Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tellie schreef:Ik hoorde net trouwens op het nieuws dat de man die als voorbeeld wordt gebruikt niet onder invloed van paddo's was, maar dat hij een psychose heeft.
Tellie schreef:Ik hoorde net trouwens op het nieuws dat de man die als voorbeeld wordt gebruikt niet onder invloed van paddo's was, maar dat hij een psychose heeft.
superwoman schreef:Tellie schreef:Ik hoorde net trouwens op het nieuws dat de man die als voorbeeld wordt gebruikt niet onder invloed van paddo's was, maar dat hij een psychose heeft.
Idd.
Omdat er enkele er niet goed mee om gaan, vind ik niet dat het totaal verd boden moet worden.
Ik denk ook niet dat je daardoor het probleem op lost.
Zo kun je ook een verbod op paracetamol gaan zetten. Zijn er genoeg die dat ook misbruiken, wat onze gezondheidszorg niet goedkoper maakt
Citaat:Zelfmoord Franse toeriste
Op 24 maart 2007 pleegde een 17-jarige Franse toeriste zelfmoord door van een viaduct af te springen, terwijl zij naar men zei paddo's had gebruikt. Later er werd er bij monde van Wim Best, van de inspectie van opiumzaken van het ministerie van Volksgezondheid, gemeld “Men zegt dat ze paddo's heeft gebruikt, maar er is geen sectie of toxicologisch onderzoek verricht. Het meisje zou psychisch in de war zijn geweest.” [8]
In reactie op deze dramatische gebeurtenis overweegt de Nederlandse regering om paddo's volledig te gaan verbieden.
[bewerk] Toerist door het lint door paddo's
Op 23 juni 2007 heeft de politie een deel van de Martelaarsgracht in Amsterdam enige tijd voor het verkeer afgesloten omdat een toerist door het lint ging in een hotel. Hij had samen met een paar vrienden paddo's gebruikt, maar omdat het gewenste effect uitbleef, at hij er nog meer. Dat had echter een verkeerde uitwerking. De man draaide helemaal door. Hij begon met glas te gooien, verminkte zichzelf en hij sloeg de bovenste verdieping van het hotel kort en klein. Agenten konden de man uiteindelijk overmeesteren. Hij is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
[bewerk] Man doodt hond
In Amsterdam doodt een 28-jarige Fransman, op 14 juli 2007, zijn hond. De man zei onder invloed van paddo's en wiet te zijn. Later heeft de GGD gemeld dat dit niet het geval was maar dat de man een psychotische episode gehad heeft. Agenten troffen de man naakt en onder het bloed aan in zijn busje aan de Herengracht. De man verklaarde de geest van de hond te willen bevrijden. De GGD sprak later tegen dat de man onder invloed van paddo's en wiet zou zijn geweest en zei dat hij een psychose had[9]. Er werden bij onderzoek geen actieve stoffen van paddo's in zijn bloed aangetroffen
Citaat:Toeristen
Volgens de GGD is het aantal incidenten met paddo's de laatste jaren flink toegenomen. Vorig jaar moesten 128 personen in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze paddo's hadden gebruikt. In negen van de tien gevallen waren het toeristen. Volgens de Vereniging van Landelijk Overleg Smartshops (Vlos) komt dit omdat toeristen van alles door elkaar gebruiken. Ze drinken, blowen en nemen paddo's en dan gaat het mis
purny schreef:Uhm zitten die dan nog in het ziekenfonds? Naar mijn idee niet hoor.