Bloot in fontein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Bloot in fontein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:29

Nu lees ik voor de tweede keer binnen een paar weken ongeveer hetzelfde. In het eerste geval een groep Engelsen die ging naaktzwemmen in een fontijn in Lissabon en het tweede een Amerikaan in Rome. Ze zijn allen (natuurlijk) gearresteerd (voor oa onbehoorlijk gedrag).
Ik wordt erg kwaad om dit soort gebrek aan respect. In een Katholiek land ga je gewoon niet in het openbaar uit de kleren en punt twee is een fontijn gewoon geen zwembad. Nu is het wel geaccepteerd dat op hele hete dagen de lokale mensen zich erin gaan, maar dan wel met kleren of badkleding aan.

Ik denk, dat als ik er bij was geweest, een enorme heisa had gemaakt tot harentrekken en krabben aan toe Haha! Ik wordt erg agressief bij dat soort gedrag van gasten in het land.

Wat vinden jullie er van, en wat zouden jullie doen?

Moderatoropmerking:
TS om link gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 28-06-07 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Tellie

Re: Bloot in fontijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:31

Uit de kleren gaan vind ik inderdaad niet kunnen. Sommige mensen kunnen daar inderdaad aanstoot aan nemen.

Verder, in fontijenen zwemmen zelf vind ik geen probleem. Zou het zelf alleen niet doen, veel te vies. Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:49

Ook dat. Een bron van besmetting.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:17

Wat ik er van vind? Dat je je niet zo druk moet maken, joh! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:44

hahahahaha, helemaal met fitch eens Haha!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:45

Inderdaad, ik ga met het bovenstaande mee. Je moet je daar niet eens druk om maken, ze doen niemand kwaad, laat ze lekker lol maken.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:47

Zou jij het fijn vinden als er een stel naakte mensen voor je neus in een fontijn zouden liggen spartelen? Clown

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:50

vind het wel echt belachelijk.
als ik in rome was geweest (heb er gewoond) had ik me er dood aan geërgerd. en was snel weggerend.
ik vind dat gewoon niet kunnen, die fonteinen zijn daarnaast niet zomaar fonteintjes, nee midden in de stad hoogstwaarschijnlijk de trevi of een andere op zo'n pleintje.
nee, vind dit echt te gek voor woorden, koop een zwembad ofzo. als het hier in NL was geweest had iedereen het zeker wel belachelijk gevonden..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:22

Ik zou me daar niet druk over maken. Denk niet eens dat die toeristen het uit disrespect doen en waarom zou het van locals wel geaccepteerd zijn? Die mensen maken ook misbruik van die fontein?

Tellie schreef:
Zou jij het fijn vinden als er een stel naakte mensen voor je neus in een fontijn zouden liggen spartelen? Clown
Het kan wel een paar leuke vakantiefoto's opleveren als het een lekker ding zou zijn! *LOL* Cheese!
Helemaal als een local ze er aan hun haren en krabbend uittrekt. Haha! Knipoog

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:43

Tellie schreef:

ligt eraan. bij sommige heb ik er geen problemen mee Tong uitsteken

trouwens, ik zal maar niet vertellen wat ik in parijs aan t doen was in die fontein..

in mijn boxershort..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:45

Volgens mij willen we dat ook helemaal niet weten. Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:46

Of juist wel! *LOL* Haha!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:53

ik kan altijd de foto's opzoeken..

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:33

Sannum schreef:
Inderdaad, ik ga met het bovenstaande mee. Je moet je daar niet eens druk om maken, ze doen niemand kwaad, laat ze lekker lol maken.

In Nederland vinden vele Nederlanders het niet leuk als mensen in Burka over straat lopen (waar buitenlandse vrouwen ook niemand kwaad mee doen!). In Portugal vindt men het niet gepast om naakt in een fontijn te gaan staan. Als velen van ons burka's niet okee vinden, dan hebben portugezen het recht om naaktzwemmerij niet leuk te vinden. Omdat wij in Nederland wat minder snel vinden dat iets onzedelijk is, houd dat niet in dat iedereen het daar maar op dezelfde manier moet zien.
Ik vind het persoonlijk ook niet kunnen. Voor dat soort praktijken hebben we het naaktstrand of de achtertuin.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:36

Ik vind het ook belachelijk...je kunt je toch wel aanpassen aan de regels van je gastland Verward Dat verwachten we immers ook hier in NL van de buitenlanders Knipoog Daarbij is een fontein geen zwembad, dus als je wilt zwemmen ga je maar naar het zwembad of de zee.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:39

hier in nederland gebeurt er trouwens niks met je.
krijg je alleen maar publiciteit..

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:06

Ik vind dat je dat niet hoort te doen.. Beetje respect voor de rest van de mensen is toch niet teveel gevraagd, lijkt mij..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:15

ben het helemaal eens met Gaby inderdaad.
zo'n fontein is er toch echt om te bezichtigen, geen zwembad ofzo.
het enige wat daar in rond hoort te zwemmen zijn wensmuntjes..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:34

Het vreselijkste wat er is is toch wel dit haha! Nee ik zou me er niet druk om maken Lachen Dat ze uit de kleren gaan is aanstootgevend. In een fontijn zwemmen is ook niet alles, maar ja als ze dat leuk vinden! Laat ze lekker!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:12

Okee dat ze het leuk vinden om in een fontein te zwemmen prima, maar dan hoef je toch niet naakt??
Ik vind het ook belachelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 14:05

Jaimyliefje schreef:
vind het wel echt belachelijk.
als ik in rome was geweest (heb er gewoond) had ik me er dood aan geërgerd. en was snel weggerend.
ik vind dat gewoon niet kunnen, die fonteinen zijn daarnaast niet zomaar fonteintjes, nee midden in de stad hoogstwaarschijnlijk de trevi of een andere op zo'n pleintje.
nee, vind dit echt te gek voor woorden, koop een zwembad ofzo. als het hier in NL was geweest had iedereen het zeker wel belachelijk gevonden..

In Rome was het op het "Plein van Spanje". In Lissabon was het ook op een groot bekend plein, ben even veregeten waar.

Er is niks mis met bloot, maar WEL IN EEN KATHOLIEK LAND, zeker als je daar TE GAST bent.
Hier is topless al verboden! En er bestaat gewoon nog zoiets als FATSOEN. En het is gewoon wettelijk verboden. Die Amerikaan hoeft het in Amerika ook niet te flikken!

Was hetzelfde in het Vondelpark in Amsterdam gebeurd, was er geen haan die er naar kraaide en had ik er ook alleen om kunnen lachen (en gedacht:"ach ja, drugs in het spel")

Ik vind het ook weer wat anders als het om kleine kinderen gaat.

Ik kan ook nog vertellen dat het in beide gevallen om ranzige hippies ging (niet dat alle hippies ranzig zijn, maar deze waren het wel) dus ook niet echt fijn om naar te kijken, hoor.

En Ann, ik ben benieuwd hoe je reactie was geweest als het topic niet toevallig door mij geopend was.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-06-07 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:15

Precies hetzelfde. Verward Hippies zijn soms wat vrijer/ongeremder in hun gedrag. Ik kan me niet voorstellen dat 't hun intentie was om de locals te kwetsen. Lachen Ik denk dat ze er niet zo bij stil stonden wat hun gedrag teweeg bracht.

Wat natuurlijk geen vrijbrief is om zich niet aan de regels van het gastland te houden.
Maar ze zijn dan ook beboet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 14:34

Ja, daar gaat het juist om. Dat ze zelf geen fatsoensregels hebben, zeg maar.
Ik ben zwaar bevriend met hippies hoor, vat het niet verkeerd op, ze zijn uiteindelijk uit op absolute vrijheid, dat is heel mooi, maar er bestaan nu eenmaal regels waar men zich aan moet houden. Die kun je niet even laten verdwijnen omdat je zelf zo´n vrijgevochten mens bent.

Ik vind ook een heleboel dingen hier best lastig en vreemd en onnodig, maar ik houd me er wel aan. Zo ga ik niet in een minirok de kerk in ofzo (waar ik overigens in ga om af te koelen, ik ben niet Katholiek). Ik ga daar als gast binnen en gedraag me naar de regels van het huis.

Het lijkt me heel logisch dat men weet dat je nu eenmaal niet overal naakt kan zwemmen, daar daarvoor nog steeds aparte clubs bestaan en naaktstranden! Het is NERGENS (in ontwikkelde landen)gewoon toegestaan. Er zijn plekken waar je het kunt wagen omdat het zo afgelegen is, maar komop zeg, een fontijn! Dan doe je dat wel om aandacht te trekken, om te provoceren. Tja, dan wordt je dus gewoon even grof gearresteerd, en kun je er voor boeten. Ik denk dat zelfs een hippie dat toch wel en beetje zou kunnen voorspellen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:42

op de piaza di spanja!!
echt brutaal. echt heeeeeeeeeeel brutaal!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:44

ik ken trouwens genoeg hippies, maar ho maar dat die zomaar op de piaza di spanja gaan strippen Knipoog