Roofdieren in Artis niet meer achter hekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

Roofdieren in Artis niet meer achter hekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:28

UTRECHT/AMSTERDAM - 04-06-2007 - De roofdieren in Artis verblijven over een paar jaar niet meer achter hekken. De Amsterdamse dierentuin wil 80 miljoen euro uittrekken voor een grootschalige uitbreiding, waardoor veel dieren een groter verblijf krijgen en de kwaliteit van de hokken verbetert.

Daarbij zullen tralies verdwijnen en zal een strook water de leeuwen straks scheiden van de bezoekers, liet Artis maandag weten bij de presentatie van haar plannen. Door het ondergronds brengen van een parkeerterrein komt boven de grond een gebied van 2 hectare vrij dat geheel gebruikt wordt voor de dieren.

Artis ligt momenteel ingeklemd tussen woonwijken in het oostelijke deel van de Amsterdamse binnenstad. De gemeente Amsterdam draagt 15 miljoen euro bij aan de plannen. 'Om een tegenwicht te bieden aan het Rotterdamse Bokito-offensief', aldus verantwoordelijk wethouder Lodewijk Asscher.

Ronja

Re: Roofdieren in Artis niet meer achter hekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:46

Fijn dat ze meer ruimte krijgen, dat zullen ze wel waarderen!

Maar kunnen leeuwen niet zwemmen dan Nagelbijten / Gniffelen

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:48

Tja en nu maar hopen dat die dieren de overkant niet halen inderdaad.

Wel heel erg goed dat de dieren meer ruimte gaan krijgen Knipoog
Laatst bijgewerkt door pres op 04-06-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:48

Bokito was ook bang voor water, die stond ook aan de overkant Nagelbijten / Gniffelen

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:50

dat vraag ik me ook wel af

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:52

leeuwen kunnen wel degelijk zwemmen en goed zelfs, maar toen ik in de zoo stage hadden zeiden ze ook dat ze niet konden zwemmen. Ik geloofde dat natuurlijk week later Tong uitsteken lekker national geographic een serie over leeuwen die zwemmen

leeuwen kunnen dus goed zwemmen, maar zal vast meer beveiliging zijn.
Bokito was ook een speciaal geval, maar er zijn al meer gorillas geweest die water oversteken, maar niet zo diep natuurlijk.
En hopelijk kunnen de bezoekers ook niet zo dicht bij geraken

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:18

Prima plan hoor. Die parkeerplaats ligt idd aan de achterkant van de verblijven van vogels, en ik geloof dat er ook wat jaguars en orang-oetans aan die kant van het park zitten. Vind het een prachtig park, maar die hoek vond ik inderdaad minder - daar zag je ook echt het typische heen-en-weer-wandel-gedrag van die jaguar, in zo'n kleine kooi. Dus erg goed dat ze investeren in deze 'zwakkere plek'.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:25

Super!!

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:26

Super zeg !!
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien Ja

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:30

Water ipv tralies?
Dat mag dan wel een heel breed kanaal worden. Verward

Ik dacht dat ze wel konden zwemmen, dit staat nota bene op de website van Artis:
www.artis.nl schreef:
Inderdaad zijn leeuwen over het algemeen niet zo gek op water, in tegenstelling tot tijgers. Toch kun je de leeuwen in Artis op hete zomerdagen af en toe heel voorzichtig zien pootje baden om wat af te koelen. De verzorgers laten op warme dagen soms ook wat extra water in de gracht lopen, zodat het landje van de leeuwen wat onder water loopt. Dat nodigt de leeuwen uit om enthousiast in het water te slaan, elkaar achterna te rennen en te stoeien en rollen in de modder. Ze vinden dit erg lekker en kunnen soms zo in hun spel opgaan dat ze ook een stukje in het grachtwater springen en rennen. Echter echt zwemmen, dat zie je de leeuwen zelden doen! In de sporadische gevallen dat we dat in Artis waarnamen betrof dat (bijna) altijd een leeuw die in het water dook, omdat een bezoeker iets in het water had laten vallen dat zijn/haar interesse gewekt had.

Slim plan dus... Slapen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:39

Ontzettend fijn dat ze de verblijven ruimer gaan maken, hoop dan ook stukken ruimer.
Vind het alleen een beetje onnozel om er geen hekken meer te plaatsen. Ook al maken ze het water enorm diep, als deze smal is zwemmen is zo gedaan.
Vraag me dan ook af of die dierentuinen niet geleerd hebben van Bokito???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:45

ze zullen wel genoeg veiligheid nemen, wie weet is het zo met een muur ervoor zoals veel dierenparken, dat is al beter dan tralies

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:19

Beter dat het veranderd, was hard nodig! Hopelijk wordt het voor de dieren dan wel een groot verblijf, want in sommige dierentuinen is het nog steeds te klein. Maar in ieder geval beter dan die kooien!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:40

Hmmm, wel super voor de dieren! Ik hoop dat ze idd genoeg veiligheidsmaatregelen nemen. Ik heb net 'Prey' gezien, een film over hoe een gezin op safari-tocht gaan, en opgejaagd (en omstanders opgegeten) wordt door leeuwen.... Niet zo tof! Nagelbijten / Gniffelen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:45

hahaha ja of bokito heeft juist opgeroepen dat iedereen hun dieren maar vrij laat gaan. hahaha!

Nee ik hoop wel dat ze iets gaan doen voor de veiligheid en niet alleen water.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:01

hèhè eindelijk... Vind de verblijven in Artis echt om te janken zo belachelijk klein.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:17

Wel fijn dat ze een groter verblijf krijgen. Maar hopen dat dit dit geen Bokito taferelen teweeg brent

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:32

moi89 schreef:
UTRECHT/AMSTERDAM - 04-06-2007 - De roofdieren in Artis verblijven over een paar jaar niet meer achter hekken. De Amsterdamse dierentuin wil 80 miljoen euro uittrekken voor een grootschalige uitbreiding, waardoor veel dieren een groter verblijf krijgen en de kwaliteit van de hokken verbetert.

Daarbij zullen tralies verdwijnen en zal een strook water de leeuwen straks scheiden van de bezoekers, liet Artis maandag weten bij de presentatie van haar plannen. Door het ondergronds brengen van een parkeerterrein komt boven de grond een gebied van 2 hectare vrij dat geheel gebruikt wordt voor de dieren.

Artis ligt momenteel ingeklemd tussen woonwijken in het oostelijke deel van de Amsterdamse binnenstad. De gemeente Amsterdam draagt 15 miljoen euro bij aan de plannen. 'Om een tegenwicht te bieden aan het Rotterdamse Bokito-offensief', aldus verantwoordelijk wethouder Lodewijk Asscher.

Dus mensen niet naar ze lachen , in de ogen kijken of met laser pennen in ogen schijnen!! Clown

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:36

Leuk, zo'n uitbreiding, dan kijk ik nu eindelijk vanaf mijn keukenraam (nou ja, het keukenraam van mn ouderlijk huis) niet meer op die stomme auto's maar op de roofdieren Haha! Dat zie ik wel zitten!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:53

sandr0 schreef:
Dus mensen niet naar ze lachen , in de ogen kijken of met laser pennen in ogen schijnen!! Clown

Niet ?? Daar gaan ze altijd zo leuk van lachen Duivel Clown

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:22

Quarterh0rse schreef:
sandr0 schreef:

Niet ?? Daar gaan ze altijd zo leuk van lachen Duivel Clown

hahaha damn mag ook al niet meer Clown streng hoor!!

Maarja als we geluk hebben kijken we straks allemaal vanuit ons raam naar wilde dieren Haha! Als ze allemaal maar een strook water krijgen als scheiding Clown