Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Niet alleen in Rotterdam hebben ze te kampen met ontsnappende mensapen. In Taiwan brak gisteren een Orang Oetan uit in een dierenpark vol toeristen.
De 150 kilo zware orang oetan wist 's middags uit zijn kooi te breken en stommelde het park in het Zuid-Taiwanese Kaohsiung. Hij gooide een motorfiets om en vernielde meubilair in een parkrestaurant. Een meisje raakte ingesloten.
Dichtbij
De politie ging achter de 10-jarige aap aan, maar wist hem niet te vangen. Sommige toeristen werden bijna belaagd door het dier.
"Hij was zo dichtbij. Iemand trok me net op tijd weg toen hij op me af kwam", vertelde een bezoekster.
Na een achtervolging van twee uur arriveerde een dierenarts die erin slaagde de orang oetan met een een verdovingsgeweer uit te schakelen.
Nijlkrokodil
Niemand raakte gewond bij de escapades van de primaat. De eigenaar van de aap kan wel een boete krijgen van ruim 400 euro voor nalatigheid.
In dezelfde Taiwanese dierentuin brak zes weken geleden ook al paniek uit. Toen werd een dierenoppasser gegrepen door een Nijlkrokodil.
Het tweehonderd kilo wegende reptiel beet de onderarm van de verzorger volledig af toen hij het dier medicatie wilde toedienen door de spijlen van zijn verblijf. In een operatatie die 7 uur duurde werd het ledemaat weer aangezet.
Lilian_AapIe schreef:'T lijkt wel een rage.
Paardentango schreef:Overdenkertje: mensapen wordt de gorilla en de orang oetang genoemd, toch houden we deze dieren in kooien met glas.
Dat er intereactie is tussen mensen en apen is iets waar we niet allemaal zo over nadenken lijkt het. Het opsluiten van wilde dieren vinden we normaal. Zo lang we alles onder controle houden is het o,k, maar als we de controle kwijt raken, PANIEK.
Ik ben nog steeds zo benieuwd naar Bokito en het verhaal er achter wat ging er vooraf ? Wat deed die vrouw bij deze aap.
Moeten we dieren in gevangenschap houden voor ons plezier met allen kennis, wetenschap, films etc. etc.
terorita schreef:.
hij heeft duidelijk een hekel aan brommers..