"Lokfiets" al na 2 weken spoorloos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

"Lokfiets" al na 2 weken spoorloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 23:46

http://www.nu.nl/news/1123519/122/Nijme ... rloos.html
Citaat:
Nijmeegse lokfiets al na twee weken spoorloos
Uitgegeven: 21 juni 2007 11:24

NIJMEGEN - Een fiets met een zendertje waarmee de politie in Nijmegen een proef tegen fietsendieven hield, is al binnen twee weken van de radar verdwenen. Vermoedelijk ligt het rijwiel in de Waal.

De politie zette de lokfiets eind mei in, om te bepalen of die opsporingsmethode bevalt. Al drie keer konden fietsendieven in de kraag worden gegrepen, maar al op 7 juni ging het mis, meldde de politie donderdag.

De meldkamer zag de fiets in beweging komen en stuurde er agenten heen, maar op de Waalkade raakten ze het contact met de fiets kwijt, aldus een politiewoordvoerder. De politie heeft een dag later vergeefs met een politieboot naar de lokfiets gedregd. Wel kwamen daarbij twee gestolen fietsen boven water.

Het is natuurlijk té gek voor woorden maar toch ook wel een beetje knullig. Dat die lokfiets er ging komen is van te voren aangekondigd. Dus áls je een fiets in Nijmegen ging jatten dan kijk je hem toch heel secuur na??

Roane

Re: "Lokfiets" al na 2 weken spoorloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:48

Ik moest hier toch een beetje om lachen, ik had echt zo'n plaatje in mijn hoofd naar de politie die druk op zoek is naar hun gestolen fiets. *LOL*
Ergens komt me dat erg grappig voor... dat zelfs de politie zijn eigen fiets niet meer vinden kan. Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:29

Roane schreef:
Ik moest hier toch een beetje om lachen, ik had echt zo'n plaatje in mijn hoofd naar de politie die druk op zoek is naar hun gestolen fiets. *LOL*
Ergens komt me dat erg grappig voor... dat zelfs de politie zijn eigen fiets niet meer vinden kan. Haha!

volgens mij is het frustrerend als ze je telkens een stapje voor blijven *LOL* Nagelbijten / Gniffelen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:33

Roane schreef:

Jij bent ook een beeldendenker Haha! Ach, d'r wil vast een duikvereniging wel naar gaan duiken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:06

Roane schreef:

ik moest hier dus ook erg hard om lachen Ja

hahaha de politie denkt slim te zijn en wordt nu zelf in de maling genomen Clown

niet dat ik fietsen stelen goedkeur hoor
maar ik vind het wel een grappig bericht

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:36

Hm, mag dat wel, een lokfiets? Ik vind 't niet kunnen dat de politie misdaden uitlokt, net als zich voordoen als kind op internet om zo pedofielen te pakken. In de VS mag dit wel, ik dacht dat dit in NL niet mocht... Kennelijk wel dus.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:40

Fitch schreef:
Hm, mag dat wel, een lokfiets? Ik vind 't niet kunnen dat de politie misdaden uitlokt, net als zich voordoen als kind op internet om zo pedofielen te pakken. In de VS mag dit wel, ik dacht dat dit in NL niet mocht... Kennelijk wel dus.

Ben wel benieuwd waarom je dit niet vind kunnen? Ik vind het idee opzich hartsikke goed. Als je fietsen jat vraag je erom om gestraft te worden. Ofdat het nou uitgelokt word of niet..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:26

Ik neem aan dat ze de fiets wel op slot zetten ...en dan is het toch geen lokfiets meer??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:28

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:30

Citaat:
De lokfiets is voorzien van een sticker met het woord lokfiets, ‘uiteraard niet heel groot en op een opvallende plek’. Het rijwiel wordt twee tot drie keer per week ergens in een stalling in de stad gezet, veelal op het Stationsplein, 18 Septemberplein of de Vestdijk. Daar vinden momenteel de meeste diefstallen plaats.

http://www.eindhovensdagblad.nl/eindhov ... 239605.ece

Door dat stickertje "lokfiets" zal het wel mogen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:39

Dan 'lok' je het wel uit dat hij in de waal gemikt word. Haha!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:46

jaja kraak de pliesie maar weer af. Soms moet je je beste vrienden wel helpen he Clown

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:31

Ohhh, dat van dat stickertje wist ik niet. Dan vind ik 't wel weer kunnen.

Ik vind het niet kunnen om misdaden echt 'uit te lokken' omdat ik vind dat de privacy van mensen dan geschonden wordt. Het doet me denken aan een enge 'big brother' achtige maatschappij, waarbij we onder voortdurende controle staan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:30

Maar een fiets, is een fiets, is een fiets, is een fiets toch? Als iemand een fiets gaat jatten, dan denkt ie er van te voren over na. Ik vind het dan geen uitlokking als je tussen het enorme fietsenaanbod een lokfietsje verstopt.

Uitlokking is als een agent in burger iemand op een fiets wijst die bv niet op slot staat en er dan een beetje 'op aan dringt' om die fiets te jatten.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:52

Roane schreef:
Dan 'lok' je het wel uit dat hij in de waal gemikt word. Haha!

ROFL Haha sorry hoor maar moest hier wel even om lachen Haha!