Kindje met bijtwonden moet oog missen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kindje met bijtwonden moet oog missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:36

http://www.knack.be/belga/algemeen/jong ... 99932.html
knack.be

Het negentien maanden oude jongetje uit Wellen, dat dinsdagavond in het gezicht en de keel gebeten werd door een hond, is definitief een oog kwijt. Verder onderzoek moet uitwijzen of het tweede oog intact is. Het gezicht van het slachtoffer is nog volledig opgezwollen. Volgens burgemeester Johan Vanschoenwinkel (Open VLD) van Wellen is de toestand van het kind stabiel, maar nog altijd kritiek. De peuter is woensdagnamiddag van het Hasseltse Virga Jesseziekenhuis overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis Gasthuisberg in Leuven.

De jongen werd dinsdagavond in het huis van zijn grootouders in Wellen aangevallen door de vijf jaar oude hond des huizes, een kruising tussen een rottweiler en een mastino. De grootouders konden de agressieve hond van hun kleinzoon wegtrekken, maar hij liep zeer zware verwondingen op. "In Hasselt onderging hij een zes uur durende operatie, waarbij de neus opnieuw aangehecht werd. De jongen had een 25-tal breuken in het gezicht. In Leuven wordt hij nog minstens een week in een kunstmatige coma gehouden. Via de scanner wordt onderzocht hoe het met de peuter gesteld is. Het is afwachten", zegt de burgemeester.

Arm kind, wat zal die geschrokken zijn zeg Scheve mond
Jammer dat hij zijn oog kwijt is, maar gelukkig heeft hij het wel weten te overleven!
25 bijtwonden! Niet te geloven

Dreamy

Re: Kindje met bijtwonden moet oog missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:52

Verschrikkelijk ..
Zo zie je maar, een hond is en blijft een dier..

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:18

Jeetje ook sneu voor dat kind! Scheve mond, ben beniewt wat er later met hem gaat gebeuren!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:24

Arm kind
heel heel sneu

er staat niet wat er voorgevallen is voor de hond hem aanviel dus daar kan ik niet over oordelen...

wat zullen de betrokkenen geschrokken zijn zeg

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:05

Achut Huilen Arm kind..
Ik vraag me dan echt af hoe het komt dat zo'n hond ineens aanvalt en zulke grote verwondingen veroorzaakt.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:07

getver afschuwlijk.
Die opa en oma zouden zich ook wel zeer schuldig voelen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:12

Het zijn geen 25 bijtwonden. maar 25 breuken...

Arm kind, ik hoop dat de rest mee gaat vallen voor hem

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:27

Zo zie je maar weer dat een hond nooit te vertrouwen is met kleine kinderen...
Zonde van dat jongetje, voor z'n leven lang verminkt Verdrietig

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:09

Mazzel-meid schreef:

En zitten er nietjes in een oor van de hond.....
Ik ben benieuwd hoe de situatie is ontstaan. Het is iig wel erg gemakkelijk om de hond de schuld te geven.
Maar dat geeft die jongen zijn oog niet terug.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:12

MoonChloe schreef:
Mazzel-meid schreef:

En zitten er nietjes in een oor van de hond.....
Ik ben benieuwd hoe de situatie is ontstaan. Het is iig wel erg gemakkelijk om de hond de schuld te geven.
Maar dat geeft die jongen zijn oog niet terug.

Het is ook de schuld van de hond, die heeft gebeten! En wat bedoel je met nietjes? Lachen

Als het mijn hond was had ik hem direct afgemaakt! Arm kind.. Arme ouders. En die grootouders... Verdrietig Triest hoor.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:16

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:00

Ik ben t met Moonchloe eens. Het is natuurlijk vreselijk voor dat jongetje en het is natuurlijk altijd een risico met honden, maar je weet niet waarom die hond aanviel. Ik ben vroeger ook vaak gebeten of gekrabd door de kat omdat k m aan zn staart trok ofzo.
maarja, het is te hopen dat het goed komt met dat jochie!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:04

oke nu kan iedereen weer gaan zeiken over de kruising rotweiler x mastino Frusty laat me raden mastino krijgt de meeste kritiek Rolleyes Nors opkijken
wat zielig voor het kind maar je weet nooit wat waarom de hond gebeten heeft

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:05

Maya1990 schreef:
Ik ben t met Moonchloe eens. Het is natuurlijk vreselijk voor dat jongetje en het is natuurlijk altijd een risico met honden, maar je weet niet waarom die hond aanviel. Ik ben vroeger ook vaak gebeten of gekrabd door de kat omdat k m aan zn staart trok ofzo.

precies. Ik ken dus wel waargebeurde situatie waarbij het beest is ingeslapen en toch bleek dat het kind een niet apparaat had gebruikt.

dieren met kinderen moet je gewoon altijd oppassen. niet alleen vanuit hond, maar ook vanuit kind. Ras is voor mij nvt, ik ben zelf namelijk stafford fan Tong uitsteken

Toch is het vreselijk triest voor opa, oma en kind en ouders natuurlijk. Het zal je gebeuren!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:10

De hond is ook direct afgemaakt volgens wat ik op de radio heb gehoord. En waarschijnlijk is het incident gebeurd doordat het jongetje een ander klein hondje wat daar ook woont of toch vaak komt, probeerde op te nemen. De grote hond viel dan aan.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:51

meissielief schreef:
oke nu kan iedereen weer gaan zeiken over de kruising rotweiler x mastino Frusty laat me raden mastino krijgt de meeste kritiek Rolleyes Nors opkijken
wat zielig voor het kind maar je weet nooit wat waarom de hond gebeten heeft

JIj bent de eerste die daar over begint hoor Knipoog

Vreselijk zeg het zal je maar gebeuren, wat zullen opa en oma ook geschrokken zijn. En vind het meer als terecht als de hond in 1 keer afgemaakt is, wat de rede ook geweest mocht zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:56

Het is en blijft verschrikkelijk voor dat jongetje, maar je weet niet wat er van tevoren heeft afgespeeld met die hond en hoe die hond is behandeld tegenover dat kind...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:57

Als een hond zo erg door het lint gaat, moet ie mijns inziens gewoon afgemaakt worden, ongeacht wat er gebeurt is, en wat voor ergs moet een jongetje van 19 maanden zo doen dat een hond zo door het lint gaat?

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:58

ach, ach ach wat vreselijk zeg. Wat zullen opa en oma zich schuldig voelen voor de rest van hun leven... Ik zeg maar niets over het ras.... Bloos Hopelijk is de hond lina recta afgemaakt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:00

jeetje wat triest zeg... arm kind, maar ook arme ouders en grootouders.

mastino/rottweiler staan nu eenmaal wel bekend om dit soort gedrag, terecht of niet. labradors kunnen ook bijten, maar toch..
heel sneu!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:01

Yuri schreef:
Maya1990 schreef:

precies. Ik ken dus wel waargebeurde situatie waarbij het beest is ingeslapen en toch bleek dat het kind een niet apparaat had gebruikt.

Dit is ook een keer bij kennisen van kennisen van mijn ouders ( Clown ) gebeurt.

Misschien is het de honds schuld helemaal niet. Als iemand in jouw bijv. nietjes niet blijf jij dan dom staan? Nee, natuurlijk niet.. En een honds reactie is dan natuurlijk zichzelf verdedigen. Kinderen kennen de taal van honden niet en wie weet heeft deze hond al 100x gewaarschuwd voordat hij aanviel..
Ik weet niet waarom hij de aanleiding heeft gekregen tot.. maar 9 van de 10x is het de honds schuld NIET.

Maargoed, het is erg triest voor de jongen.. Z'n hele leven loopt hij hiermee , verschrikkelijk. En die opa & oma, wat zullen zij zich schuldig voelen.. Nóóit een hond alleen laten met een kind. Hoe lief hij ook wel niet is. En hem meteen afmaken vind ik wel heel erg hard.. eerst maar eens onderzoeken waarom.

TempusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:04

ach de hond had al twee keer aangevallen ( de opa en de papa van het kindje). Dan had die hond al lang een spuitje gegeven, en zeker niet bij het kind gelaten. Dat laatste geldt trouwes voor elke hond, je laat ze nooit alleen met kinderen ( zeker niet een peuter van 1.5 jaar, die toch ooh zo graag overal aanzitten). dieren zijn onvoorstelbaar en in combinatie met kinderen loopt het snel fout af. ( genoeg incidenten in het verleden). Volledig de schuld van de grootouders, geef je dier nooit te veel vertouwen. Nog iets, de grootvader heeft de hond meerdere malen geschopt toen hij de jongen vasthad en dit zorgt juist dat de hond steviger bijt en zelfs zijn hoofd schudt.
De hond verdedigde zijn vriendje( de poedel). Je weet niet , maar misschien gaf de poedel signalen dat hij het niet leuk vondt en ja zo een kleintje snapt die niet en wilde de andere hond zijn vriendje gewoon beschermen. Dat is verdediging. Hoe erg het ook is voor iedereen (ook de hond), volgens mij is dit de schuld van de grootouders
Laatst bijgewerkt door Tempus op 20-07-07 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:07

LiNdA1986 schreef:
Het is en blijft verschrikkelijk voor dat jongetje, maar je weet niet
wat er van tevoren heeft afgespeeld met die hond en hoe die hond is
behandeld tegenover dat kind...

en precíes daarom mijn reactie dat een hond nooit met een kind te vertrouwen is of andersom.
Wij hebben ook een schat van een hond, en een heleboel oppaskindjes. Hoe lief onze hond ook is, ik weet niet wat ie doet als ze aan zijn oren gaan trekken of aan z'n staart. En daarom komt de hond dus niet in de buurt van die kinderen Lachen