Eerste bejaardentehuis voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 12:15

Uitgegeven: 14 juni 2007 14:58
Laatst gewijzigd: 14 juni 2007 15:00

AMSTERDAM - Als de mens op zijn oude dag van verzorging en gezelschap mag genieten in een bejaardentehuis, dan mag een dier dat ook. Dat vinden de oprichters van het eerste bejaardenhuis speciaal voor honden in Japan.

In het tehuis voor bejaarde honden is dag en nacht een dierenarts aanwezig voor de nodige kwaaltjes. Maar de oude beesten kunnen er ook genieten van hun pensioen: Ze krijgen vitaminekuren en aromatherapie.

Jonger

Niet alleen de menselijke artsen zullen de honden bijstaan op het einde van hun leven. Ook jongere soortgenoten nemen hun intrek in het nieuwe bejaardentehuis. Dan voelen de oudjes zich weer wat jonger.

Het verblijf in het hondenhuis is niet goedkoop, het baasje betaalt 600 euro per maand. Maar dat is wel all-inclusive.

Bron: http://www.nu.nl http://www.nu.nl/news/1114412/122/Eerste_bejaardentehuis_voor_honden.html

Wat ik me hierbij afvraag is of de baasjes hun hond zat zijn, als ze hem hier naartoe brengen?

Vanessa24

Re: Eerste bejaardentehuis voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:43

In veel verzorgingstehuizen mag je je huisdier niet meenemen (in Nederland.. ik weet niet hoe het zin met Japan), dus is dit een prima oplossing.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:46

Lijkt mij niet dat als je je hond zat bent er dan nog 600euro per maand voor gaat betalen (daar dan).
Dan binden ze 'm wel aan een boom oid Boos!
Voor mensen die noodgedwongen afstand moeten doen is het misschien een oplossing. Maar persoonlijk zou ik dan eerst in mijn familiekringen iemand er voor zoeken

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:13

op zich best een goed plan......zoals vanessa zegt...heel veel oudjes mogen hun diertje niet meenemen naar een verzorgingstehuis en hebben soms ook geen familie of derg..

alleen 600 eur Nagelbijten / Gniffelen denk niet dat oudjes dat op kunnen hoesten
snap ook wel dat ze het niet goedkoop kunnen maken anders dumpen mensen hun hond weer op de leeftijd dat ie in hun ogen lastig word...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 06:24

Onze hond is ook al erg oud maar ik verzorg hem toch nog het liefste zelf.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:54

Loretta schreef:

Dat wordt lastig als je in een verzorgingstehuis zit, waar je geen huisdieren mee mag nemen. Of als je zo slecht ter been bent, dat je niet meer in staat bent om de hond uit te laten, eten te geven en voor controle naar de dierenarts te gaan.
Soms moet je keuzes maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:27

Vanessa24 schreef:
Loretta schreef:

Dat wordt lastig als je in een verzorgingstehuis zit, waar je geen huisdieren mee mag nemen. Of als je zo slecht ter been bent, dat je niet meer in staat bent om de hond uit te laten, eten te geven en voor controle naar de dierenarts te gaan.
Soms moet je keuzes maken.

Ik had uit het bericht begrepen dat het hier over bejaarde honden ging, bejaarde mensen kunnen ook een hond hebben die nog niet zo oud is, maar die kan natuurlijk naar een nieuwe baas krijgen. In dat geval is het natuurlijk een geweldig initatief.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:33

Een hond heeft een heel andere status in Japan dan een hond hier in Europa. Honden vallen in Japan onder de luxe. Valt dus onder cultuurverschil.

Ik ben er zelf een voorstander van om een oudere hond een kans te geven, mocht hij in een asiel belanden omdat zijn baasje naar een verzorgingstehuis moet. Het is zo sneu voor die oudjes als niemand ze hebben wil en ze de rest van hun dagen in het asiel moeten slijten...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:46

Loretta schreef:
[

Soms moet je keuzes maken.[/quote]

Ik had uit het bericht begrepen dat het hier over bejaarde honden ging, bejaarde mensen kunnen ook een hond hebben die nog niet zo oud is, maar die kan natuurlijk naar een nieuwe baas krijgen. In dat geval is het natuurlijk een geweldig initatief.[/quote]

Je hebt helemaal gelijk, door de eerste zin van het artikel nam ik aan dat het over honden ging die opgevangen konden worden, als de eigenaren in een verzorgingstehuis terecht kwamen.
Dit gaat inderdaad over oude honden die in een verzorgingstehuis terecht kunnen, ook al zijn de eigenaren nog heel jong.
In het laatste geval vind ik het dan een beetje raar, je kiest voor een dier en je weet dat het dier ouder wordt.. Ik vind dat je zelf het beestje moet verzorgen, en niet naar een instelling moet brengen.

Edit: Sorry, ben niet goed in het weghalen van een quote.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:08

In Japan gaan ze anders met hun dieren om dan hier. En geld zal dan geen rol spelen...of de dieren dan de liefde en aandacht krijgen die ze verdienen is een tweede. Onderling zijn ze in Japan ook niet zo aardig voor elkaar.