Droomberoep: buschauffeur!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Droomberoep: buschauffeur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 22:34

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6573 ... tml?p=30,1

Nijmeegse gymnasiast haalt negen tienen

NIJMEGEN - Ward Teunissen uit Nijmegen heeft zijn gymnasiumdiploma gehaald met negen tienen en daarnaast nog eens vijf negens. Dat heeft zijn school laten weten. De 17-jarige Nijmegenaar wil buschauffeur worden.

„Zo'n hoge eindlijst hebben we hier nog nooit gezien”, aldus Tons Janssen, conrector en secretaris eindexamen van de Nijmeegse Scholen Gemeenschap Groenewoud. Of Ward de hoogste cijfers van Nederland heeft, is nog niet bekend.

De school is beretrots op de eindlijst van haar scholier en regelde vrijdag voor Ward een dubbeldekker, waarin hij zelf achter het stuur mocht zitten om zijn klas rond te rijden. Ward: „Ik heb al sinds mijn vijfde iets met bussen. Een vriendin van mijn moeder was toen al buschauffer. Een grote bus besturen is gewoon geweldig.”

Voor de opleiding tot chauffeur moet Ward wachten tot hij 21 jaar is. „Ik ga dus eerst natuurkunde studeren. Ik moet toch iets te doen hebben in de tussentijd, en het is handig voor als het in de buswereld niet mocht lukken.”

Ward zegt dat hij natuurlijk wel iets voor zijn cijfers gedaan heeft, maar dat hij niet mikte op een nominatie voor beste examenkandidaat van Nederland.

Wow, mooie cijferlijst Wow! !
Leuk dat die knul gewoon het beroep kiest waar ´ie altijd van gedroomd heeft OK dan! !

Veirl

Re: Droomberoep: buschauffeur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:43

Dit nieuws staat ook al op LZP. Ik dacht al dat het hier hoorde.

Nogmaals: als hij hier gelukkig van wordt, dan moet ie het zeker doen. Lachen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:41

Zeker weten!

Groot respect voor deze jongen, dat hij zo nuchter onder alles blijft en uiteindelijk gewoon z'n gevoel volgt OK dan!

Wat heb je aan een diploma van de uni, als je met je 30e met een burn-out thuis zit omdat je met tegenzin naar je werk moet? Nee hoor, laat deze jongen lekker buschauffeur worden, als dát is wat hij echt wilt Ja

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:19

Idd, gewoon doen wat hij graag wil.
Wel goed dat hij eerst nog een diploma natuurkunde gaat halen, want ik vraag me toch af... Hoe lang zal hij het leuk vinden?
Als hij nu bijvoorbeeld na een paar jaar besluit dat hij het nu wel gezien heeft, heeft hij altijd nog iets anders achter de hand Ja
Er er was idd al een topic over Knipoog

Jolijneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:54

Jaa Pling Inderdaad.
Als hij gelukkig word van in bussen rijden dan moet die dat doen. En als hij daar altijd al van gedroomd heeft.
Maar ik bedoel ook iedereen heeft zijn eigen droom weetjewel. En dat is de zijne.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:00

en toch vind ik het zonde dat je zoiets kiest als je zon hoog iq heb.
tuurlijk moet ie doen wat ie zelf graag wilt
maar toch..

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:54

Ik denk zelf eerder dat er gewoon werd gevraagd wat hij wilde worden en dat hij zei: Ik heb heel me leven al buschauffeur willen worden. Zoals mensen ook zeggen ik wil voetbaltrainer worden. Denk dat het niet echt gemeend is voor nu. Zowel dan ja zou ik zelf wat anders gaan doen met zulke cijfers maar het er wel respect voor!
Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:52

Jeetje, echt knap van die jongen! Ik doe het hem niet na Knipoog Aan de andere kant vind ik het wel zonde dat je er voor werkt, en je VWO diploma haalt en vervolgens er eigenlijk niks mee doet... Maargoed, dat zal wel vaker gebeuren Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:55

Ik las het vanmorgen ook in de krant. Wàt een cijfers zeg. Petje af. Ja En ik vind het echt héél goed dat die jongen gewoon gaat doen waar die altijd van heeft gedroomd en niet één of andere wetenschapper wordt.

Hier op school gaan veel mensen er ook vanuit dat iedereen van het VWO, en ik dus ook, naar de universiteit gaan. En dat is dus precies dat ik nooit ga doen. Ik wil dat gewoon niet. Als je dat zegt kijken mensen je wel scheef aan. Ik vind er niets raars aan, maar andere vinden het zonde. Ik zou het zonde vinden als ik mijn hele leven vergooi aan een strontberoep waar ik met tegenzin heenga. Vork

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:56

*edit*

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:01

Ik vind het (erg) zonde dat hij met zo'n cijferlijst busschauffeur wil worden. Aan de andere kant doet hij wel wat ie wil doen.
En na 5 jaar chauffeuren verandert ie misschien wel van gedachten Knipoog.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:03

ieee, de bus, ik ben bang voor bussen Nagelbijten / Gniffelen

Maar echt net normaal, zulke cijfers Bloos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:05

Waarom je moet toch doen wat je verlangen zijn, gewoon omdat je cijfers hoog zijn zou je hoog moeten studeren.
Zou wel raar zijn, je droom niet mogen doen want je cijfers zijn te hoog

Nu komt het over alsof buschauffeur iets is wat je moet doen als je laag geschoold bent

Trouwens mij neef is ook genie verklaart had ook zo een punten heeft nooit moeten studeren = nooit geleerd hoe je moet studeren. Dan belande hij op unief en kwam hij in de problemen hij wist niet hoe hij moest studeren. En zo zijn er veel. Cijfers in het middelbaar betekennen niet alles. Maar wel respect voor die cijfers

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:12

Overigens wil goed kunnen leren niet zeggen dat iemand zich in het 'werkende-leven' ook weet te redden hoor Knipoog

Ik weet niet wie het schreef, maar als je naar de Universiteit gaat wil het toch niet altijd zeggen dat je een stomme baan krijgt Blond Je kunt daarna ook alles doen wat je wilt, maar je hebt wel meer mogelijkheden Ja En ook banen op 'hoger' niveau kunnen erg leuk zijn Cool

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:20

Joh als die jongen van bussen houd laat m lekker buschauffeur worden Knipoog Heb echt veel respect voor zijn cijfers!! Knap hoor!

edit: Ik heb zelf een havo diploma en doe MBO zelfs dan lopen mensen al te zeuren dat het zonde is.. een vriendin van me VWO diploma en doet Hbo moet ieder toch lekker voor zich weten het is je eigen toekomst je kunt beter iets doen wat je leuk vind dat een hoge baan en hoge studie waar je niks aan vind!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:06

het stond ook in de Ad...nouja als die jongen daar gelukkig van wordt, waarom niet..Haha!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 00:24

Het is van ene kant zonde, maar van de andere kant ook wel knap dat hij zich niet laat beïnvloeden door de buitenwereld en gewoon doet wat hij altijd al wilde. Er zijn er al genoeg die zich laten beïnvloeden door status en door wat de maatschappij van hen verlangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:02

Als 1e uiteraard ; heel erg knap dat je zulke cijfers op je rapport hebt, en al helemaal op zo'n niveau zeg ..
Respect voor Ja
Maar dat hij buschauffeur wil worden ? Dat had ik nooooit verwacht Haha!
Maargoed, gewoon lekker doen wat je zelf wilt Lachen
Alhoewel het van de ene kant wel wat zonde is Knipoog
Xx

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:26

Jemig wat een super cijfers zeg!

Ik vind dat hij zelf moet doen wat hij wil worden,
2 kennissen van ons, hebben uni gedaan en zijn nu boer, dus ik snap niet waarom deze jongen geen buschauffeur kan gaan worden.