Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sifra01 schreef:Het is toch juist het wedstrijdelement wat het zo ziek maakt. En wie ben jij als kijker om te beslissen wie die nier krijgt, vind het echt veel te ver gaan. En er zijn ook wel andere manieren om mensen aan het denken te krijgen, ik persoonlijk heb in iig dit soort programma's niet nodig.
Pipo schreef:sifra01 schreef:Het is toch juist het wedstrijdelement wat het zo ziek maakt. En wie ben jij als kijker om te beslissen wie die nier krijgt, vind het echt veel te ver gaan. En er zijn ook wel andere manieren om mensen aan het denken te krijgen, ik persoonlijk heb in iig dit soort programma's niet nodig.
Artsen doen dat dagelijks, is dat ook smakeloos?
Het gaat juist om het feit dat op deze manier het donorgebeuren onder de aandacht word gebracht!
Pipo schreef:[
Artsen doen dat dagelijks, is dat ook smakeloos?
Het gaat juist om het feit dat op deze manier het donorgebeuren onder de aandacht word gebracht!
laartjuh schreef:Moet kunnen naar mijn mening, vooral om de achterliggende gedachte (als je netwerk gezien hebt vandaag).
BNN zelf vind dit ook géén goed programma voor tv, maar de achterliggende gedachte is om mensen te laten denken hierover, dat het toch wel érg sneu is dat die andere 2 overlijden omdat er te weinig donoren zijn in nederland.
En mensen hierdoor het knopje kunnen laten omzetten om toch donor te worden.
Soms moet je met iets extreems komen om mensen van gedachte te laten veranderen...
mara_lover schreef:Maar ik vind het zo zielig voor de twee mensen die uiteindelijk geen donornier zullen krijgen. Dat is dan echt een enorme tegenslag voor ze en dat moeten ze wel kunnen verwerken.