Remkabel auto's Multiwerk kapot
door Berend van de Sande
APELDOORN - Bij Multiwerk aan de Celebeslaan zijn gistermiddag bij twee bedrijfsauto's kapotte remkabels ontdekt. De politie is direct met een buurtonderzoek begonnen, zegt een woordvoerder.
Volgens eigenaar H. Buter zijn de remkabels doorgesneden. ,,Misdadig'', noemt hij het. ,,We zijn met stomheid geslagen.'' Zijn bouwbedrijf kwam onlangs in het nieuws omdat buurtbewoners handtekeningen hadden opgehaald tegen overlast die zij ervaren. Voor de daders kijkt Buter dan ook hun kant op. ,,Wij hebben geen conflicten in de privésfeer of met klanten. Mijn vermoeden gaat uit naar iemand in de buurt.''
Een medewerker van het bedrijf parkeerde gistermiddag om 15.15 uur zijn auto aan de Celebeslaan. Toen hij tien minuten later weg wilde rijden merkte hij dat zijn remmen het niet deden. Onder de auto lag een plasje remvloeistof. Buter: ,,We dachten eerst niet eens aan opzet. De auto was net APK-gekeurd dus we hebben de garage gebeld om te vragen of ze niet hadden gezien dat de remkabels slecht waren.'' Maar even later ontdekte een medewerker ook bij een andere auto een loshangende remkabel. Buter moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. ,,Die jongen woont in Deventer, hij had een verschrikkelijk ongeluk kunnen krijgen. Hij is ontzettend ontdaan.''
http://www.destentor.nl/apeldoorn/article1416105.ece
En mijn vader is dus de baas van het bedrijf. Maar wat ik het ergste vind, is dat de buurt nu op de radio suggereert dat mijn vader het zelf zou hebben gedaan! Nou, dat vind ik echt gemeen...
Maargoed laat ze maar denken! We komen er wel achter wie het heeft gedaan