Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 08:37

AMSTERDAM - De Amerikaanse staat Texas wil de doodstraf invoeren voor personen die voor de tweede keer worden veroordeeld voor kinderverkrachting.

Een wetsvoorstel daartoe is vrijdag aangenomen en moet alleen nog worden ondertekend door de gouverneur.

Vijf andere staten kennen reeds de doodstraf voor bepaalde gevallen van kinderverkrachting.

Aangevoerd

Advocaten van slachtoffers van kinderverkrachting hebben aangevoerd dat daders hun slachtoffer - en enige getuige - mogelijk eerder zullen vermoorden als op kinderverkrachting de doodstraf komt te staan.

Een tegenstander van de wet, de Democraat Lon Burnam, zei dat het Texaanse parlement weer eens laat zien dat het denkt het door God gegeven recht te hebben om een ander mens te doden.

In geen Amerikaanse staat worden zoveel doodvonnissen voltrokken als in Texas.
(c) Novum

http://www.nu.nl

Ja, eigenlijk ben ik het hier nog best mee eens, maar ben het er ook mee eens dat moorden dan ook gelijk op de doodstraf moeten. Je ziet het ook steeds vaker weer op het nieuws dat zulke gruwelijke dingen gebeuren. Ik ben eigenlijk wel van mening dat ze het heel hard mogen afstraffen. Ik ben dan wel geen God, maar ik vind wel dat zulke mensen geen leven verdienen.
Van mij mag het hier ook gebeuren!
Wat is jullie mening?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-05-07 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Gaby

Re: Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 08:49

Je gedraagt je wel als een God door te beslissen dat deze mensen geen leven verdienen, en dat ze daarom dood mogen.
Nee, hoe erg het ook is, ik ben tegen de doodstraf. Ik vind niet dat mensen mogen beslissen of een persoon wel of niet blijft leven.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 08:51

Ik ben ook tegen Lachen
Je moet je ook afvragen wat erger is voor de dader, de dood of zijn hele leven in een gevangenis? (in de gevangenis zijn ze nou niet bepaald vriendelijk tegen kinderverkrachters.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 08:53

Maar in de gevangenis is er wel weer een kans dat ze vrijkomen/ontsnappen. Het kan tegenwoordig allemaal Scheve mond

@Gaby, daar heb je gelijk in, maar ik vind dat deze mensen geen leven verdienen, maar beslissen hierover doe ik niet Knipoog Zou ik trouwens ook helemaal niet kunnen, maar kan me wel helemaal woest maken wanneer deze mensen weer vrij in de maatschappij rondlopen Boos!

Dat is trouwens ook van de gekken dat die verkrachters dan juist eerder gaan moorden om zo hun straf te ontlopen Gestoord
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-05-07 08:55, in het totaal 2 keer bewerkt

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 08:53

Ik ben niet altijd tegen de doodstraf. Ik vind dat de daders eerst flink mogen lijden! Vork
Ik vind wel dat zulke mensen nooit, maar dan ook nooit weer vrij mogen komen.
Zulke mensen vallen toch wel vaak in herhaling en zon kind zit haar/zijn hele leven lang met een trauma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 08:53

Ik ben het er wel mee eens
300% bewezen, anders niet

En het mag van mij al vanaf de eerste keer oppakken
Want dan zijn er vaak al meer slachtoffers dan 1

Als er gewoon een goed en eerlijk proces aan vooraf gaat vind ik niet dat je als God speelt.
Wil je het "spelletje" verkrachten spelen..dan weet je ook wat de consequenties daar van zijn.
Dus speel je gewoon zelf met je leven om het zo maar te zeggen.
Dat is het zelfde als met 230 op een motor over de weg vliegen, speel ik dat spelletje, weet ik wat voor consequentie daar aan vast zit, dat kies ik als persoon zelf.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:00

Ik ben tegen de doodstraf. Ik vind het barbaars. Omdat die daders de meest vreselijke dingen doen vindt ik niet dat je als gezond weldenkend persoon je ook schuldig moet maken aan een misdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:01

Een misdaad is iets zonder proces

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:02

Ik ben ook tegen de doodstraf, hoeveel bewijzen er ook zijn. Ga je iemand straffen omdat hij/zij een moord heeft begaan of (in dit geval) een kind verkracht heeft, ga je precies hetzelfde (of in principe een gelijkwaardig misdaad) terug doen.

Wel ben ik van mening dat deze mensen (bij 1000% bewijs) niet hard genoeg gestraft kunnen worden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 09:04

Het is geen misdaad wanneer het een proces heeft, en de beslissing legaal is in het betreffende land.

Ik zou toch niet het risico willen lopen dat het vroeg of laat weer gebeurd Het zou je kind maar zijn of iemand die je kent die gegrepen wordt omdat een verkrachter na een paar jaar alweer buiten staat!

Denk er wel aan dat verkrachting bijna nooit een lange straf krijgt!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-05-07 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:07

Ik ben voor de doodstraf. De straffen zijn tegenwoordig niets meer. als ze nou de straffen strenger maken, dan zou ik mischien ook wel tegen kunnen zijn. maar verkrachters die lopen na een paar jaar zo weer vrij rond.
En hoevaak is het nu al wel niet gebeurt dat er een TBSer ontsnapt is en mensen weer wat aangedaan heeft?

ik vind dat de overheid moet zorgen dat onschuldige mensen veilig zijn en dat is nu niet zo. En met de doodstraf heb je er ook geen last meer van.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:10

Misschien is misdaad dan een verkeerd woord. Dan hou ik het bij mezelf, een misdaad is voor mij iets dat strookt met alles waar ik in geloof. Tuurlijk kan de doodstraf geen misdaad zijn in een land waar dat is toegestaan! Ik denk ook niet dat de doodstraf afschrikt want in landen waar de doodstraf word toegepast gebeuren ook de meest vreselijke dingen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:14

Ik ben deels wel, deels niet voor de doodstraf. sowiso is het zo dat de straffen in Amerika veel harder zijn dan hier.. als je hier iemand vermoord krijg je 1x levenslang terwijl je daar 3x zo hard wordt aangepakt. als je iemand vermoord vind ik persoonlijk zellf niet dat je het recht hebt om nog door te leven. je zou dan kunnen zeggen dat je zelf net zo erg bent als de moordernaar zelf als je hem vermoord.. maaar zijn de straffen er niet ook voor om ONS te beschermen tegen hun ? als ze nog aanwezig zijn in de maatschappij zou je het meer kunnen zien als een gevaar in de maatschappij denk ik.. denk maar aan Sadam.. ikvond het terecht dat hij de doodstraf heeft gehad. waarom verdient hij het nog om door te leven.. en al zou hij doorleven en hij zou de rest van zijn leven in de bak komen is de kans ook nog groot dat dankzij hem nog doden vallen.. denk aan reddingspogings van hem ? denk je echt dat niemand van hem zou proberen om hem daar rustig zijn straf uit te zitten.. en Sadam is echt niet de enige gek.. kwaad moet met kwaad bestreden worden...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:15

[quote="Jen33"]Ik ben voor de doodstraf. De straffen zijn tegenwoordig niets meer. als ze nou de straffen strenger maken, dan zou ik mischien ook wel tegen kunnen zijn. maar verkrachters die lopen na een paar jaar zo weer vrij rond.
En hoevaak is het nu al wel niet gebeurt dat er een TBSer ontsnapt is en mensen weer wat aangedaan heeft?

ik vind dat de overheid moet zorgen dat onschuldige mensen veilig zijn en dat is nu niet zo. En met de doodstraf heb je er ook geen last meer van.[/quote] GROOT GELIJK !

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:17

Ik ben zo voor de doodstraf vooral in dit soort gevallen.
lekker een strop om en het stoeltje weg schoppen.
een kogel is nog te duur voor dat soort mensen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:30

Altijd een moeilijk punt vind ik. Soms vind ik de doodstraf te licht. Zo ook in dit geval....lever zo'n zak maar uit aan de familie van de slachtoffers zonder dat die daarover later aangesproken worden.

Ik vind ook dat het helemaal niet mogelijk moet zijn dat zo iemand überhaupt de kans krijgt een tweede keer toe te slaan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:32

En waar mensen ook niet over nadenken .. is dat als ze zo'n vent die toch een gevaar is voor de maatschappij en ze hem de strop niet geven. het vaak veel te duur is voor een Land om ze allemaal maar gewoon even op te sluiten..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:45

laten we even niet vergeten dat deze mensen heel ziek zijn en dus alles behalve te genezen zijn.
gewoon de strop vooral geen geld in pompen dat kan je dan beter aan de family geven als het dan toch zonodig uitgegeven moet worden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:51

Het is sowiso makkelijk praten aangezien een groot deel niet in aanraking is gekomen met ''dit soort lui'' maar als je familie bent van iemand die vermoord is, bekijk je de situatie in een heel ander opzicht. wat heb je er als familie aan als je weet dat de kans bestaat dat de moordenaar nog gewoon vrij rondloopt. En verer gerust zijn gang kan gaan?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:54

Moniek schreef:
laten we even niet vergeten dat deze mensen heel ziek zijn en dus alles behalve te genezen zijn.
gewoon de strop vooral geen geld in pompen dat kan je dan beter aan de family geven als het dan toch zonodig uitgegeven moet worden.

Ikben het er niet mee eens dat deze mensen niet te genezen zijn, maar het is zonde van het geld en van de moeite om deze mensen te genezen, omdat ze inderdaad vaak terug vallen in hun oude patroon. echter zullen er altijd wel mensen zijn die ervan leren..en te genezen zijn maar dit geeft niet het recht om hun daden te vergeten en aan de kant te schuiven. dit hadden ze eerder moeten bedenken, misschien dat het aantal moorden etc. stopt als de lat wat hoger wordt gelegd.. je moet ergens aan beginnen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:55

Omdat er helaas altijd gevallen blijven bestaan waarin de doodstraf onterecht wordt gegeven ben ik tegen. Streng straffen, prima. Maar de doodstraf is onheroepelijk en als die straf onterecht is gegeven heeft gratie of herziening totaal geen nut.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:57

nou ik heb 3 kinderen als het zou gebeuren bij 1 van mijn kids.
nou echt dat ik wel de dood straf zou willen hoor

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:57

BrankaZ schreef:
Omdat er helaas altijd gevallen blijven bestaan waarin de doodstraf onterecht wordt gegeven ben ik tegen. Streng straffen, prima. Maar de doodstraf is onheroepelijk en als die straf onterecht is gegeven heeft gratie of herziening totaal geen nut.

En zie je hier ook geen uitzonderingen in ? zoals bovengenoemd al.. Sadam ofzo.. persoonlijk vind ik het voor verkrachting wel wat te ver gaan. maar voor moord ? of massa moorden ? is het dan nog terecht om zo'n gek in de maatschappij rond te laten lopen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:58

Voor verkrachting te ver?
Je zou het maar meemaken...

Ik denk net als wat odinloes schrijft, als het met je eigen kinderen zou gebeuren je ineens niet zo aardig meer bent tegen zo'n kl**thommel

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:02

Moeilijk. Ik vind aan de ene kant dat je niet mag beslissen over het leven van een ander. Aan de andere kant: iemand die zoiets op zijn geweten heeft, wist vantevoren wat er kon gebeuren.
Ik heb 3 dochters. Ik denk, als het één van mijn meiden overkomt, ik meteen voor de doodstraf ben.