Talpa/Tien verdwijnt,programma's gaan naar RTL.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Talpa/Tien verdwijnt,programma's gaan naar RTL.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:41

Citaat:
TALPA NAAR RTL De kogel is door de kerk. Of liever gezegd door de studio. Talpa is verkocht aan RTL. John de Mol mag in zijn handjes wrijven. RTL krijgt de weinig succesvolle programma's van Tien en de sterren kunnen misschien op zoek naar een nieuw onderkomen. En de media zelf? Die gaat erop achteruit
Het publieke geheim weet iedereen dan nu wel. Maar veel brengt het ons niet. Alles wat bij Tien succesvol was zoals "De Wedstrijden" en "Joling en Gordon over de vloer" zullen verder gezet worden, maar de minder succesvolle programma's zullen gedumpt worden bij het grof vuil. Dit is vrij ernstig. Natuurlijk zijn niet alle programma's even succesvol, maar wat dan met de verscheidenheid, die wij televisiekijkers zo graag eisen. Die holt achteruit. Zelfs de succesvolle programma's zullen op de schop gaan om de RTL-formule te krijgen. Joling en Gordon zullen waarschijnlijk niet verder gaan en dan krijgen we "Carlo en Irene over de vloer" of zoiets dergelijks.Ondertussen kan Johan Derksen alvast een extra doos sigaren gaan kopen, want hij zal wel mogen komen opdrafen bij de voetbaluitzendingen. En ook Barbara Barends mag haar tennisracket in de kast gaan zetten, want Wimbeldon heeft geen prioriteit in vergelijking met voetbal.En ondertussen blijft alles hetzelfde. Er verandert niks. En dat terwijl het publiek toch echt iets anders wilt. Dan kunnen mensen wel gaan roepen dat zij Talpa/Tien niks vinden, maar toch is hier thuis bijvoorbeeld meer de tv afgesteld op Talpa dan op SBS. John de Mol heeft zijn zender niet de kans gegeven om te groeien en bovendien heeft hij te hoog van de toren geblazen. Hij had moeten weten dat door het inkopen van de grote sterren en een aankondiging vol bombarie dat het Nederlandse tv-volk de kont tegen de krib zou gooien en niet kijken. Had hij het met een paar bekende mensen gedaan en de rest onbekend, dan was het in mijn ogen een veel betere zender geworden en dan was de variatie op tv ook veel groter gebleven. Nu zal het niveau nog harder achteruit hollen dan als Talpa/Tien nieuwe programma's had gekocht. John de Mol kan geld in zijn zak steken en wij blijven zitten met minder keuze.
http://www.dag.nl

Citaat:
Tien verdwijnt door 'poenerig imago'
John de Mol denkt dat zijn imago een rol heeft gespeeld bij de teloorgang van Tien.
De zender Tien houdt op te bestaan. Het voetbal gaat over naar RTL4, net als andere succesprogramma's. Dat hebben RTL en Talpa, het moederbedrijf van Tien, vanavond bekendgemaakt.

De zender is eerder gesneuveld door het poenerige imago dan door de programma's. Dit zei Tien-baas John de Mol dinsdagavond in het televisieprogramma NOVA.

De Mol denkt dat zijn persoonlijke imago een flinke rol heeft gespeeld bij de teloorgang van zijn zender. "Ik schijn een imagoprobleem te hebben. Maar ik weiger aan mijn imago te werken. Dat is niet nodig voor iemand die op de achtergrond werkt. Dat is niet dom, hooguit koppig en hardleers. Het imago van mijn zus (presentatrice Linda de Mol) is veel belangrijker.''

Veel inschattingsfouten
De Mol gaf toe dat hij "veel inschattingsfouten'' had gemaakt. Zo had hij later met een eigen nieuwsvoorziening moeten beginnen. De verliezen die de zender maakte, waren volgens hem ingecalculeerd. Hij wilde niet precies zeggen hoe groot die verliezen waren, maar zei dat het na twee jaar om "enkele tientallen miljoenen'' ging.

RTL en Talpa spreken van 'een innige samenwerking'. Zo krijgt RTL het eerste kooprecht bij alle programma's die Talpa ontwikkelt. Ook is al duidelijk dat Linda de Mol, de zus van Talpa-baas John, voor RTL aan de slag gaat.

Welke andere presentatotern en programma's naar RTL verhuizen is nog onbekend. RTL is van plan een vierde RTL-zender te beginnen. Details daarover zijn nog niet bekend, mogelijk wordt het RTL9. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NmA) moet voor een uitbreiding naar vier RTL-zenders eerst toestemming geven.

Jonh de Mol zei in het RTL Nieuws dat hij 'teleurgesteld' was dat ‘zijn’ tv-zender stopt. ‘Toen we twee jaar geleden begonnen met Talpa/Tien hadden we het allemaal anders voorgesteld.’

Bron: http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagina- ... ntid=17958

2 jaar geleden,grote ophef,nieuwe tv-zender, 2 jaar later;kan het al weer opdoeken! Clown
Dat wist iedereen 2 jaar geleden ook al wel dat het niet lang zou uithouden...

BasiNami

Re: Talpa/Tien verdwijnt,programma's gaan naar RTL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:58

Hmja, het was wel te verwachten natuurlijk.. Maar denk dat alle negatieve publiciteit in het begin ook niet echt heeft meegeholpen!

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:10

Nee inderdaad dat kon je van te voren al weten, dat t niet lang zou blijven bestaan...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:13

Ach ja was te verwachten, ik zal het niet missen.
Die hele tv kan me op het moment gestolen worden trouwens,ik kijk bijna geen tv meer, op het 8 uur journaal en een aantal comedy's na is er toch niks.
Wat een k.ut programma's allemaal, ik zet liever een goede film op...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:10

Een blaadje wat niet al te veel recht van spreken heeft over 'kwaliteit' schreef:
Alles wat bij Tien succesvol was zoals "De Wedstrijden" en "Joling en Gordon over de vloer" zullen verder gezet worden, maar de minder succesvolle programma's zullen gedumpt worden bij het grof vuil. Dit is vrij ernstig. Natuurlijk zijn niet alle programma's even succesvol, maar wat dan met de verscheidenheid, die wij televisiekijkers zo graag eisen. Die holt achteruit.

ROFL

Ik bedacht me net dat ik dus niet eens meer weet waar Tien/Talpa op mijn tv gebleven is sinds de laatste zenderindeling, en dat ik volgens mij precies 1 (één) programma heb bekeken op Talpa, namelijk de tamelijk controversiele lijkschouwerssessie.

Het verdwijnt maar lekker, doeidoei, zwaaizwaai Doei, doei

Maar goed, het meest hilarische aan dit nieuwsbericht is natuurlijk dat je een blaadje hebt dat 'verontwaardigd' wil reageren op iets waar met de beste wil van de wereld niets bijzonders aan is. Hoezo verscheidenheid die verloren gaat (of erger: achteruit holt) met het verdwijnen van Talpa? Vanwege de baanbrekende programma's of culturele hoogstanden?

't Is wel opvallend dat de schuld van het gebrek aan succes in allerlei externe factoren gezocht wordt (imago, principes van het publiek (sinds wanneer hebben we die Blond)) en niet bij de meest voor de hand liggende oorzaak: gebrek aan interessante programma's.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:12

Och, wat zullen we dat gaan missen. Clown

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:13

Het was te verwachten Lachen Missen zal ik het niet! Ik vond talpa echt een hele irritante zender en die lange reclames pfff..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:24

Oh ik ga dat echt missen!!!! Huilen Huilen

...

NOT!! Ik vond het altijd al een slecht plan en tja John de Mol heeft toch geld zat dus deze blunder maakt ook niet veel uit

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:08

Gelukkig keek ik er toch al nooit naar, dus echt een groot gemis zal het niet zijn Knipoog

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:46

Ach zal het niet missen. Ik keek toch al meer naar andere zenders en anders zet ik een dvd'tje op Lachen

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:50

Missen? Echt niet. Ik werk tussen mannen in en die hebben maar 1 wens: dat de voetbal weer op de ouderwetse manier wordt uitgezonden, dus niet tussen elke wedstrijd reclame plakken. Haha! . Ik hoop dit ook, dan kan ik weer op tijd gewone programma's kijken als mijn vriend zijn voetbal heeft gehad .*LOL*

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:56

Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met de Gouden Kooi. Ik ben geen trouwe volger maar wil wel volgen wat ermee gaat gebeuren ik denk namelijk dat dat ook de mist in gaat dat wil ik niet missen. Hoop wel dat het voetbalseizoen 08/09 gewoon weer bij de NOS komt!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:01

De gouden kooi gaat als het goed is naar RTL5 heb ik vanochtend op de radio gehoord.
Het enige waar ik wel een op bleef hangen was het (vreselijk debiele) spel waarbij een Nederlands en een Belgisch team in zo'n huis zaten en dan allemaal plagen kregen? Nagelbijten / Gniffelen
Vind het dus eigenlijk niet echt jammer dan Talpa/Tien weggaat..
(En ik vind stiekem nog altijd dat het voetbal thuishoort bij de NOS, maar ach..

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:43

Ja de gouden kooi moet niet weg. Af en toe even de ellende van andere mensen zien is soms wel lekker hoor! Clown

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:57

Nou ik hoop maar dat de goude kooi doorgaat naar een andere zender. Dat geklooi afentoe is best wel leuk Tong uitsteken.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:45

ik ben blij dat het weg is want met de schotelantenne kon ik het toch niet ontvangen, ik heb dus ook geen idee wat voor programmas ze allemaal hebben.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:30

Ik heb er geen moeite mee en had het eigenlijk wel verwacht. Programma's als De Gouden Kooi en Gerard & Gordon over de vloer gaan wel over naar een andere zender.
*Schaamt zich dat nu bekend is dat ik dáár weleens naar kijk*. Bloos Haha!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:36

Ann schreef:
Ik heb er geen moeite mee en had het eigenlijk wel verwacht. Programma's als De Gouden Kooi en Gerard & Gordon over de vloer gaan wel over naar een andere zender.
*Schaamt zich dat nu bekend is dat ik dáár weleens naar kijk*. Bloos Haha!

hoef je je toch niet voor te schamen Sigaar ?

Was te verwachten. Ik vind het verder niet zo erg. Als dgk, gooische vrouwen en voetbal vrouwen maar blijft Haha! .

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:38

Ik vind het niet erg dat het weg gaat. Maar 1 ding vind ik wel erg, Lotte gaat ook van internet af Verdrietig

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:13

Vind het niet erg dat Talpa ermee stopt, al vond ik Geer en Goor wel hilarisch. Huilen van het lachen
Gouden Kooi keek ik idd ook af en toe.. eens kijken hoe die mensen elkaar nu weer aan het afzeiken waren enzo... Maar voor de rest ga ik het niet missen.

Ik vond bij het begin dat er zo'n heisa was over die nieuwe zender dat het al een grote mislukking zou worden... en naja dat is het dus ook geworden.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:50

De gouden kooi gaat voorlopig nog door (omdat het nog verkocht moet worden in het buitenland, en het dan 'raar' is, als het hier niet meer op de buis is) maar het wordt niet zo oneindig als John de Mol zijn bedoeling was.
(volgens boulevard tenminstse Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:15

Ach.. Ik ga het niet missen, ik keek wel eens als ik toevallig niks anders had om naar te kijken, maar ik zat niet echt standaard om 8uur naar Talpa te kijken voor 1 of ander programma..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:09

Ik keek er dus echt nooit naar! was dan ook verbaasd dat het al 2 jaar bestond.
Dat had ik dus echt niet gedacht..

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:03

Wanneer gaat het eigenlijk stoppen?

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 01:14

Ik vind het jammer. Ik vond het echt wel een leuke zender. Ik kijk altijd deal or no deal,DGK,realatie series,leuke films enz op tien.