Adoptiekind blijkt gestolen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Adoptiekind blijkt gestolen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 10:13

Citaat:
India eist gestolen adoptiekind terug
AMSTERDAM -
UPDATE 9:50 De Nederlandse ouders van een in India gekidnapt adoptiekind willen nog niet laten weten of ze het jongetje terugsturen naar zijn eigen vader en moeder.

De moeder wil dat het jongetje na een dna-test herenigd moeten worden met zijn biologische ouders. Volgens de Indiase autoriteiten is de kleine destijds uit het huis van de ouders geroofd en via een kinderhuis naar Nederland overgebracht. De afstandsverklaring was vervalst. De biologische moeder is naar de rechter gestapt om het kind terug te krijgen, zo meldt Netwerk dinsdagavond.

Toen de biologische moeder hoorde dat haar kind nog in leven is, liet ze weten er alles aan te zullen doen het jongetje terug te krijgen. „Sommige mensen zeggen: jouw kind leeft onder goede omstandigheden daar, laat het daar toch. Maar ik wacht op mijn kind.” De rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan.

De adoptieouders hebben laten weten de situatie verschrikkelijk te vinden, ook voor de biologische ouders. Het is onduidelijk of ze het kind willen teruggeven aan de biologische ouders.

Oud-hoogleraar adoptierecht René Hoksbergen zegt dat de adoptie-ouders te goeder trouw hebben gehandeld. Twee jaar geleden pakte de Indiase politie de bende op die verantwoordelijk was voor de kidnap van het jongetje.

Hoksbergen sluit niet uit dat er vaker wordt gesjoemeld met adoptiekinderen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6406 ... html?p=1,1

Vreselijk dat een kind op zo'n manier verhandeld wordt. Ik hoop dat er nu maar goed gekeken wordt wat het beste is in het belang van het kind. Maar toch vind ik het verschrikkelijk voor de echte moeder.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 22-05-07 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: mening bijgevoegd

Roselie

Re: Adoptiekind blijkt gestolen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:56

Ik kan me heel goed voorstellen dat de biologische moeder het kind terug willen hebben. Voor de rest snap ik de adoptie ouders ook wel hoor, want de afstandverklaring werd vervalst, dus zij kunnen er ook niks aan doen..
Ben er benieuwd hoe dit afloopt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:06

Hoe oud is dit jongetje ?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 13:03

Ik had gelezen dat het 6 jaar in Nederland was, dat stond dus niet in dat bericht maar wel in deze

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:46

Dus dat jochie heeft al die tijd hier in Ned. gewoond? Als hij hier als baby of heel kleintje is gekomen, vind ik dat je hem echt niet meer naar India kan sturen. Ik snap dat het vreselijk is voor de biologische ouders, maar je kunt het zo'n kind toch niet aandoen hem uit zijn vertrouwde omgeving weg te halen? Bovendien zal hij zijn adoptie-ouders als zijn papa en mama zien, lijkt me vreselijk voor het kind als hij dan ineens bij wildvreemde mensen moet leven.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:57

ik zag het op tv. echt erg.
zowel voor het kind.. als voor de adoptieouders en voor de echte ouders.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:48

Diablo schreef:
Dus dat jochie heeft al die tijd hier in Ned. gewoond? Als hij hier als baby of heel kleintje is gekomen, vind ik dat je hem echt niet meer naar India kan sturen. Ik snap dat het vreselijk is voor de biologische ouders, maar je kunt het zo'n kind toch niet aandoen hem uit zijn vertrouwde omgeving weg te halen? Bovendien zal hij zijn adoptie-ouders als zijn papa en mama zien, lijkt me vreselijk voor het kind als hij dan ineens bij wildvreemde mensen moet leven.

Hier ga ik volledig in mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:51

Het schijnt om veel meer kinderen te gaan. Wat wijsheid is weet je nooit. Stel dat het ontvoerde meisje in Portugal over 6 jaar wordt gevonden en het goed heeft, moet zij dan ook maar daar blijven?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:52

Ik ook Noppes..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:05

faye schreef:
Het schijnt om veel meer kinderen te gaan. Wat wijsheid is weet je nooit. Stel dat het ontvoerde meisje in Portugal over 6 jaar wordt gevonden en het goed heeft, moet zij dan ook maar daar blijven?

Ja dat is natuurlijk verschrikkelijk moeilijk. Maar ik vind dat je altijd aan het kind moet blijven denken, die is het allerbelangrijkste.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:17

mmm, dit is echt moeilijke materie ben ik bang
ik bedoel , het is niet meer dna logisch dat de biologische ouders in dergelijke gevallen hun kind terug willen ,
vboor de adoptieouders is het niet meer dna logisch dat zij hun kind willen houden ...

beide partijen zijn de ouders van het kind .... (gevoelsmatig)

maar wie moet je dan het kind geven?
beetje salomonsoordeel gevoel wat ik hier bij krijg

en het kind...wat als die dus hier blijft en opgroeit, en later te horen krijgt dta ie ontvoerd is en op die manier bij zijn nederlandse ouders is gekomen
dat kan flink schade toebrengen

maar het kind nu terugsturen naar biologische ouders kan evengoed ontzettend veel schade toebrengen ...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:18

Voor de biologische ouders is het natuurlijk heel zwaar. Maar ik zou dan (denk ik) toch sterk zijn en aan het welzijn van het kind denken.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:25

Noppes schreef:
Voor de biologische ouders is het natuurlijk heel zwaar. Maar ik zou dan (denk ik) toch sterk zijn en aan het welzijn van het kind denken.

Ja, maar het ligt ook aan de omstandig heden waar hij daar woont.