Japan beschuldigd van doden zwangere walvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 22:25

Uitgegeven: 24 juli 2007 08:52
Laatst gewijzigd: 24 juli 2007 08:52

SYDNEY - Meer dan de helft van de ruim vijfhonderd door Japan gevangen walvissen, was zwanger. Die beschuldiging uitte de internationale dierenwelzijnsorganisatie HSI dinsdag.

De HSI deed dit naar aanleiding van een rapport van Japan over de jaarlijkse walvisjacht in de zomer op het zuidelijk halfrond. Volgens Tokio is het rapport voor wetenschappelijk onderzoek opgesteld.

Van de 505 gevangen dwergvinvissen, waren er 262 zwanger evenals een op de drie gewone vinvissen, aldus HSI. "De Japanse regering probeert deze afschuwelijke statistieken te verhullen onder het mom van wetenschap", zei een woordvoerster van de dierenwelzijnsorganisatie.

HSI wil de statistieken gebruiken in de rechtbank in Australië waar dinsdag een zaak tegen Japanse walvisjagers wordt hervat.

Bron: http://www.nu.nl/news/1167719/24/Japan_ ... issen.html

Triest hoor!
Ik ben sowieso al tegen de walvisjacht. Het is gewoon een gruwelijke manier om zo'n beest te doden. Boos!

Urko

Re: Japan beschuldigd van doden zwangere walvissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:26

ik heb hier niet meer woorden voor als alleen:

*zucht*

debje18

Re: Japan beschuldigd van doden zwangere walvissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:30

Ik ben er ook tegen, en het schijnt dat de mensen bijna geen walvisvlees meer willen, maar ik vrees dat het nooit helemaal verboden zal worden.