Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ambertjee_

Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:32

*Ik weet niet of dit hier hoort, maar zouden jullie het dan willen verplaatsen?

Wat vinden jullie van dierenproeven?
Laatst kreeg mijn zus een folder mee van dierenproeven, hóe erg het is, die mensen zijn tegen dierenproeven van wie ze de folder kreeg. In het blaadje zag je Beagles (hondenrassen) die zo'n groot raar ding over hun neus hadden en werden getest. Je zag die onschuldige oogjes.. ook stond er een plaatje van een Beagle die dood ligt op een handdoek en daarnaast allemaal bloed. Dit word niet alleen met Beagles gebruikt maar wel het meest, met andere dieren worden ze ook getest, ook veel met apen.
Ik kan hier gewoon niét tegen, ik heb zelf een Beagle, ik kan gewoon janken hierom, je hoort ook steeds meer over dierenproeven.. ze hebben helemaal niks gedaan en dan worden ze gewoon bijna dood gemaakt als proef..
Je zou eigenlijk jezelf eens in moeten beelden in zo'n dier, dan weet ik zéker dat je je dan een stuk anders voelt! Of je zou het eens moet lezen of zien.
Wat vinden jullie hiervan?

Gr Amber.

Taat_

Re: Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:01

Hee Amb,

Ben het helemaal met je eens.
Zelf denk ik er niet iedere dag aan ofzo, maar ik kan er zelf ook niet tegen hoor..
Arme beestjes, leuk leventje zeg, als proefkonijn.
Wie doet nou zoiets, wie wil dat als werk hebben? Niemand toch..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:10

niet alle dierproeven zijn zo.
Ze pakken gewoon de ergste dingen eruit.
ik vind dat dierproeven voor make-up verboden moeten worden, maar voor medicijnen gebruik vind ik het wel kunnen.
Apen daarintegen vind ik niet nodig om daar op te testen. er zijn genoeg ratten,muizen en konijnen waar dat op kan.

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:11

Jolandaa_ schreef:
ik vind dat dierproeven voor make-up verboden moeten worden, maar voor medicijnen gebruik vind ik het wel kunnen.
Apen daarintegen vind ik niet nodig om daar op te testen. er zijn genoeg ratten,muizen en konijnen waar dat op kan.

Aha, dus voor 'al die ratten, muizen en konijnen' is dat niet zielig?
Even zielig als een aap, leeuw, hond of whatever..

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 20:12

Mensen zijn raar, heel raar.
Ik denk er ook niet elke dag aan, maar als ik het weer hoor of zie dan denk ik er wel een tijdje aan..

Jolandaa_ schreef:

Ik vind dat ook dat voor make-up dierproeven verboden moeten worden, maar voor medicijngebruik vind ik het ook niet leuk, het moet wel, is belangrijk.. maar dan nog, ze kunnen het toch ook dode dieren testen, of iets anders, weet ik veel, maar wel dieren die van oudedom zijn overleden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:13

ik vind een aap net iets belangrijker als een rat. een rat word daarvoor speciaal gefokt en een aap word gewoon uit het wild gehaald.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:17

Jolandaa_ schreef:

dus als het jou konijn rat of muis ofso sou zijn dan zou je zo reageeren ach het is een konijntje daar zijn er genoeg van Huilen
een aap vindt ik even ziellig als een paard konijn of whatever

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:31

Ik heb eens een korte snuffelstage gedaan op een lab waar dierproeven gedaan werden. Hier zijn hele strenge regels voor en er worden echt niet zomaar tientallen dieren afgemaakt voor de 'lol'. Hier werd onderzoek naar leverziekten gedaan en de ratten die ze er voor gebruikten werden erg goed verzorgt. Wel waren deze kunstmatig ziek gemaakt. De beestjes gingen onder narcose en werden vervolgens gedood. Hierna werd de lever er uit gehaald om verder onderzoek er op te doen. Dit onderzoek kan niet met willekeurige dieren gedaan worden die uit zichzelf dood gaan.
Ik vond het zelf niks, maar heb wel begrip gekregen voor wat ze doen. Ze proberen zo weinig mogelijk dieren te gebruiken en werkten aan modellen die het gebruik van proefdieren onnodig maken. Helaas zijn we nog lang niet zover dat dit voor alle onderzoeken kan. Tot die tijd zullen er proefdieren nodig zijn.
Stel je voor, dat wanneer dit niet gedaan wordt, je misschien medicijnen krijgt waar je nog zieker van wordt omdat deze niet eerst getest zijn...

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 20:39

Dan is dat een béter lab, maar er zijn er ook waar dieren als honden bijvoorbeeld in een hokje geduwd worden en daar maar zitten. En dat ze daar maar blijven zitten totdat ze aan de beurt zijn en dan worden gedood, lekker leuk leven heeft het beestje dan gehad.. dan zou eerder kunnen dat ze eerst een goed leven hebben gehad en als ze dan oud zijn worden ingeslapen. Zonder dat ze een slecht leven hebben gehad.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:08

hier stond vandaag nog een mooi interessant artikel over in de Pers. Ik ga me er niet weer over uitlaten..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:48

Ambertjee_ schreef:
Ik vind dat ook dat voor make-up dierproeven verboden moeten worden, maar voor medicijngebruik vind ik het ook niet leuk, het moet wel, is belangrijk.. maar dan nog, ze kunnen het toch ook dode dieren testen, of iets anders, weet ik veel, maar wel dieren die van oudedom zijn overleden.

Op dode dieren kan je moeilijk een lichamelijke reactie testen op een bepaald product. Dus dat zal niet gaan. Clown

Cosmetische dierproeven moeten afgeschaft worden. Ook moeten de dieren betere leefomstandigheden krijgen. Contact met soortgenoten wanneer ze geen testen ondergaan, betere kooien ed. Vaak kwijnen ze juist weg omdat ze geen goed onderkomen hebben.

Medische testen vind ik kunnen, maar er is natuurlijk een grens. De dieren moeten er niet dood doodgaan of iig wanneer ze iets pijnlijks ondergaan dat er zoveel mogelijk aan wordt gedaan dmv verdoving of pijnstillers.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:13

Dierproeven voor cosmetica zijn in nederland verboden en in europa vanaf 2011 dacht ik (lekker hypocriet want er zijn geen bedrijven in nederland die om die reden dierproeven doen, dus verbieden is makkelijk).

Die testen op die Beagles sja dat is zielig, maar die beesten hebben het voor de omstandigheden nog bijzonder goed. Sowieso krijgt 90% van die proefdieren een beter verzorging dan gewone huisdieren, juist omdat als je slecht voor ze zorgt, je de proef verpest en dat is wel het laatste wat ze willen.
en: onnodig lijden van de dieren is echt de grootste schande in proefdierland.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:58

Ambertjee_ schreef:
Dan is dat een béter lab, maar er zijn er ook waar dieren als honden bijvoorbeeld in een hokje geduwd worden en daar maar zitten. En dat ze daar maar blijven zitten totdat ze aan de beurt zijn en dan worden gedood, lekker leuk leven heeft het beestje dan gehad.. dan zou eerder kunnen dat ze eerst een goed leven hebben gehad en als ze dan oud zijn worden ingeslapen. Zonder dat ze een slecht leven hebben gehad.

Ben je er wel eens geweest? Eerst zien dan geloven.
Denk goed na over wat er door de media wordt gebracht en wat er in werkelijkheid gebeurt. Zij zullen alleen de sensationele dingen in de krant zetten. Minder vaak komt er een stuk in de krant/ op tv waar in de realiteit wordt gebracht. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen vreselijke dingen gebeuren.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:05

Jolandaa_ schreef:
ik vind een aap net iets belangrijker als een rat. een rat word daarvoor speciaal gefokt en een aap word gewoon uit het wild gehaald.

Wat een raar antwoord zeg, net of dat het minder erg maakt. Alsof een dier weet dat het er speciaal voor gefokt is en daardoor minder angst en pijn heeft Rolleyes Een dier is een dier hoor.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:10

is het standaard een regel dat je tegen dierproeven moet zijn ofzo?
Als dat zo was deden ze het vast niet, het zal vast wel ergens goed voor zijn. Ik denk zelf dat je vast wel make-up e.d gebruikt die ook eerst op dieren getest zijn, of niet Knipoog

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:35

Ik ben absoluut tegen dierproeven, mijn huidverzorgingsmiddelen worden niet op dieren getest, ook mijn make-up is dierproefvrij. Verder eet ik zo vaak mogelijk biologische voedsel (als je uit eten gaat, is het gewoon heel moelijk). Ik eet ook geen vlees meer...

Er bestaan zeker alternatieven, dat was al bewezen. Alleen de kosten voor het gebruik van alternatieve middelen liggen meestal veel hoger. Het gebruik van dieren voor medische onderzoeken kan ik enigszins nog begrijpen (al is dit meestal ook te vervangen tegenwoordig). Alleen konijntjes gebruiken om te testen of een bepaalde shampoo of iets dergelijks in ogen branden is onacceptabel . Nou weet ik niet hoe ver dat gaat in Nederland, maar er zijn zeker wel proefdieren die onder barre omstandigheden leven.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:27

Ik ben absoluut tegen dierproeven. Een dier is een dier, maakt niet uit wat voor 1, ze voelen allemaal dezelfde erge pijn. Ik vind dat echt niet kunnen. Kunnen ze beter testpersonen geld geven of op zware criminelen testen. Maar niet op onschuldige dieren.
Heb een keer een site gezien en dat was echt verschrikkelijk, daar zag je hondjes die half weggerot waren, maar nog wel in leven. Ik begrijp niet hoe iemand dat kan doen, dan ben je echt ziek.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:31

Ik vind dat ze die proeven lekker op de mensen mogen uitoefenen die gevangen zitten......

en niet die dieren die er niks tegen kunnen doen of verzetten of begrijpen wat er met ze gebeurd wargelijk is het gewoon Verdrietig

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:46

Topic zus-en-zoveel over dit onderwerp Slapen

Begrijpelijk, het is een beladen onderwerp. Echter ik vermoed dat de mensen die hier het hardste schreeuwen nog nooit een proefdier faciliteit van dichtbij hebben gezien. Ik wel, en hoewel ik een groot dierenliefhebber en vegetarier ben, kan ik er wel mee leven. Tuurlijk ken ik ook de beelden van proefdiervrij maar die geven geen reeel beeld van hoe het er in NL aan toe gaat, echt niet.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik met 'hogere diersoorten" meer moeite heb (honden, katten en zeker apen) dan met muizen etc.
Tevens vind ik dat er meer geld naar onderzoek voor alternatieven moet komen want die zijn voor medich wetenschappelijk onderzoek nog echt niet ruim voorhanden helaas...

Jolijneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:57

Ik vind het niet goed! Die dieren worden gewoon geboren om te sterven. En dat zou je toch niemand moeten toewensen ook een dier niet. Ik vind het gewoon misselijk.

Jolijneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:59

LiNdA1986 schreef:
Ik ben absoluut tegen dierproeven. Een dier is een dier, maakt niet uit wat voor 1, ze voelen allemaal dezelfde erge pijn. Ik vind dat echt niet kunnen. Kunnen ze beter testpersonen geld geven of op zware criminelen testen. Maar niet op onschuldige dieren.
Heb een keer een site gezien en dat was echt verschrikkelijk, daar zag je hondjes die half weggerot waren, maar nog wel in leven. Ik begrijp niet hoe iemand dat kan doen, dan ben je echt ziek.

Ik vind ook niet dat je op een crimineel moet uittesten.. Want die is nog steeds netzogoed evenveel waard..
Ik vind mensen en dieren zijn gelijk. Maar als het in het belang voor de mensen is dan vind ik dat de mensen het ook op hunzelf moeten testen. En inderdaad dan geven ze die proefmensen er maar gewoon geld voor. Maar make-up is niet in het belang voor de dieren dus die hoeven er dan ook niet voor op te draaien vind ik.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:18

Ik ben 100% tegen dierproeven!
Waarom moeten mensen zich weer elke keer boven dieren plaatsen...?
Volgens mij zijn er idd best veel mensen die voor geld medicijnen ed willen testen, maar dat kost natuurlijk meer...
Diersoorten sterven uit, ipv dat ze daar goed onderzoek naar doen, maar nee mensen die met hun enorme overbevolking de hele aarde verpesten die moeten koste wat kost in leven worden gehouden...
Natuurlijk vreselijk als iemand die je lief hebt ziek wordt en ze kunnen niet helpen, maar ik vind gezonde dieren die niks hebben misdaan daarvoor expres ziek maken nog erger..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:23

Jolijneke1 schreef:
Ik vind het niet goed! Die dieren worden gewoon geboren om te sterven. En dat zou je toch niemand moeten toewensen ook een dier niet. Ik vind het gewoon misselijk.

waarom ben jij geboren dan?
Zo'n dier is doordat ie als medisch proefdier ingezet wordt uiteindelijk meer voor het leven waard dan menig mens Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:32

Wat een kortzichtig geneuzel hier zeg. Ik hoop dat jullie nog nooit een dierenarts bij je paard hebben gehaald, want hoe denk je dat die heeft leren opereren en injecteren ?........juist! met proefdieren inderdaad.
Zijn julliei niet gevaccineerd?
Nog nooit paracetamol gebruikt?
Nog nooit hooikoorts middelen, anticonceptie pil, antibiotica of betadine gebruikt? Indien 1x ja geantwoord dan zijn jullie zo hypocriet als wat!!!!!

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:39

sommige dierenproeven zijn echt niet nodig en kunnen best op een andere manier worden getest, dan ben ik er natuurlijk heel erg tegen. maar soms is het zoals derma zegt nodig ...