Live earth, wat vinden jullie ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Live earth, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 09:42

Vandaag is het 07-07-07, live earth..

Net kwam er een filmpje voorbij dat koeien een beetje liepen te poepen Nagelbijten / Gniffelen
Nou daar kan ik dus niet naar kijken haha Tong uitsteken
Ze laten telkens ook wat filmpjes zien, Nederland telt eigenlijk niet mee, maar ze doen er wel wat aan.

Ik vind het wel goed dat ze dit doen om de mensen te laten weten dat ze wat moeten doen.
Awarenes, was het belangrijkste woord..

Maar, als we dan energie moeten besparen, waarom dan over de hele wereld concerten geven Nagelbijten / Gniffelen
Kost toch ook veel energie!

Ik vind het dus goed, maar tegelijk ook minder.
Ik denk niet dat mensen nu gelijk minder energie gaan verbuiken, we zullen het zien!

Maar wat vinden jullie er van?

de site: http://www.liveearth.org/

Veirl

Re: Live earth, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:16

Ach, de concerten zijn leuk... Ik denk niet dat het helpt, maar ze proberen het wel.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:32

Ik vind dat dat hele gedoe over het opwarmen van de aarde gigantisch wordt overdreven. Dit klopt natuurlijk wel, maar als je ff terug gaat in de tijd dan hebben we ook de ijstijd e.d. gehad. Dat het opwarmen van de aarde komt door alle energie die wij verbruiken schijnt grote onzin te zijn, want het schijnt dat er maar 0,1% aan stoffen in de lucht zit die slecht zijn voor de aarde. En de wetenschappers beweren natuurlijk stellig dat wij de oorzaak zijn van de opwarming van de aarde, omdat zij hier veel geld door krijgen van de overheid om hier onderzoek naar te doen. Die zullen dus niet toegeven dat dit niet waar is, al heb ik al wel een artikel gelezen over een wetenschapper die toegeeft dat het allemaal grote onzin is en dat de wetenschappers dit alleen dus beweren om geld te krijgen voor onderzoek.
De generatie die na ons komt zullen ons dus hartelijk uitlachen om de onzin die er nu aan de gang is, al is het natuurlijk wel goed om bezig te zijn met je eigen energieverbruik Ja

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:35

Veirl schreef:
Ach, de concerten zijn leuk... Ik denk niet dat het helpt, maar ze proberen het wel.

kost ook veel energie..

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:01

ja duh maar er moet toch IETS gebeuren.
De hele wereld schreeuwd al tijden dat het niet goed gaat.
Niemand doet er wat aan, en iedereen heeft er lak aan.
Nou dan staan we toch over een paar jaar onder water..
Klinkt hard en bot dit, maar zo denk ik er wel over..
Als ik dan zon reactie lees als Veirl denk ik sja als we allemaal zo gaat denken, nee dat lukt het idd niet

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:47

esperance schreef:
Veirl schreef:

kost ook veel energie..

ja idd Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:03

Overigens werden er podia opgezet met een lichtvoorziening die maar een schijntje kostte van een normaal concert.

Ik vind het wel okee dat er een alarm uitgaat op deze manier. Het gaat heus niet alleen om global warming. De mens is gewoon een plaag op aarde, laten we eerlijk zijn. We hebben al overal dieren geintroduceerd waar ze niet thuishoorden en zo hele ecosystemen veranderd en soms vernietigd. We zorgen van uitsterving van dieren en vernietigen bossen die belangrijk zijn. We vervuilen op allerlei manieren (ze hebben hier in de regio Coimbra bv gisteren 10 ton vuil uit de natuur gehaald, waaronder koelkasten, matrassen, bumpers, blikken met verf etc). De aarde, de lucht, het water.
Ik denk niet dat de volgende generatie veel om te lachen heeft als er geen normaal drinkwater meer is, en niks te eten dat geen een of ander gif in zich heeft (wat er toch aan zit te komen in de nabije toekomst) en geen schone lucht meer kan ademen. Nu al komt astma bv veel meer voor dan vroeger.
Ik ben in elk geval erg blij dat ik geen kinderen heb, en hoop dat de tieners die nu zo hard roepen dat het allemaal meevalt een zeer onaangenaam leven hebben na hun veertigste, als ze er niks aan willen doen.

ik woon trouwens in ene land dat langzaam in een woestijn zal veranderen als er niks veranderd, oa door de introductie van uitheemse bomen als Eucalyptus en Mimosa, die enorm veel water opzuigen. dit zijn snel groeienden bomen, dus daar kunnen ze snel gebruik van maken voor de papierindustrie, maar ondertussen hebben ze nu pas door dat alle bronnen opdrogen door die snelgroeiende bomen. Nu is het verboden ze te planten (maar het gebeurd nog steeds)en promoot men het gebruik van inheemse soorten die langzamer groeien. Maar de ongeduldige mens wil vooral geld zien.
ik gebruik water uit een bron, en die staat regelmatig droog. Dan komt er geen water uit d ekraan. Ik maak dus aan de lijve mee wat het si om zonder water te moeten. Dat is geen pretje. Je kunt niet doechen, geen wc doortrekken, niet eens je handen afwassen of een kopje omspoelen! En dan vindne ze het gek dat ik uit mijn vel spring als ik zie hoe sommigen afwassen onder een stromemde kraan of het water laten lopen tijdens het tandenpoetsen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-07-07 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:06

Ik begin een beetje milieu-moe te raken moet ik eerlijk bekennen... Maar ach, het was een mooie gelegenheid voor de artiesten om wat extra publiciteit te krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:09

Als je niks om het milieu geeft, verdien je ook geen plek op de aarde. In de zin van WIE niet om het milieu geeft verdient geen plek op aarde. Ik bedoel niet jij in het byzonder.