Citaat:India eist gestolen adoptiekind terug
AMSTERDAM -
UPDATE 9:50 De Nederlandse ouders van een in India gekidnapt adoptiekind willen nog niet laten weten of ze het jongetje terugsturen naar zijn eigen vader en moeder.
De moeder wil dat het jongetje na een dna-test herenigd moeten worden met zijn biologische ouders. Volgens de Indiase autoriteiten is de kleine destijds uit het huis van de ouders geroofd en via een kinderhuis naar Nederland overgebracht. De afstandsverklaring was vervalst. De biologische moeder is naar de rechter gestapt om het kind terug te krijgen, zo meldt Netwerk dinsdagavond.
Toen de biologische moeder hoorde dat haar kind nog in leven is, liet ze weten er alles aan te zullen doen het jongetje terug te krijgen. „Sommige mensen zeggen: jouw kind leeft onder goede omstandigheden daar, laat het daar toch. Maar ik wacht op mijn kind.” De rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan.
De adoptieouders hebben laten weten de situatie verschrikkelijk te vinden, ook voor de biologische ouders. Het is onduidelijk of ze het kind willen teruggeven aan de biologische ouders.
Oud-hoogleraar adoptierecht René Hoksbergen zegt dat de adoptie-ouders te goeder trouw hebben gehandeld. Twee jaar geleden pakte de Indiase politie de bende op die verantwoordelijk was voor de kidnap van het jongetje.
Hoksbergen sluit niet uit dat er vaker wordt gesjoemeld met adoptiekinderen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6406 ... html?p=1,1
Vreselijk dat een kind op zo'n manier verhandeld wordt. Ik hoop dat er nu maar goed gekeken wordt wat het beste is in het belang van het kind. Maar toch vind ik het verschrikkelijk voor de echte moeder.