Citaat:Na 22 weken zwangerschap geboren baby mag naar huis
Een baby die toen ze bijna vier maanden geleden in een ziekenhuis in de Amerikaanse staat Florida, vijftien weken te vroeg, werd geboren, 24 centimeter groot was en 284 gram woog, mag dinsdag naar huis. Volgens de artsen die het meisje, Amillia Taylor, behandelen, is het de eerste keer dat een baby die na een zwangerschap van minder dan 23 weken ter wereld kwam is blijven leven. Amillia's moeder beviel op 28 oktober na een zwangerschap van nog geen 22 weken. De baby heeft ademhalings- en spijsverteringsproblemen en heeft een hele kleine hersenbloeding gehad, maar de artsen verwachten niet dat ze daar op de lange termijn hinder van zal blijven ondervinden. "Haar vooruitzichten zijn uitstekend", zei de arts Paul Fassbach, die het meisje sinds de dag na haar geboorte onder zijn hoede heeft. Amillia, die in het ziekenhuis steeds in de couveuse heeft gelegen, zal ook thuis nog een kleine hoeveelheid zuurstof toegediend krijgen. Ook blijft ze voorlopig aan een monitor liggen, zodat haar ademhaling in de gaten wordt gehouden.
Link naar foto van baby ter grootte van een fikse pen, kan confronterend zijn.
http://imgsrv.knx1070.com/image/DbGraphic/200702/454445.jpg
Bron: raarmaarwaar.nl
echt een wonder ?
Of juist een bizar vertoon van medische wetenschap om te testen tot hoever men kan gaan.
ik ben niet tegen abortus maar toen ik het las schoot me even door het hoofd dat er abortus tot 24 weken uitgevoerd mag worden, uiteraard in uitzonderlijke gevallen.
Dit kindje zal waarschijnlijk de rest van haar leven te kampen hebben met ernstige complicaties ten gevolgen van de extreme vroeg geboorte.
Wat is next?
Kinderen die onder de 21 weken geboren zijn dan ook te redden?
Hoever kan men gaan?
Hoever mag men gaan, in jouw mening?
Mag de wetenschap ongelimiteerd proberen om er iets van te knutselen, of is er een grens?
Ik vind het erg moeilijk, op afstand is het makkelijk te zeggen dat wetenschappers zich aan grenzen moeten houden, maar als het je eigen vlees en bloed is ligt dat niet zo zwart wit denk ik.