Doodstraf voor moord op Ilona Nemeth

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doodstraf voor moord op Ilona Nemeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:21

Uitgegeven: 12 juni 2007 15:28
Laatst gewijzigd: 12 juni 2007 16:38

SALE - De rechtbank in de Marokkaanse stad Sale heeft de Marokkaan Amin M. dinsdag veroordeeld tot de doodstraf voor de moord op de Utrechtse Ilona Nemeth.

De straf wordt in dat land niet meer uitgevoerd en komt neer op levenslange gevangenisstraf. De advocaat van M. gaat in hoger beroep.

M. zelf ontkende dinsdag voor de rechtbank in de Marokkaanse stad Sale Ilona te hebben verkracht en gedood. Hij erkende dinsdag het slachtoffer wel te hebben begraven maar zei naast haar dode lichaam te zijn wakker geworden.

Van de gebeurtenissen daarvoor zegt hij zich niets te kunnen herinneren.

M. deed dinsdag voor het eerst zijn verhaal voor de rechter. Hij staat terecht voor verkrachting en doodslag en diefstal van eigendommen van het slachtoffer.

M., die de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit heeft, staat in Marokko terecht omdat hij in 2006 in dat land is opgepakt. Marokko levert geen onderdanen uit aan Nederland.

Overvecht

De toen 34-jarige Nemeth werd op 16 juli 2004 voor het laatst levend gezien. Een jaar later werd haar stoffelijk overschot gevonden in een groenstrook bij station Utrecht Overvecht.

Familieleden van Ilona Nemeth zijn naar Marokko afgereisd. De zus van IIona, Anita, legde een verklaring af voor de rechtbank. Ze zei voor de rechters dat de familie Nemeth de zaak met vertrouwen in handen van de Marokkaanse autoriteiten legt. Ze hoopt dat M. zo lang mogelijk vast komt te zitten. "Niet alleen voor de familie, maar ook voor inwoners van Utrecht", aldus Anita Nemeth.

nu.nl

Wat een geluk dat dit stuk tuig in Marokko berecht is. Hier had hij hooguit een paar jaar gehad. Toch nog baat bij de dubbele nationaliteit! Haha!

Milou90

Re: Doodstraf voor moord op Ilona Nemeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:30

Ik ben tegen de doodstraf.
Door een ander te doden maak je jezelf (ook) een moordenaar.

Edit; Zag even dat eerste regeltje over het hoofd Lachen Nouja, ik vind het dus goed dat het levenslang is geworden. Net goed, zo'n gast hoort niet meer vrij op straat te lopen!
Laatst bijgewerkt door Milou90 op 12-06-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:34

Moschino schreef:
Ik ben tegen de doodstraf.
Door een ander te doden maak je jezelf (ook) een moordenaar.
Levenslang was terecht geweest, maar ik vind dat niemand het recht heeft om een ander te doden, in wat voor geval dan ook.

lezen!
Citaat:
De straf wordt in dat land niet meer uitgevoerd en komt neer op levenslange gevangenisstraf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:34

Hij krijgt ook levenslang want in Marokko voeren ze dacht ik geen doodstraffen meer uit. Heb dit gelezen op @Home.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:35

Ik ben voor de doodstraf.
Waarom?Wat heeft het voor zin om dit soort figuren in leven te houden?
Ze kosten alleen maar geld en een plek in de gevangenis.
En laat er maar een voorbeeld zijn,dan denkt de rest misschien na voordat ie iemand om het leven brengt.
What goes around comes around.

Maar goed,het is dus levenslang geworden,das altijd nog beter als de straffen die ze hier uitdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:36

idd, eerst ff het stuk lezen...

Moeten ze vaker doen, dubbelenationaliteit net ff als ze op vakantie zijn opppakken...krijgen ze tenminste normale straffen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:37

ik zou heel graag de doodstraf terugwillen, levenslang is nu een tvtje en heerlijk voedsel. maar mag echt hopen dattie levenslang zit!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:38

eigen schuld dikke bult... wie zich brand moet op de blaren zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:38

Maar ginds is het geen luxe hotel...dar zit je nog echt...zoals het hoort

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:40

runningkawa schreef:
Maar ginds is het geen luxe hotel...dar zit je nog echt...zoals het hoort

ik hoop t echt!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:41

PrinCessRomy schreef:
ik zou heel graag de doodstraf terugwillen, levenslang is nu een tvtje en heerlijk voedsel. maar mag echt hopen dattie levenslang zit!

Ik Marokko is de gevangenis niet zo fijn als hier, geloof ik.
Ik vind ook dat de Nederlandse gevangenissen veel te soft zijn hoor. Het is zelfs zo dat zwervers een misdrijf plegen om daar terecht te komen.. Omdat het daar veel fijner is, en lekker op kosten van de overheid.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:42

Meetje22 schreef:
En laat er maar een voorbeeld zijn,dan denkt de rest misschien na voordat ie iemand om het leven brengt.

Maar goed,het is dus levenslang geworden,das altijd nog beter als de straffen die ze hier uitdelen.

Ik ben op zich ook helemaal voor de doodstraf maar, als je veder gaat denken zijn ze der ook wel heel makkelijk vanaf. Misschien kun je ze dan beter in een cel van 2 bij 2 op water en brood zetten dan de doodstraf geven. Want daar leren ze veel meer van dan de doodstraf. Dan komen ze toch bij die 40 maagden denken ze Knipoog

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:07

Die 40 maagden gelden alleen als je op een fatsoenlijke manier bent omgekomen.
Daarnaast die man kon 1 vrouw al niet aan,die moest ie al verkrachten en vermoorden.
Laat staan 40 maagden die al eeuwen op een man zitten te wachten Haha! Haha! Haha!

Nee maar zonder dollen.
Dit soort lui hebben vaak geen geweten dus ze 70 jaar over hun daden laten nadenken heeft geen zin.
Nee hoor,lekker in elkaar laten beuken en daarna een executie op een openbaar plein waar iedereen ( op kinderen na) het kan zien.
Hier heb ik totaal geen medelijden mee

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:18

Iemand, waarvan bewezen is dat hij iemand verkracht (en gedood) heeft, mag van mij de doodstraf krijgen. Ja
Daar ben ik absoluut keihard in.

En levenslang in Marokko. Nou, geloof me, daar wil je echt niet in de gevangenis zitten. Daar zijn de omstandigheden absoluurt bar en boos en niet te vergelijken met het vakantieparadijs hier in NL.

Ben erg blij dat 'ie in Marokko is opgepakt. Whoosh!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:59

In Italië hebben een heleboel levenslang-gevangenen een brief gestuurd naar de regering (?) met de vraag om alstublieft de doodstraf te krijgen. Dan denk ik: jammer, daar had je maar wat eerder aan moeten denken. Ik hoop dat deze man ook nog gaat wensen dat de doodstraf bestond terwijl hij zit te creperen in zijn cel, zo iemand verdient niet beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:06

Doen ze geen handjes meer afhakken??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:09

Handjes afhakken doen ze alleen bij diefstal toch?

Ik ben idd blij dat hij in Marokko berecht is, en daar ook zijn straf uit mag zitten. Het zal daar dan echt levenslang zijn, en de luxe in de Marokkaanse gevangenissen zal minder zijn dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:14

russel schreef:
Doen ze geen handjes meer afhakken??

In dit geval zou ik liever iets anders afhakken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:15

Alles het hele fruitmandje. Plassen uit de buik is goed zat voor zo iemand. Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:30

Jetske schreef:
Meetje22 schreef:

Ik ben op zich ook helemaal voor de doodstraf maar, als je veder gaat denken zijn ze der ook wel heel makkelijk vanaf. Misschien kun je ze dan beter in een cel van 2 bij 2 op water en brood zetten dan de doodstraf geven. Want daar leren ze veel meer van dan de doodstraf. Dan komen ze toch bij die 40 maagden denken ze Knipoog

Ik ben ook wel voor de doodstraf, maar het is veel goedkoper om ze de doodstraf te geven dan ze op water en brood te zetten... dat is misschien wel een betere straf, maar het kost nog steeds heel wat. Ik vind persoonlijk dat ze dat geld beter aan belangrijkere dingen uit kunnen geven.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:19

Allemaal langzaam doodmaken die debielen