x

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:12

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Re: Agent VS schiet dochter neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:14

Het zal je maar gebeuren. Laat het een wijze les zijn voor de dochter!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:15

Denk je ook stiekem af te spreken, kogel in je knie.
Dacht eerst dat ze overleden was, dan was het helemaal gruwelijk maar las toen dat het in haar knie was. Dat vertrouwen tussen vader en dochter zal ook wel weg zijn.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:16

Das minder voor de dochter, gelukkig was het 'maar' in de knie; stel je voor, de dood van je dochter op je geweten..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:18

Niet slim van de dochter vind ik... Ten eerste zou ze moeten weten dat dat lichtalarm er was, ten tweede weet ze dat pa politieagent is Knipoog

"Gelukkig" haar knie...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:48

Dat haar pa politieagent was maakt in de VS ook niks uit, daar hebben ze allemaal wapens, 'anders ben je geen goede Amerikaan'. Je moet jezelf tenslotte wel kunnen verdedigen.

Dom van de dochter, maar nog achterlijker dat daar gewoon te pas en te onpas geschoten wordt.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:50

ben het eens met ezumii eens

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:15

Ezumii schreef:
maar nog achterlijker dat daar gewoon te pas en te onpas geschoten wordt.

Dit vind ik ook het ergste. Zo maar schieten op mensen. Inbreken mag niet nee, maar om dan gewoon te schieten? Vind ik een stapje te ver.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:18

Ezumii schreef:
Dat haar pa politieagent was maakt in de VS ook niks uit, daar hebben ze allemaal wapens, 'anders ben je geen goede Amerikaan'. Je moet jezelf tenslotte wel kunnen verdedigen.

Dom van de dochter, maar nog achterlijker dat daar gewoon te pas en te onpas geschoten wordt.

Afgod HELEMAAL MEE EENS!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:54

Jeetje, dan schrik je toch wel even als je je eigen dochter hebt neergeschoten. Nagelbijten / Gniffelen
Tsja vind het van beide kanten dom, niet 's nachts het huis binnen sluipen en al helemaal niet zomaar gaan lopen schieten. Gestoord

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:43

Zal nog wel een dikke vette medaille toe krijgen! De held.

Toch knap dat hij die knie geraakt heeft....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:51

Topoverkonte schreef:
Ezumii schreef:
maar nog achterlijker dat daar gewoon te pas en te onpas geschoten wordt.

Dit vind ik ook het ergste. Zo maar schieten op mensen. Inbreken mag niet nee, maar om dan gewoon te schieten? Vind ik een stapje te ver.
Ligt er ook een beetje aan waar ze wonen. Er zijn genoeg buurten in Amerika waar de inbrekers ook gelijk schieten als ze een huis binnenkomen.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:18

Kan alleen maar hopen dat ze geen blijvende schade overhoud aan die kogel in haar knie. Het zou niet de 1e keer zijn dat iemand voor de rest van zijn / haar leven mank loopt of erger.

In noord ierland werd het vroeger ook vaak gebruikt als effectieve maatregel tegen de 'vijand'.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:20

Ik vind het niet normaal dat die meteen schiet.
Het zou wel een inbreker kunnen zijn, maar dan schiet je toch niet meteen..
Ach, het is daar toch allemaal heel anders dan hier..
Als je hier een keer schiet als agent voor je werk word je al veroordeeld..

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:39

fijn zo'n aggresieve papa

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:44

Ezumii schreef:

Nou inderdaad, als ik dit bericht lees denk ik niet eerst "wat een stoute dochter, eigen schuld" maar "wat een eikel van een papa heb je dan!" Je schiet toch niet zomaar iemand overhoop voordat je gezien hebt wie het is? Zo zie je maar wat daarvan komt.

In de VS zijn echt teveel wapens, zowel bij de slechte als bij de goeie.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:47

Hij had tenminste eerst een waarschuwingsschot kunnen afvuren in de lucht ofzo. Waarschijnlijk zal ze dit NOOIT meer doen Nagelbijten / Gniffelen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:58

Ezumii schreef:

Sorry, maar hier moet ik toch echt wat op zeggen...

In 2003 mocht ik 3 heerlijke weken verblijven bij een fantastisch stel woonachtig in Wyoming, Verenigde Staten. Wyoming is staat die een aantal keer groter is dan Nederland en maar een half miljoen inwoners telt...Het dichtsbijzijnde "dorpje" (een lantarenpaal, een tankstation, een Wallmart en een Kentucky Fried Chicken) lag op 2 uur rijden afstand van hun verwijdert...Als je daar woont ben je Bush dankbaar dat iedereen daar wapens mag dragen..dat was ik in ieder geval wel....Dat wapen was namelijk niet alleen makkelijk om inbrekers af te schrikken maar ook bijvoorbeeld poema's tijdens hun nachtelijke kippenroof...

Heel vaak is het voor mensen daar (vooral de mensen in staten als Wyoming, Montana, North en South Dakota, Nebreska, Kansas, Colorado etc. etc. niet anders mogelijk dan een wapen te dragen...Nu is Connecticut niet meteen een staat waar je twee uur moet rijden voorat je bij een dorpje bent, maar ik kan me voorstellen dat ook daar mensen een wapen willen dragen voor hun eigen veiligheid. Ik lees liever in de krant dat een inbreker een kogel in z'n knie heeft gekregen dan dat er weer een of andere gewelddadige roofoverval is gepleegd waarbij de bewoners van het huis zwaar mishandelt zijn of zelfs om het leven zijn gekomen...
Bovendien was het niet gebeurd als de dochter zich aan de gemaakte afspraken had gehouden...
Dus eerst een beetje researching voordat je je mening klaar hebt staan Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:54

@Adil: Ik vind je argumenten flauwekul. Als vuurwapens verboden zouden zijn, zou slechts een enkeling uberhaupt in staat zijn op je te schieten. Hoef je daar dus ook niet zo panisch voor te zijn.

Het gevaar van zo'n vuurwapen en de wetenschap dat de kans dat een ander ook zo'n vuurwapen heeft en zonder twijfelen jou neer zou kunnen schieten, maakt dat je de trekker gewoon veel te snel zult overhalen.

Het is een kip en het ei verhaal.

Persoonlijk vind ik het een zieke wereld als je een wapen MOET dragen om je veilig te wanen. Daar zou ik dus perse NIET willen wonen. Dat is een keuze.

Overigens vind ik het idee dat het een geste van Bush is om de burger wapens te laten dragen een beetje lachwekkend. Dat is geen verdienste van mijnheer Bush jr.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:58

Ik ben het wel met Adil eens, ik heb 8 maanden in Florida gewoond, in the middle of nowhere. Een half uur van de eerste verharde weg, en dan nog dik een half uur tot aan de stad. Ik was toch blij met een wapen (of 4 Knipoog ). Want wat ga ik doen als er werkelijk iemand zich daar waagt, met of zonder wapen. de sheriff bellen? hopen dat die na dik een uur mij komt helpen? en dat in die tijd de inbreker/verkrachter/halve gare/etc. gaat staan wachten daarop?
Ik denk het niet, ik wacht er althans niet op. En ja in de meeste gevallen vraag je eerst aan iemand te vertrekken, voor je schiet (ja ook amerikanen Knipoog ). Maar ik had die trekker overgehaald, als er iemand binnen had gestaan met verkeerde bedoelingen.
Heb me nooit onveilig gevoeld daar, maar een wapen is er gewoon voor noodgevallen.
De wapenwetten gaan misschien wat ver soms, men mag bijv. in Florida nu ook een wapen in de auto hebben liggen en schieten als je je bedreigt voelt. Dat gaat natuurlijk te ver.
Er is echter een nadeel aan het afschaffen van de wapenwetten nu: de goeien leveren inderdaad hun wapens in, en wie hebben ze dan nog wel in bezit? juist, de 'bad guys'. Een inbreker bedenkt zich nu wel 2 keer, omdat hij weet dat de bewoner waarschijnlijk bewapend is. Verbied je dit recht nu, zal de criminaliteit waarschijnlijk explosief stijgen.
Het recht hier in Nederland vind ik ook krom, als ik hier een inbreker zn neus breek, zit ik naast m in de cel. Boos!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:05

nee dat laatste niet waar. Jij zit achter de cel, hij loopt weer vrij rond. Zie je klein verschil Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:05

Je kunt jezelf ook bang laten maken natuurlijk...

Hoe vaak ben je aangevallen of bijna verkracht in die tijd dat je er woonde, of de gemiddelde Amerikaan (misschien die genen die in een ghetto wonen uitgezonderd)??

Je zegt de trekker over te hebben gehaald als iemandmet verkeerde bedoelingen in je huis zou komen. Hoe ga je dat beoordelen? Deze mijnheer in het artikel was notabene politieagent, als iemand dat had moeten kunnen beoordelen was hij dat wel.

Vuurwapen in je hand betekent per definitie dat je veel te snel geneigd bent om dodelijk geweld te gebruiken.

Shoot first, ask later...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:07

IndianLady schreef:
nee dat laatste niet waar. Jij zit achter de cel, hij loopt weer vrij rond. Zie je klein verschil Knipoog

Hahaha... ik wou het niet schrijven.... hij komt eerder vrij dan jij wegens emotionele schade...

Tragisch maar waar, dat klopt natuurlijk ook niet. Maar iemand maar voor z'n raap schieten lijkt mij ook niet helemaal de juiste weg, tenzij het letterlijk noodweer is, maar dan mag je ook in Nederland die inbreker z'n neus breken hoor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:12

zowiezo vind ik het noodweer als iemand zich ongevraagd in jouw huis bevind. Ik test altijd eerst de koekenpannen op zwaarte. De zwaartse krijgt hij toch echt op zn achterhoofd

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:12

Ik vind het niet echt goede criminaliteitsbestrijding om meer wapens uit te delen eigenlijk... Maarja, ik ben dan ook anti wapen. Dat er situaties zijn waarin je ze "nodig" hebt is erg genoeg, maar doe daar dan op een andere manier wat aan.

Ik ben nu overigens in Lapland, en hier hebben de meeste mensen ook een wapen in de auto liggen. Als ze een beest aanrijden moeten ze die uit hun lijden verlossen. Maarja, hier is dan weer amper criminaliteit, en schieten mensen niet op elkaar. In de VS lijkt dat wel nogal hip.