Verbod op paddo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Verbod op paddo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:24

Er is de laatste tijd nogal problemen met paddo's die door toeristen worden gekocht en die dan volledig doordraaien. Neem nou het verhaal van de fransman die zijn hond doodmaakte omdat ie zijn geest vrij moest laten. Ben jij voor een verbod op paddo's ?
Het liefst zou ik alle drugs in nederland willen verbieden maar dat zou niet gaan.

solina

Re: Verbod op paddo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:56

vind het verschrikkelijk wat er allemaal kan gebeuren door de oorzaak van drugs.
maar vrees dat een verbod er op weinig verschil gaat maken,denk zelfs dat het het probleem alleen maar erger maakt.
het zal dan allemaal ilegaal gebeuren.
denk dat het beter is dat ze gewoon goede voorlichtingen geven en er de mensen goed duidelijk van proberen te maken wat de gevolgen kunnen zijn.
en wat ik wel vind is dat ze zeker de koffie shops uit de buurt van dcholen en dergelijke kunnen veplaatsen naar meer rustigere plek..of zie ik het verkeerd

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:06

Ik vind wel dat paddo's verboden moeten worden, eigenlijk moet alle drugs verboden worden, want het geeft allemaal ellende, evenals alcohol. Zeker als je er met een verkeerde manier mee omgaat.
Maar ik weet bijna zeker dat een verbod het probleem niet oplost, dan verplaatst het juist naar de illlegale handel.
Zoals bovenstaand denk ik ook dat voorlichting geven het beste is.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:09

Drugs is verboden, het wordt alleen gedoogd. Knipoog

Het is imo zo, buitenlanders komen naar Nederland en gaan vanalles door elkaar gebruiken omdat het hier mag. Ze slaan door en daardoor komen zulke verschrikkelijke verhalen.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat een totaal verbod op drugs het probleem alleen maar erger maakt.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:27

Ik las het vandaag toevallig in de trein, een 19jarige Ijslandse jongen die uit een hotelraam sprong en zijn benen brak, een 17jarig (buitenlands, weet niet meer waarvandaan) meisje die ergens bij Nemo ergens vanaf sprong en overleden is, etc.
Ik denk dat ze niet meer zo achteloos moeten verkopen aan buitenlanders die het niet kennen. Nagelbijten / Gniffelen Ze gieten zich eerst compleet vol met drank en smijten er dan drugs achteraan, en zoals we weten is dat geen goeie combo ..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:58

Goeie info geven is denk ik het belangrijkste. Alhoewel ik paddo's zelf wel een beetje link vind als softdrug omdat ze zo sterk je bewustzijn kunnen veranderen.. dat risico is met een jointje toch een heel end minder. Dus zo gek is het niet om het minder makkelijk verkrijgbaar te maken..

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:03

idd zeker om het minder makkelijk verkrijgbaar te maken!
Ik zou het ook goed vinden als het verboden word, ik ben er helemaal tegen al die achterlijk dingen. Maar zoals bovenstaand word het probleem waarschijnlijk alleen maar groter.
Goed informatie erover geven is iig altijd een optie.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:08

Ik vind ook dat je het moet verbieden. Vind legaliseren , omdat het probleem anders groter wordt wel zo'n onzin. Paddo's kunnen gewoon heel gevaarlijk zijn en daarom moet het verboden zijn. Als iemand er dan toch aan begint, eigen verantwoordelijkheid. Dat is het nu natuurlijk ook, maar ligt toch anders als het gewoon legaal is. Vind ik.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:24

Ik hoorde net trouwens op het nieuws dat de man die als voorbeeld wordt gebruikt niet onder invloed van paddo's was, maar dat hij een psychose heeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:30

Tellie schreef:
Ik hoorde net trouwens op het nieuws dat de man die als voorbeeld wordt gebruikt niet onder invloed van paddo's was, maar dat hij een psychose heeft.

Idd.

Omdat er enkele er niet goed mee om gaan, vind ik niet dat het totaal verd boden moet worden.
Ik denk ook niet dat je daardoor het probleem op lost.

Zo kun je ook een verbod op paracetamol gaan zetten. Zijn er genoeg die dat ook misbruiken, wat onze gezondheidszorg niet goedkoper maakt Boos!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:31

Tellie schreef:

Ooh oke, dat had ik nog niet gehoord! Nog steeds wel heel ziek om je eigen
hond te slachten... gatver damme

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:24

superwoman schreef:
Tellie schreef:

Idd.

Omdat er enkele er niet goed mee om gaan, vind ik niet dat het totaal verd boden moet worden.
Ik denk ook niet dat je daardoor het probleem op lost.

Zo kun je ook een verbod op paracetamol gaan zetten. Zijn er genoeg die dat ook misbruiken, wat onze gezondheidszorg niet goedkoper maakt Boos!

Uhm zitten die dan nog in het ziekenfonds? Naar mijn idee niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 07:26

Dan kan je direct alc. ook wel verbieden alsmede alle (andere?) soorten softdrugs.

Ik ben van mening dat er echt geen verbod op paddo's hoeft te komen. Het zijn drugs waar je niet lichamelijk verslaafd aan zou kunnen raken en de kans op geestelijke verslaving schijnt ook behoorlijk klein te zijn, gezien paddo's hun werking verliezen wanneer je ze meerdere keren per week gebruikt. De meeste voorbeelden waarbij het mis is gegaan zijn niet per definitie doordat paddo's zo gevaarlijk zijn, maar door verkeerd gebruik. Gebruik icm andere middelen, te veel gebruik, verkeerde stemming, etc:

Ik quote even van wikipedia ("Paddo's in de media"):
Citaat:
Zelfmoord Franse toeriste
Op 24 maart 2007 pleegde een 17-jarige Franse toeriste zelfmoord door van een viaduct af te springen, terwijl zij naar men zei paddo's had gebruikt. Later er werd er bij monde van Wim Best, van de inspectie van opiumzaken van het ministerie van Volksgezondheid, gemeld “Men zegt dat ze paddo's heeft gebruikt, maar er is geen sectie of toxicologisch onderzoek verricht. Het meisje zou psychisch in de war zijn geweest.” [8]

In reactie op deze dramatische gebeurtenis overweegt de Nederlandse regering om paddo's volledig te gaan verbieden.

[bewerk] Toerist door het lint door paddo's
Op 23 juni 2007 heeft de politie een deel van de Martelaarsgracht in Amsterdam enige tijd voor het verkeer afgesloten omdat een toerist door het lint ging in een hotel. Hij had samen met een paar vrienden paddo's gebruikt, maar omdat het gewenste effect uitbleef, at hij er nog meer. Dat had echter een verkeerde uitwerking. De man draaide helemaal door. Hij begon met glas te gooien, verminkte zichzelf en hij sloeg de bovenste verdieping van het hotel kort en klein. Agenten konden de man uiteindelijk overmeesteren. Hij is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

[bewerk] Man doodt hond
In Amsterdam doodt een 28-jarige Fransman, op 14 juli 2007, zijn hond. De man zei onder invloed van paddo's en wiet te zijn. Later heeft de GGD gemeld dat dit niet het geval was maar dat de man een psychotische episode gehad heeft. Agenten troffen de man naakt en onder het bloed aan in zijn busje aan de Herengracht. De man verklaarde de geest van de hond te willen bevrijden. De GGD sprak later tegen dat de man onder invloed van paddo's en wiet zou zijn geweest en zei dat hij een psychose had[9]. Er werden bij onderzoek geen actieve stoffen van paddo's in zijn bloed aangetroffen

En deze, van http://www.kidsweek.nl/artikel/174356/ :
Citaat:
Toeristen
Volgens de GGD is het aantal incidenten met paddo's de laatste jaren flink toegenomen. Vorig jaar moesten 128 personen in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze paddo's hadden gebruikt. In negen van de tien gevallen waren het toeristen. Volgens de Vereniging van Landelijk Overleg Smartshops (Vlos) komt dit omdat toeristen van alles door elkaar gebruiken. Ze drinken, blowen en nemen paddo's en dan gaat het mis

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:22

purny schreef:
Uhm zitten die dan nog in het ziekenfonds? Naar mijn idee niet hoor.

Wat dacht je van de opname van de patienten wanneer ze teveel/te lang gebruikt hebben? Knipoog