23 autobranden in dorp Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

23 autobranden in dorp Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 17:27

Niemand hoopt dat het bij je eigen bezittingen gebeurt, maar afgelopen nacht is onze nachtmerrie werkelijkheid geworden. Samen met 22 andere auto's is onze auto aangestoken op de pakeerplaats achter de huizen. Op ons pleintje maar liefst 3 naast elkaar en pleintje ernaast ook 3 wagens maar weer verspreid. We mogen van geluk spreken dat een buurtbewoner snel heeft gereageerd en bij ons de brand had geblust voor de brandweer kwam. De schade is "beperkt" gebleven, en erger is voorkomen. Het optreden van de politie was zeer terleurstellend afgelopen nacht. De gehele buurt heeft vanaf vanacht 4 uur tot vanochtend 8 uur afgewacht op enige verklaring van een woordvoerder/politie zelf. Pas na 10 uur in de morgen werd ons verteld dat de auto's weg gesleept werden voor onderzoek, late reacite gezien mijn vader de auto tegen die tijd alweer aan de praat had en had gewassen, want een oude auto die kan je niet all risk verzekeren dus kosten komen toch altijd terug op de eigenaar en die auto moet ons toch overal naar toe brengen. Gezien we daarmee morgen weer naar het werk moeten en geen lease auto meekrijgen (wordt niet vergoed) is onze auto blijven staan, deze rijdt weer alleen zal geen grote afstanden kunnen afleggen, maar zolang we maar naar het werk kunnen.

Uiterst opvallend is dat de auto's bij de motorkap op dezelfde manier zijn aangestoken, ook heeft men grotendeels alleen auto's gepakt die met de neus richting een schuur stonden en daardoor grotendeels uit het zicht van de woningen.

Maar hoe ZIEK ben je wel niet in je hoofd om onschuldige mensen die ellende te bezorgen, er zijn zoveel auto's binnen 2 uur afgestoken, zowel nieuwe als oude, mensen die hun auto nodig hebben voor hun werk.

De gehele buurt is onrustig, niemand die meer een oog dicht kan doen of aankomende nachten fatsoenlijk kunnen slapen, want wie weet is hun auto wel de volgende, want waar kan je je auto nog wel veilig neerzetten ???

Nieuwsbericht:
ZEVENBERGEN, 8 juli 2007
ZEVENBERGEN: De politie breidt het onderzoek naar brandstichting in de wijk Zevenbergen-West uit naar aanleiding van een 23-tal autobranden die afgelopen nacht hebben plaatsgehad.

In de nacht van zaterdag op zondag vond tussen 02.15 uur en 04.00 uur een 23-tal autobranden plaats in de wijk Zevenbergen-West. Het betrof autos die geparkeerd stonden in de Langenoordstraat, de Donk, Kreitenborg, Bouwensland, Geerland en de Okkerlaak. In alle gevallen hebben de autos aanzienlijke schade opgelopen. Er hebben zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan. De brandweer heeft zijn handen vol gehad en heeft vier voertuigen ingezet. Er is duidelijk sprake van brandstichting. Alle personenautos zijn getakeld en worden op sporen onderzocht door de technische recherche van de politie. Eveneens is een buurtonderzoek gestart. Naar aanleiding van een aantal eerdere brandstichtingen was de politie enkele weken geleden gestart met een rechercheonderzoek. Dit resulteerde onder andere in extra politiesurveillance in de wijk Zevenbergen-West. Ook de brandweer was extra alert en had een verhoogde inzet. De gemeente en de politie nemen de zaak zeer hoog op. De bewoners van Zevenbergen-West eo. worden door de gemeente geïnformeerd middels een bewonersbrief. Heeft u iets verdachts gezien, neemt u dan kontakt op met de politie op 0900-8844.
Auteur: Nicolette Bovenhorst

Kytha

Re: 23 autobranden in dorp Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:37

verschrikkelijk voor jullie. Wat bezield zulke gekken toch??
Kan me voorstellen dat je niet rustig meer slaapt
heel veel sterkte en hopelijk worden ze gepakt!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:08

Ik hoorde het op het nieuws. Verschrikkelijk zeg, voor jullie en voor iedereen. Ik moet er ook niet aan denken dat dat bij ons zou overkomen...
Wat hebben ze hier nou aan he! Wie doet nou zoiets? Hopelijk worden ze snel gepakt en dat ze dan alle schade dubbel terugbetalen en een flinke gevangenisstraf...

Sterkte nog in ieder geval Ach gut

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:52

Ik sprak net een collega die ook aan dat plein woont. Toevallig stond haar auto andersom geparkeerd en is haar dus het leed bespaard gebleven.

Echt bizar, hoop dat ze die gasten snel te pakken krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:56

Als ze die lui ooit pakken, dan moeten ze geen zielig taakstrafje doen, maar elke euro die vernielt hebben terug laten betalen.
Daar gaan ze dan maar 14 uur per dag zware dwangarbeid voor doen, dan hebben ze ook savonds geen puf meer om mog op straat rond te spoken...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:30

Heb het bericht van de week ook gehoord..Ik hoop dat ze toch niet richting Klundert komen..Vind het altijd een eng idee, die autobranden, het zou maar overslaan op een huis ofzo....

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:56

Pff.. ziekelijk.
Echt compleet nutteloos. Maarja, ze zullen er wel weer met een leuk taakstrafje vanaf komen, ALS ze al gepakt worden. Geen hele grote motivatie om het de volgende keer te laten, naar mijn idee Scheve mond

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 19:01

Ook hier in het dorp zijn we bang dat de kick om auto's in de fik te steken eraf is. We vrezen allen nu voor de schuurtjes en zelfs de huizen.

Helaas is ons autotoje toch total loss verklaard en mag officieel de straat niet meer op, dit is echt enorm balen want geld voor een ander is er niet. Echt zonde dat oude ding reed heerlijk en deed het zelfs na de brandstichting het nog normaal, enkele onderdelen moesten vervangen worden.

Met de buurt zijn we al van plan camera's te gaan hangen, echter hebben we hier bericht van de politie gehad dat het inbreuk op privacy is, kortom tegenwoordig mag je ook al niet meer je bezittingen beschermen !!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:45

WAAAT serieus? Mag je niet eens een camera ophangen voor je eigen bezittingen. jezus, hoe triest is dit landje wel niet? Verward ongelofelijk!

Zonde dat de auto totall loss is verklaard en dat alleen door zo'n stel idioten Boos!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:56

Jezus ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen. Mensen moeten kei hard werken voor hun spullen en in 1 avond stoken ze het gewoon in rook op. Echt belachelijk voor woorden.

Helaas hebben mijn ouders ook zoiets meegemaakt. Mijn broetje zijn fiets en scooter van een vriend stonden voor het huis(op eigen inrit) ze stonden tegen een stuik aan. Een of andere gek heeft de scooter aangetoken en de vlammen zijn overgeslagen naar de fiets en toen de struiken die tegen het huis aan stonden. Dus heel de struik stond in de fik. De vlammen sloegen tegen het huis omhoog. Gelukkig was er nog een buurtgenoot zijn hond aan het uitlaten midden in de nacht en belde de brandweer. Mijn ouders zijn uit hun bed gelicht door de brandweer(ze hoorde de bel niet haha) ze hebben echt geluk gehad zei de brandweer dat er nog iemand buitenliep. Anders had het veel erger kunnen aflopen voor hun en mijn broertjes. Ze hadden best veel schade aan hun huis.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:20

ja het wordt met de dag erger, en maar blijven bezuinigen Boos! ipv dat ze op hun eigen salaris gingen bezuinigen dan zijn burgers er niet de dupe van

Echt we vrezen al voor aankomend weekend, ik heb de hele week al slecht geslapen, ben je hoogzwanger heb je alle rust nodig maar zo wordt je rust toch mooi verstoord.