij er dagelijks en kom ook fietsers en brommers tegen. Ik ga zover aan de kant dat er iemand langs kan, ik ga in tempo terug (maar sta niet stil) , maar als de tegenmoet komende fietser mij "niet ziet" en mijn auto raakt, is dat dan mijn schuld of die van de fietser? En zelfs als ik stil sta en de fietser of scooter midden op mijn auto beland, wiens schuld is dat dan?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:30

De bestuurder verspert de weg duidelijk, moet je dan geen alarmlichten of een driehoek neerzetten?
*edit* typfoutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:47

Nou ik snap écht wel hoe ze het over het hoofd heeft kunnen zien. Zoiets zie je gewoon hel moeilijk, het gaat op in de achtergrond.

Ongelovelijk vind ik het dat iemand een paard op zo'n manier uitlaadt, en op zo'n plek. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd?

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:21

Echt erg zeg, maar hoe kun je zoiets nou niet zien idd...

Vindt het eerlijk gezegd niet eerijk dat die man een proces verbaal krijgt..

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:51

esperance schreef:
De bestuurder verspert de weg duidelijk, moet je dan geen alarmlichten of een driehoek neerzetten?
*edit* typfoutje

Dat is iets wat ik mijn eigen ook af zit te vragen Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:54

Wat een bizar ongeval zeg... vreselijk voor de nabestaanden Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:55

ik heb het gisteren ook op neiwus gezien, idd zijlader ( waren we al met paar man over aan discusieren)
kan me best voorstellen dat die scooterrijder niet gezien heeft. Als geen andere plek is om te laden, kan ik begrijpen, maar zet dan alarmlichten aan of een gevaren driehoek neer ( als dat niet gedaan was)
Sterkte aan bekenden van de vrouw

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:57

Vreselijk zeg ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. Dit had zowieso niet mogen gebeuren. Ik vind het wel vreemd dat het zo kon gebeuren er moet toch altijd opgelet worden bij paarden inladen uitladen of kwa openen/dichtdoen. Maarja, het kan ook haar schuld zijn geweest het preciese verhaal krijg je toch nooit.

Sterkte voor nabestaanden

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:01

Jemig, wat erg zeg!
Ze heeft dan toch niet goed opgelet lijkt mij, want zoiets moet je toch wel zien?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:08

Cassidy schreef:
Ik rij er dagelijks en kom ook fietsers en brommers tegen. Ik ga zover aan de kant dat er iemand langs kan, ik ga in tempo terug (maar sta niet stil) , maar als de tegenmoet komende fietser mij "niet ziet" en mijn auto raakt, is dat dan mijn schuld of die van de fietser? En zelfs als ik stil sta en de fietser of scooter midden op mijn auto beland, wiens schuld is dat dan?

Dit vind ik geen vergelijking... Vol op jouw auto rijden, of een smalle laadklep over het hoofd zien, da's nogal een verschil. Ik ken een van de politieagenten die ter plaatse is geweest, en die zei dat hij van een paar meter afstand de laadklep niet zag... Hij had het er nog met een collegas over: "welke laadklep??" Totdat ze behoorlijk dichtbij waren, toen pas zagen ze hem...