Feest voor geslaagden, VMBO'ers niet welkom!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Feest voor geslaagden, VMBO'ers niet welkom!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:44

Na het ophalen van mijn raport ging ik even langs bij mijn moeder. Even mijn cijfers laten zien. Ze werkt op het gemeentehuis en ik ving daar een gesprek op.

In Almere wordt een feest gehouden voor de mensen die geslaagd zijn. Maar mensen die hun VMBO diploma hebben gehaald zijn er niet welkom. Ik vind dit belachelijk. Hoe kunnen ze nu zoiets doen. Deze mensen doen toch ook hard hun best en zijn ook blij dat ze geslaagd zijn. En willen ook feest vieren.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/78661

Ik ben benieuwd wat jullie hier nou van vinden..?

Liezel1

Re: Feest voor geslaagden, VMBO'ers niet welkom!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:46

tja, de reden wordt in het artikel genoemd... die zal voor hen "rechtvaardig" zijn..
overigens zijn er wel meerdere dingen waarbij bepaalde "school" groepen niet welkom zijn..
zo zijn er speciale studenten uitzendbureaus waar alleen HBO en WO studenten welkom zijn... MBO'ers niet..
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 06-07-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:48

belachelijk...meer woorden heb ik er niet voor...

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:50

Of je nou VMBO doe of gynasium je doet voor allebij je best.. GEwoon belachelijk inderdaad..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:51

Zo, die zit...

Ik heb zowel HAVO als VMBO gedaan, en ik moet zeggen dat op het VMBO niet bepaald altijd lieverdjes zaten. Maar er was overduidelijk een grens tussen HAVO en VMBO, ander schoolgebouw, andere regels. HAVO mocht wel pattatje halen, VMBO niet. HAVO mocht wel op school een kolderdag hebben, VMBO niet.
Maar nooit is het voorgekomen dat voor VMBO en HAVO een apart feest, of een feest kwam waar een van de twee groepen niet welkom was.
Absoluut belachelijk....

Daanntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:51

Heeel raar Verward

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:54

Ik zit op vmbo en ja
wij zijn niet die lieverdjes die hele dagen zitten te leren
4 uit een hele klas die savonds misschien hun huiswerk maken en leren ..
maar wat heb dat met een examenfeest te maken..?

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:56

nou dat slaat echt alles hoor...triest!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:46

runningkawa schreef:
belachelijk...meer woorden heb ik er niet voor...

MEE EENS!

Natuurlijk heb je altijd bijvoorbeeld wel uitzendbureaus voor alleen HBO'ers, maar dit vind ik toch wel te erg, dat alleen 1 groep NIET mag komen...net of ze minder zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:53

ON --> NM.

ON is alleen voor paardgerelateerd nieuws Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:05

Ik heb hier altijd best wel mee gezeten en ik maak niet snel ergens een probleem van. Natuurlijk zijn er verschillen tussen VWO, havo en VMBO: maar om dit zo te benadrukken?
Ik heb mijn diploma VMBO dit jaar gehaald en ik moet zeggen: ik kan er niet echt trots op zijn, want het voelt als niet belangrijk op mijn school. Op mijn school hebben ze het (ook al beweren ze van niet) veel liever over die leuke havo- en VWOleerlingen.
Sowieso zijn er al mijn jaren meer leuke activiteiten voor de havo en het VWO geweest, maar niet voor het VMBO.

Ik kan er echt misselijk van worden.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:09

Ik snap je hoor Veirl! Mensen zijn vaak erg negatief over het VMBO, terwijl dat natuurlijk nergens opslaat!
Ikzelf heb de oude mavo gedaan en wat is daar mis mee, niks naar mijn mening. Maar wat je dan soms te horen krijgt is dat er veel mensen VMBO doen omdat ze denken lekker makkelijk en hoeven we niet zo hard te werken....echt zo om gek van te worden!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:16

Wat enorm belachelijk!!
Maar deze strijd merk ik ook onder HBO'ers en WO'ers... ik krijg als HBO'er af en toe de meest domme opmerkingen van WO'ers om mijn oren: Jij volgt maar een cursus! en daar spuit weer bloed onder mijn nagels vandaan.. Boos! Gelukkig ben ik supertrots op mij zelf... mijn VMBO afgerond met prachtige cijfers mijn HAVO afgerond met prachtige cijfers en in één keer en volg nu een HBO opleiding. Als ik straks afstudeer heb ik tenminste een strijd geleverd Knipoog Beter 100x hard je best doen voor je VMBO diploma dan op je sloffen je VWO halen en achteraf zeggen ik had ook wel Gym kunnen doen Misselijk
Alles waar je je best voor doet is belangrijk en telt en niet wat anderen daarvan vinden!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:27

Maar ik ken ook genoeg mensen van het VMBO die het op het VWO ook zouden halen, maar ze hebben er gewoon geen behoefte aan. De meesten uit mijn klas wilden gewoon dingen gaan doen en niet op kantoor oid. Nou, prima toch? Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:28

Idd en ik doe nu ook gewoon HBO en studeer volgend jaar af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:31

Citaat:
Maar ik ken ook genoeg mensen van het VMBO die het op het VWO ook zouden halen, maar ze hebben er gewoon geen behoefte aan. De meesten uit mijn klas wilden gewoon dingen gaan doen en niet op kantoor oid. Nou, prima toch?

ik had toen een cito van 542 met ook als schooladvies Havo
Maar als ik ergens een hekel aan heb is het blokken, ik ben een handen persoon.
Ben naar de LEAO gegaan, is vergelijkbaar aan Mavo
Heb ik met 2 vingers in mijn neus gehaald.
En gewoon een baan gevonden, heb al sinds mijn 22 een koophuis en lig niet in de goot.
Dus snap die vooroordelen niet...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:31

Ik vind het belachelijk! Zo stigmatiseer je het VMBO inderdaad wel behoorlijk Scheve mond Lekker motiverend.

Wat betreft de 'startkwalificatie', dat is al lastiger. Het voortgezet onderwijs op zich is niet echt genoeg om wat mee te kunnen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die prima op hun plek komen, maar er zijn gewoon teveel mensen die wegens gebrek aan opleiding werkloos raken, of in een veel slechtere positie dan nodig is. De ervaring leert gewoon dat een vervolgopleiding erg belangrijk is, meer dan vroeger. En het zijn vaklui waar behoefte aan is, niet aan ongeschoolde werknemers.

Wat betreft uitzendbureau's voor HBO/WO, dat lijkt me heel logisch. Je richt je als uitzendbureau meestal op een bepaald deel van de arbeidsmarkt. Dat kan per sector zijn, maar ook per soort werk. En dan is er wel degelijk een verschil tussen WO- of MBO-werk. Iemand die graag met z'n handen werkt heeft tenslotte ook niet zoveel aan een baan die alleen maar gericht is op (bv) artikelen lezen en schrijven... terwijl omgekeerd iemand die liever met z'n hoofd dat met z'n handen werkt niet op zoek is naar een fysiek zware baan... In dat opzicht vind ik het wel kunnen.

Maar hier gaat het om een feest, en dit is gewoon een rotstreek.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:56

Belachelijk, ze trappen het vmbo verder en verder de grond in, wat denken ze ermee te bereiken? Meer en meer ontevrede vmbo-leerlingen krijg je er iig van.

En startkwalificatie slaat ook nergens op. Na het voortgezet onderwijs moet je sowieso verder studeren wil je een echt goede kans hebben op de arbeidsmarkt, geldt voor vmbo, maar ook voor havo en vwo. En waarom zit mbo erbij? Raar gedoe. Er zitten veel verschillen in de niveau's, maar het slaat gewoon nergens op, we hebben het over een feest met doel als motivatie! Ontzettend kinderachtig.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:09

I_love_you schreef:
Ik zit op vmbo en ja

Ja want iedereen op HAVO en VWO doen 's avonds altijd hun huiswerk en zitten dan hele dagen te leren Rolleyes

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:55

Oh ja echt, elke avond trouw, tijdens de twee jaar HAV heb ik alleen maar huiswerk gemaakt... Ja

not... :D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:44

Roane schreef:
Oh ja echt, elke avond trouw, tijdens de twee jaar HAV heb ik alleen maar huiswerk gemaakt... Ja

not... :D

En vergeet al die middagen en ochtende voor school niet Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:48

Leonie89 schreef:
I_love_you schreef:
Ik zit op vmbo en ja

Ja want iedereen op HAVO en VWO doen 's avonds altijd hun huiswerk en zitten dan hele dagen te leren Rolleyes

Sorry, maar ik doe ook niks aan school (ja, krijg het elke dag van mijn ouders te horen Clown ) maar ik doe wel VWO.
Maar ik vind dit nergens op slaan, waarom zou het VMBO niet naar een feest mogen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:10

5 dagen in de week werk ik toch wel, moet zo ook weer aan mijn latijn. Ondanks dat school afgelopen is. Geen problemen mee. Flauw is het inderdaad wel, maar soms is het ook te begrijpen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:27

Jezus,en ik heb geen eens mijn VMBO gehaald! Ik kwam niet verder dan de 3e.Ja ik zat toendertijd goed in de problemen waardoor ik mijn school niet kon halen.Ik ben diplomaloos en ik ligt toch echt niet in de goot hoor.Ben erg gelukkig zo en mijn diploma halen komt even op de 2e plek.
Wat een onderscheid moet er weer gemaakt worden zeg.Ik schreeuw het van de daken als ik over een paar jaar WEL mijn VMBOdiploma heb gehaald,dan zal ik reuze trots zijn op mezelf.
Dikke middelvinger voor gemeente Almere echt waar wat een idiote actie!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:30

Wat raar is dit zeg, wat nou als je het gewoon niet kán?
Idd belachelijk.