Haai jaagt badgasten Tarragona angst aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 22:06

Uitgegeven: 28 juli 2007 20:59

TARRAGONA - De schrik zit er goed in bij de mensen die hun vakantie doorbrengen aan het strand van Tarragona in het oosten van Spanje. Meerdere mensen sloegen in de afgelopen dagen alarm, omdat ze meenden dat ze een 2 meter lange haai in zee hadden gezien, aldus de lokale krant Diari de Tarragona zaterdag.

De politie besloot vrijdagavond het strand van Arrabassada over een lengte van 100 meter te ontruimen, nadat drie sportduikers hadden gezegd dat ze een haai hadden gezien.

Twee zwemmers waren donderdag ook al naar de politie gestapt met het verhaal dat ze een haai in de buurt van het strand hadden waargenomen.

Glimp

Na het ontruimen van het strand van Arrabassada spoedden medewerkers van het Rode Kruis en een strandwacht zich naar de vloedlijn om een glimp van de haai op te vangen. Hun speurtocht bleef echter zonder resultaat.

Bron: http://www.nu.nl/news/1174034/122/Haai_ ... t_aan.html

Ben benieuwd of daar nou echt een haai rondzwemt...

esperance

Re: Haai jaagt badgasten Tarragona angst aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:13

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zal toch wel zo zijn, als er meer mensen met dit verhaal komen.

Haaien komen niet vaak zo dicht bij de kust. En als ze dat doen is dat meestal voor zonsopgang en na zonsondergang.

Iig zou ik niet meer gaan zwemmen daar..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:15

Zal best zo zijn. Haaien kunnen onderhand overal voorkomen.

Dat ze meteen 100 meter strand ontruimen vind ik een beetje overdreven. Clown

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:55

Dat is volgens mij verplicht, mocht er toch iets gebeuren hebben ze een groot probleem..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 00:48

Lekker, mn ouders en broers zitten daar vlakbij Nagelbijten / Gniffelen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:45

je zou hem maar tegen komen!

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:47

jakkes....ik ga dinsdag op vakantie naar L'oret..ook oosten van Spanje...bleeeeeeeeh

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:48

Bloos! zoiets is dus mijn grootste nachtmerrie,.... no way dat ik wat dieper de zee in ga ... Nagelbijten / Gniffelen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:04

Een verdwaalde haai blijkbaar. Verstandig dat het strand ontruimt is.
In het zuiden van Engeland was ook al een witte haai gesignaleerd en die komt daar normaal helemaal niet voor, dus dit verhaal zou ook zomaar kunnen..zou me niets verbazen althans..
gut ben je lekker op vakantie, warm weer denkje even af te koelen, zwemt er een haai met je mee Tong uitsteken
Sportduikers hebben de haai gezien, maar dat zal vast niet aan de kustlijn zijn geweest.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:06

LiNdA1986 schreef:
Uitgegeven: 28 juli 2007 20:59

TARRAGONA - De schrik zit er goed in bij de mensen die hun vakantie doorbrengen aan het strand van Tarragona in het oosten van Spanje. Meerdere mensen sloegen in de afgelopen dagen alarm, omdat ze meenden dat ze een 2 meter lange haai in zee hadden gezien, aldus de lokale krant Diari de Tarragona zaterdag.

De politie besloot vrijdagavond het strand van Arrabassada over een lengte van 100 meter te ontruimen, nadat drie sportduikers hadden gezegd dat ze een haai hadden gezien.

Twee zwemmers waren donderdag ook al naar de politie gestapt met het verhaal dat ze een haai in de buurt van het strand hadden waargenomen.

Glimp

Na het ontruimen van het strand van Arrabassada spoedden medewerkers van het Rode Kruis en een strandwacht zich naar de vloedlijn om een glimp van de haai op te vangen. Hun speurtocht bleef echter zonder resultaat.

Bron: http://www.nu.nl/news/1174034/122/Haai_ ... t_aan.html

Het strand ontruimen lijkt me nou niet zo zinnig. Die beesten zwemmen toch echt in de zee! Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:09

Nou dat is wel waar Bonaire, maar er zullen sensatiezoekers komen en juist daardoor krijg je ongelukken als dat beest al verdwaald is..en als er eenmaal ongelukken zijn gebeurd dan zal de gemeente er een flinke klus aan overhouden om alles recht te trekken, want waar men iemand kan aanklagen doet men dat als zijn vakantie verstoort wordt door een haai als er niets over vermeld is en aan gedaan Knipoog
althans, zo denk ik erover he.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:17

Nou lekker als je daar op vakantie bent, en denkt even af te koelen in het water":= ..

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:26

Tja het zou zo een verdwaalde haai kunnen zijn inderdaad. En daarbij komt wat er al eerder is gezegd die beesten kunnen zowat overal voorkomen. En dat ze het strand ontruimd hebben vind ik alleen maar netjes dat ze dat gedaan hebben.
Ik zou zo'n beest niet tegen hoeven komen dan krijg ik de schrik van m'n leven ... Tong uitsteken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:23

Citaat:
Het strand ontruimen lijkt me nou niet zo zinnig. Die beesten zwemmen toch echt in de zee

Denk niet dat je in ondiep water niet door haaien kan worden aangevallen. Sommige haaien zoals de Stierkophaai, kunnen best zwemmen in ondiep water. Stierkophaaien zijn ook de enige haaien die kunnen zwemmen in zoetwater. Plus dat haaien dicht bij het kust gebied leven.

Ze vallen zelden mensen aan. En als ze aan vallen, laten ze meteen los omdat ze geen mensenvlees lusten.
De meeste mensen zijn aangevallen, door Hamerhaaien of Mensenhaaien. Laatst genoemde ruikt 1 druppel bloed in 4,6 miljoen liter water.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:33

Nouja, ik keek deze week " I shouldn't be alive" ( dat programma waarin waargebeurde situaties na gespeeld worden) En daar werden toch 3 mensen opgevreten.. maar dat zou ook kunnen omdat ze allemaal wouden proeven..

Ontopic , ik hoop voor de vakantie gangers dat ie snel weg is, lijkt me dood eng!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:30

Ben ik ook benieuwd naar Lachen Vind haaien doodeng maar tegerlijkertijd zeer fascinerend, weet niet waarom Clown

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:33

ik ben echt bang voor haaien.
durf zelf niet in gewone meertjes te zwemmen.
ben ook heel bang voor grote vissen als ik in het water ben.