Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:31

Citaat:
Uitgegeven: 8 augustus 2007 06:16
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2007 15:00

RIJSWIJK - Partijleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil de Koran verbieden. Hij schrijft dit woensdag in een ingezonden brief in de Volkskrant. Wilders vindt de Koran een fascistisch boek dat oproept tot geweld.

Hij noemt het heilige boek van moslims "het islamitische Mein Kampf". Dit laatste boek mag sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog niet meer in Nederland worden verkocht.

Wilders meent dat de Koran net als Mein Kampf, het boek dat Adolf Hitler in 1924 in gevangenschap schreef, verboden moet worden. Het gebruik van de Koran in huiselijke kring en in de moskee, moet ook worden bestraft, aldus Wilders.

Het is niet de eerste keer dat de fractieleider van de PVV een hard oordeel velt over de Koran. Begin dit jaar zei hij dat moslims die in Nederland willen blijven de helft uit de Koran moeten scheuren en weggooien.

Die uitspraken leidden tot de nodige ophef, ook in het buitenland. Saudi-Arabië en Iran gaven blijk van hun ongenoegen.

Wilders grijpt de recente mishandeling van Eshan Jami, voorzitter van het comité voor ex-moslims, aan om nu een verbod op de Koran te bepleiten.

Een verbod is een duidelijk signaal aan islamisten die het boek als "excuus en inspiratie" voor geweld gebruiken, meent het Kamerlid. "Genoeg is genoeg."

Voorzitter Abdeljamid Khairoun van de Nederlandse Moslimraad is niet verrast door de uitlatingen van de PVV-leider. "Wilders lijdt aan een religiesyndroom. Hij heeft steeds gezegd dat de Koran een slecht boek is. Ik verwacht dat hij ook zal vragen om een verbod van de Tora en de Bijbel", zegt Khairoun.

De voorzitter van de moslimraad verwijt de politicus dat die passages uit de Koran uit hun verband rukt zonder voldoende kennis van het heilige boek van de moslims te hebben.

De raad heeft Wilders eerder uitgenodigd voor een gesprek over zijn opvattingen over de islam. De PVV-leider heeft daarop niet gereageerd.

Secretaris Nasr Joemman van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) vraagt zich af, of Wilders erover heeft nagedacht wat met moslims in Nederland moet gebeuren, als hun heilige boek wordt verboden.

Moeten zij allen het land uit, vraagt hij zich af. De PVV-leider is er vooral op uit meer aanhang te krijgen, vermoedt Joemman. Hij hoopt met zijn uitspraken moslimjongeren te radicaliseren, zodat die acties ondernemen waartegen de PVV-leider stelling kan nemen.

In de moskeeën zullen de jongeren vrijdag worden opgeroepen zich niet door de PVV-leider gek te laten maken.

Je kan van Wilders vinden wat je wil, maar ik denk toch dat hij nu een beetje de weg kwijt is. Je kan toch niet zomaar de Koran verbieden (en daarmee eigenlijk een hele godsdienst proberen te verbieden)??

scooby

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:44

Ik ben benieuwd of hij beide boeken uberhaupt wel helemaal heeft gelezen Clown

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:47

ben benieuwd hoe lang hij nog zal leven Bloos erg gewaagd .. voor de tijd van nu kan hij wel extra veiligheidsm mannetje omzich heen laten lopen Bloos

wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn natuurlijk Knipoog

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:47

Een godsdienst verbieden mag toch zowiezo in Nederland niet vanwege het recht op vrijheid van geloof?

Ik vind het in ieder geval wel heel extreem om het te gaan verbieden en denk dat hij heel wat ellende op zijn dak haalt zo.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:51

Ik vind dat hij nu echt wel te ver gaat hoor. Ik vind dit gewoon echt niet meer kunnen
Hij neemt idd heel wat risico om dit te gaan zeggen. En dan wil ie zeker nog meer beveiligings mensen om hem heen straks omdat ie bedreigd wordt...
Ik vind het niet goed dat dat gebeurd, maar nu vraagt ie er eerlijk gezegt wel een beetje om...

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:53

ja nu vraagt hij er een soort van erom... maarja waarom vraagt hij erom.. ook mede omdat je tegenwoordig ook maar niks meer over buitenlanders mag zeggen omdat je dan gelijk een kogel door je kop geschoten krijgt....

tegenwoordig is er nog geen eens meer vrijheid van menings uiting want dan lig je gelijk op de grond Bloos sorry hoor Bloos en hou me ten goede niet alleen over buitenlanders hoor Bloos maar ook over algemene dingen waar je niet meer normaal een mening over mag geven Bloos
Laatst bijgewerkt door Zondebokje op 08-08-07 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:54

Het was toch vanwege die jongen ,die mensen helpt die uit de Islam willen stappen, die mishandeld was?
Baseerde hij niet mede daarop zijn uitspraken?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:55

Heeft hij de Bijbel wel eens goed gelezen? Je wilt niet weten wat daar allemaal voor gruwelijkheden instaan...

Het is maar net hoe je de verhalen interpreteert. Een heilig boek verbieden is een ander uiterste en staat haaks op de geloofsvrijheid in ons land.

Compleet onzinnig, deze uitspraak.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:56

ja een heilig boek is idd wel wat anders ja .. Knipoog

Marigold

ik vind het echt een belachelijke uitspraak van hem en ik neem die man eigenlijk al een hele tijd niet meer serieus.
raar idee dat hij echt in de tweede kamer zit.

bromfiets

Dit is wel een fantasievol idee....
Volgens mij weet hij best dat hij de koran never nooit kan verbieden, maar is dit aanzetten tot commotie. De islam-discussie ligt de laatste maanden tenslotte op zijn gat. Aangezien al zijn standpunten hierop gebaseerd zijn is het voor Wilders zelf dus positief als die discussie weer aanwakkert.

Ik denk dat hij binnenkort een rechtszaak wegens aanzetten tot rassenhaat en discriminatie aan zijn broek heeft hangen. En geef de aanklagers eens ongelijk....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:58

nee de koran kan je nooit verbieden dat gaat echt helemaal nooit lukken gewoon Frusty bord voor zn koppie Schijnheilig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:00

_Lorette_ schreef:
Heeft hij de Bijbel wel eens goed gelezen? Je wilt niet weten wat daar allemaal voor gruwelijkheden instaan...

Het verschil is wel dat de volgers van de bijbel hier in Nederland geen kogel door kop of een mes tussen je ribben willen zien wanneer je iets negatiefs zegt over de bijbel.....

Maar idd vera23, dat ben ik met je eens.
Ik denk ook niet dat de koran het "gevaar" is.

Wesco

geweldig die man Afgod

Amaris

Ppffftt wat een onzinverklaring toch weer.
Wat een AANDACHTTREKKERIJ, want meer is het niet. Hij denkt dit toch niet serieus erdoor te krijgen.

Wat te denken van al die miljoenen doden in naam van de Bijbel. Heeft ie ooit wel eens een geschiedenislesje gevolgt? Mijn hemel, dan moeten we de bijbel ook maar gelijk verbieden!

Echt, kan me hier ZO druk om maken. Ik ben persoonlijk helemaal niet van de godsdienst. Nergens zoveel ellende en doden van als in naam van een godsdienst. Van mij persoonlijk mogen ze alle godsdiensten verbieden, zou de mensheid heel wat ellende besparen. Maar om nou als Wilders serieus te denken dat ie dit voor elkaar krijgt.

Aandachttrekkerij en niets anders.

Die bleek voor z'n haren heeft ook zijn hersens aangetast geloof ik.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:01

meissielief schreef:
geweldig die man Afgod

Huilen van het lachen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:01

superwoman schreef:
Het verschil is wel dat de volgers van de bijbel hier in Nederland geen kogel door kop of een mes tussen je ribben willen zien wanneer je iets negatiefs zegt over de bijbel.....

de mensen die de koran lezen en het verkeerd opvatten die zijn het gevaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:03

Nee, degene die agressief zijn, die zijn gevaarlijk en gebruiken de Koran om het in hun ogen rechtvaardig te maken...
Is het niet de Koran, pakken ze wel wat anders denk ik!
Laatst bijgewerkt door superwoman op 08-08-07 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:04

meissielief schreef:
superwoman schreef:

En de mensen die die opvatting verspreiden. Maar je maakt mij gewoon niet wijs dat elke Moslim het zo opvat en daarom vind ik het gewoon belachelijk dat hij gaat proberen om zijn ideeën er door te drukken. Een man met een onrealistisch beeld van de Moslims

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:04

Het was te verwachten na die mishandeling. Volgens mij is hij nu inderdaad de weg kwijt. Er is in Nederland vrijheid van meningsuiting, dus ook voor Wilders. Echter mag je hier niet dicrimeren. Vaak is het erg moeilijk om daar een grens in aan te geven, maar volgens mij is heel Nederland het er nu mee eens dat dit discriminerend is. Gelukkig komen dit soort dingen er nooit doorheen, vanwege ons grondwet.

Ik kan me wel vinden in het laatste stukje van het artikel. Het lijkt wel of Wilders bewust moslims radicaliseert, zodat hij weer iets heeft om wat over te zeggen. Zo krijgt je een soort cirkel. Nee sorry, deze man kan ik echt niet serieus nemen..

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:05

meissielief schreef:
superwoman schreef:

Tuurlijk, maar dat geldt voor elke godsdienst of vorm van geloof.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:11

Ik vraag me af: heeft iemand hier al eens echt de Koran zèlf gelezen? Wat vond je ervan? Vond je dat er echt zo duidelijk oproepen tot haat instonden (die je in de bijbel trouwens ook wel zou kunnen terugvinden), of moet je echt zelf interpreteren?

Ik heb nog nooit eentje vastgehad. Het lijkt me wel eens interressant om te doen, dan weet je tenminste beter waarover je praat Lachen .

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:12

__Marloes__ schreef:
meissielief schreef:

Tuurlijk, maar dat geldt voor elke godsdienst of vorm van geloof.

Maar het is aan de mensen van het geloof om zich harder af te steken van "de slechte".
IK mis dat teveel bij de moslims.
Ze doen niet hard hun best om de radicale uit hun moskee te houden, daardoor krijgen ze wel een slechter imago en terecht

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:13

Ik heb beide boeken gelezen en ik kan wel in de stelling komen van Wilders. In Mein Kampf staat keurig vermeld hoe Hitler zich wil ontdoen van de joden omdat deze untermensh zijn. In de koran staat in dezelfde bewoordingen hoe je anders gelovigen moet gaan opruimen en overheersen en moet behandelen.

Dit zou dus betekenen dat als de Koran geen religieus boek was dit dus wel verboden zou moeten worden en nu het onder het kopje religieus wordt geplaatst mag het dus gewoon gezegd worden.

Wilders wil geen verbod op de koran maar aantonen dat het belachelijk is te accepteren dat er volgens dit boek geleefd moet worden. Wie namelijk niet naar de letter van dit boek leeft is geen goed moslim.

Er is al een rassenhaat aanklacht maar dat slaat weer eens helemaal nergens op, een moslim is geen ras. Discriminatie is het ook niet want waarom zou je geen kritiek mogen hebben op wat er in de koran staat. Ik mag toch ook kritiek hebben op de bijbel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:15

Maar staat er in de bijbel ook niet iets over hoe ongelovigen zullen branden in hel en gestraft worden?
Ik weet het niet zeker hoor, het is nogal een aardige tijd terug dat ik dat boek nog eens in handen had, maar ik dacht dat er ook dingen instonden over 'heidenen' straffen Haha! .