Buschauffeur geschorst om gewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:46

Uitgegeven: 11 augustus 2007 22:12
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2007 22:13

TRIESTE - Trieste Trasporti (TT), het openbaarvervoerbedrijf van de Noord-Italiaanse stad Trieste, heeft een buschauffeur op non-actief gesteld omdat hij 155 kilo weegt.

Alec Grizon (30) krijgt nog maar de helft van zijn salaris en mag pas weer aan de slag als hij 20 kilo is afgevallen.

Stoel

Dit meldde de Italiaanse krant la Repubblica zaterdag. Reden voor de maatregel is dat de bestuurdersstoelen in de TT-bussen maar 135 kilo kunnen dragen.

Grizon had al eens een rit laten uitvallen omdat de bestuurdersstoel stuk was gegaan.

Woedend

De vakbonden zijn woedend en willen naar de rechter stappen. Zij wijzen erop dat TT Grizon volgens de cao ander passend werk moet aanbieden binnen het bedrijf.

Grizon zegt dat hij van het halve salaris niet kan leven.

bron; http://www.nu.nl/news/1191692/122/Busch ... wicht.html

Ik zou echt niet meer voor die baas willen werken, hij hoort inderdaad passend werk te krijgen Tong uitsteken

Malibu_

Re: Buschauffeur geschorst om gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:47

Hahaha maar ja.. buschauffeurs rijden en eten alleen maar, die krijgen bijna geen beweging.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:48

Ja dat was op de radio..
Ik vind dat het het leven en de gezondheid is van de buschauffeur, dus dat ze zich daar niet mee mogen bemoeien. Natuurlijk mogen ze wel een waarschuwing geven ofzo, maar dit vind ik wel heel erg..
Edit: Even veranderd, mijn zin was tegenstrijdig Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door blauw00gje op 14-08-07 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:49

haha nou als ie niet van dat geld kan leven, valt ie vast snel af door te weinig eten Knipoog
Ik vind het niet eens een heel raar iets hoor, moeten ze die stoelen dan gaan aanpassen? dan is het einde zoek...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:50

enerzijds moeten ze de chauffeur passend werk geven ...anderzijds hij is en blijft chauffeur is voor dat beroep aangenomen en hij verkiest (misschien) er zelf voor om zwaarder te worden dan het maximale gewicht
mensen met dusdanig overgewicht worden vaak ziek en gaan uiteindelijk veel klachten krijgen

ik snap heel goed dat de werkgever zijn personeel ook graag gezond wil houden ...
155 kg is nou niet bepaald normaal en gezond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:50

Ja daar heb je gelijk in Germatje, maar ik vraag me dan af waarom ze die man hebben aangenomen.
Of hij moet vroeger zo slank (slanker) zijn geweest...

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:52

Ja misschien was ie wel zo slank als een den, maarja van zo lang moeten zitten groei je wel dicht, als je daarnaast natuurlijk niks doet dan he, als hij gewoon eet en beweegt zal er wel niks aan de hand zijn!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:53

tja ik weet het ook niet. Heel misschien is het wel erfelijk...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:58

naadje24 schreef:
enerzijds moeten ze de chauffeur passend werk geven ...anderzijds hij is en blijft chauffeur is voor dat beroep aangenomen en hij verkiest (misschien) er zelf voor om zwaarder te worden dan het maximale gewicht
mensen met dusdanig overgewicht worden vaak ziek en gaan uiteindelijk veel klachten krijgen

ik snap heel goed dat de werkgever zijn personeel ook graag gezond wil houden ...
155 kg is nou niet bepaald normaal en gezond

Idd Naadje.
Hij zal als chauffeur zijn aangenomen en daar ook z'n salaris naar krijgen.
Een bureau-baan zal misschien in een andere loon-schaal liggen en daarom niet erg aanlokkelijk is voor
het bedrijf om 'm daar "neer te zetten"
Daarbij vind ik dat als werknemer je ook moet zorgen dat je je baan kan volhouden en ik mag aannemen dat ze eerst waarschuwingen hebben gegeven. Je kunt niet alle verantwoordelijkheid maar afschuiven op de werkgever.
(neem ook aan dat de chauffeur geen lichamelijke ziekte heeft waardoor hij zo zwaar is geworden)

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:30

Tja ik neem aan dat ze weten wat het max. van zo'n stoel is. Dan had hij dr ook wel wat aan kunnen doen. Vervelend voor de buschauffeur maar als hij rijd is het nog vervelender voor de stoel.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:14

nou ja zeg belachelijk om een chauffeur daarom naar huis te stuuren Boos!

in nederland is het gelukkig zo dat waneer een chauffeur zijn werk niet meer op een standaard bus kan doen er een voor hem wordt aangepast.
dan blijven mensen gewoon aan het werk en het bespaard een hoop geld.

die chauffeur levert meer op als hij rijd dan waneer hij thuis zit Clown

beetje dom van dat bedrijf Koe

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:31

Ja en dan word de stoel aangepast voor 150 kilo, dan word meneer 170 kg en moet de stoel weer aangepast worden... kan je blijven doorgaan! En wellicht krijgt hij ook nog andere complicaties waardoor hij in de ziektewet beland, voorkomen is beter dan genezen zullen we maar zeggen dan.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 02:02

Als je een baan hebt en je kunt je baan niet meer uitoefenen dan snap ik dat je op non actief wordt gezet. Hij heeft er immers zelf voor 'gekozen' zo zwaar te worden. Als het een bedrijfsongeval zou zijn geweest dan moeten ze imo een andere passende baan zoeken.

Hij is nu chauffeur. Welke andere baan kunnen ze aanbieden? Een kantoorbaan? Dan zal hij omgeschoold moeten worden.

Ik denk dat het allemaal niet zo makkelijk is.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 02:05

Ze hadden heb beter een abbo op een sportclub kunnen geven en het op tijd aan geven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:37

Citaat:
Ze hadden heb beter een abbo op een sportclub kunnen geven en het op tijd aan geven.

Pffff het is geen kleuter meer die op zijn fouten gewezen moet worden. Het is een volwassen vent.