reclame van voedingscentrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

reclame van voedingscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:27

Citaat:
Dierenwelzijn centraal in nieuwe campagne over voedselkwaliteit

‘Een kip of varken kan niet kiezen, jij wel: elke keer als je kip of varkensvlees koopt!’ Met deze slogan is het Voedingscentrum 11 juli een campagne over eten en dierenwelzijn gestart op tv, radio en internet. Minister Gerda Verburg (LNV) heeft hiervoor op 9 juli het startsein gegeven. Doel is consumenten ervan bewust te maken dat hun keus in de winkel invloed heeft op het leven van een kip of een varken.

De campagne maakt deel uit van de meerjarige campagne ‘Voedselkwaliteit’, waarbij het Voedingscentrum naast de bekende aspecten veiligheid en gezondheid ook aandacht vraagt voor dierenwelzijn, natuur, milieu en eerlijke handel. De campagne wordt gefinancierd door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).

Nederlanders letten vooral op prijs
Doel is consumenten bewust te maken van alle aspecten die de waarde van voedsel bepalen, te beginnen met dierenwelzijn. Minister Gerda Verburg benadrukte dat de consument met zijn keus in de winkel het verschil kan maken. Tot nu toe letten de meeste Nederlanders bij het kopen van vlees vooral op de prijs. Maar weinig mensen denken na over de manier waarop een product tot stand is gekomen. Nog minder mensen stemmen daar hun keuze op af.

De campagne richt zich op de groeiende groep mensen die al enige interesse hebben in de meerwaarden van voedsel, maar dit nog niet altijd omzetten in concreet gedrag. Zij zijn het meest ontvankelijk voor de boodschap van de campagne. Deze groep vervult bovendien een voorbeeldfunctie voor andere groepen in de samenleving.

De campagne is vanaf 11 juli gedurende 3 weken te horen en te zien op radio, tv en internet. In september en november krijgt de campagne een vervolg.

Ik luister op het werk altijd naar de radio, en dan hoor ik vaak de reclame van het voedingscentrum voorbij komen. Ben ik nou de enige die vind dat dit een belachelijke reclame is die een behoorlijke groene kleur heeft mee gekregen.
daarbij vind ik het ook helemaal de taak van het voedingscentrum niet om mij daar op te wijzen, ik dacht dat zij mij moesten adviseren in gezonde voeding, niet in dierwelzijn, en zeker niet met die dreigende stem in de reclame.
Ook wordt deze reclame nog eens door de staat gefinancierd, laat ze het geld maar bij een andere instantie vandaan halen, want ik vind dit echt zonde van het geld van de maatschappij.

Iig zo denk ik erover, wat vinden jullie er nou van?

imaudy

Re: reclame van voedingscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:32

Ik vind het de campagne wel aardig Ja
Ze hebben immers helemaal gelijk.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:35

Ik vind het ook een goede campagne !
Ben alleen benieuwd wat voor vervolg het krijgt
Citaat:
De campagne is vanaf 11 juli gedurende 3 weken te horen en te zien op radio, tv en internet. In september en november krijgt de campagne een vervolg.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:38

Ik vind het wel goed. Misschien worden sommige mensen eens wakker geschud om eens na te denken over welzijn van de dieren voordat ze als stukje vlees op een bord belanden.

Ik ben ook benieuwd welk vervolg...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:41

Ik vind het een goede "reclame" het is alleen maar goed als je je bewust bent van het dierenleed dat je kunt voorkomen door biologisch vlees te eten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:41

MRmichiel schreef:
Ben ik nou de enige die vind dat dit een belachelijke reclame is die een behoorlijke groene kleur heeft mee gekregen.
daarbij vind ik het ook helemaal de taak van het voedingscentrum niet om mij daar op te wijzen, ik dacht dat zij mij moesten adviseren in gezonde voeding, niet in dierwelzijn, en zeker niet met die dreigende stem in de reclame.
Ook wordt deze reclame nog eens door de staat gefinancierd, laat ze het geld maar bij een andere instantie vandaan halen, want ik vind dit echt zonde van het geld van de maatschappij.

Jij klinkt als een echte dierenvriend. OK dan!

Het heeft niets te maken met een ´groene kleur´ maar simpelweg hoe je met dieren omgaat. Dierenwelzijn kent geen kleur!! Tenminste, dat zou zo moeten zijn. Het wordt steeds vaker aangekaart, zowel door bedrijven als instellingen en stichtingen. Ook het voedingscentrum kan haar steentje bijdragen om de bio-industrie stukje bij beetje te doen inkrimpen. Als dit nodig is om de mensen bewust te maken van het dierenleed dat schuilgaat achter hun biefstukje, prima!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:45

Ik vind t ook geen storende reclame, juist prima OK dan!

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:56

Goed initiatief, maar ik vind de reclame slecht uitgewerkt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:12

Eindelijk eens een reclame van het voedingscentrum die wel zinvol is!
Want van hun voedingsadviezen klopt meestal geen hout... niet zo gek ook voor een instantie die zwaar gesponsord wordt door de voedingsindustrie.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:59

Jurjen schreef:
Goed initiatief, maar ik vind de reclame slecht uitgewerkt.

Daar sluit ik me helemaal mee aan! De toon in de reclames vind ik echt te belachelijk voor woorden... Scheve mond

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:08

Ik vind het juist goed dat ook het Voedingscentrum mensen bewust probeert te maken van het welzijn van de dieren. Als je ziet hoe sommige varkens, koeien, kippen, etc op elkaar gepropt zitten.. daar mag inderdaad best met een dreigende toon over gesproken worden!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:43

Ik heb ze nog niet gehoord (woon in Belgie), maar het lijkt me wel een goed initiatief. OK dan! Zelf zou ik 1/ vegetariër zijn als mijn lichaam ertegen kon (nu eet ik 2 a 3x/week vlees) en 2/ vooral op dierenwelzijn letten ipv op de prijs als ik wat meer geld had. Nagelbijten / Gniffelen
Vorige week zag ik een (open) vrachtwagen met kippen voorbij rijden, toen dacht ik ook direct dat zij zo opgepropt zitten voor onze luxe Vork (mensen eten over het algemeen veel meer vlees dan nodig).

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:43

ik wil best vlees kopen dat diervriendelijk tot stand is gekomen.
Alleen wat is het verschil tussen vlees nummer 1 en vlees nummer 2? Hoe zie ik dan dat het vlees diervriendelijk tot stand is gekomen?
Snap geen hout van deze campagne Haha!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:58

ik vind die met die kip wel geinig Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:20

Hoorde hem ook op de radio.
Ik vind het een goede campagne, alleen moeten ze wel duidelijker op de verpakking vermelden hoe en wat voor kip het is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:33

op zich wel een goed idee. Alleen moet ik heel eerlijk zeggen dat ik bij het kopen van vlees ook wel op mijn portemonnee let. Alles is toch al zo schrikbarend duur en biologisch vlees is al duurder dan gewoon vlees.

Deden ze de prijs maar eens omlaag, of gaven mijn werkgevers maar eens wat meer salaris Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:44

Ik vind t een goede zaak, er zijn zo veel mensen die er gewoon helemaal nooit over nadenken, die wel genoeg geld hebben en van dieren houden, maar gewoon uit gemak het eerste stuk vlees wat ze tegenkomen uit het rek pakken. Zo'n reclame helpt dan toch wel.

Wel vind ik dat de overheid beter wat extra geld kan geven aan biologisch werkende boeren, zodat dat vlees niet duurder hoeft te zijn dan normaal vlees.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:30

Ik vind het ook een goed idee, die ze eindelijk ook een keer daadwerkelijk tot uitwerking brengen. Het moet meer onder de aandacht komen hoe zo'n stukje vlees nou op je bord terecht komt, en als ze het op deze manier doen ben ik er helemaal voor. Ja

Ik vind het trouwens wél de taak van het voedingcentrum om mij hierover te informeren. Ze moeten mij informeren over gezond eten, maar dan wil ik ook weten waar mijn eten vandaan komt. Ze hebben het toch ook over biologisch groente, waarom dan ook niet over de vleesindustie.

En ik vind die dreigende stem ook best meevallen. Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:02

ik let ook op de portemonnee...ik koop gewoon geen vlees Haha!
vegetarisch is heel wat goedkoper...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:51

ik heb de reclame niet gehoord(woon niet in nl) maar het lijkt me een goed intianatief! Beter dat ze er iets aan doen dan helemaal niets!