Geslachtstest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OetMoen

Geslachtstest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 10:10

In Londen zijn ze nou op het *fantastische* idee gekomen om een geslachtstest te maken.
met deze test kun je na 6 weken zwanger te zijn al kijken wat voor geslacht je toekomstige kindje heeft.
Ik ben hier nogal op tegen!
waarom?
omdat de kans op abortussen zo veel te groot wordt en het slecht is voor een normale bevolkingsopbouw. Stel je nou eens voor! Het wordt ineens "hip" om een zoon te hebben en je bent zwanger en na 6 weken kom je er al achter dat je een meisje gaat krijgen. Dan "hoor je er echt niet meer bij". mensen zouden dan gewoon abortus kunnen plegen, omdat ze een vrouwelijk embryo in hun buik hebben.
Misschien is het op mijn manier een beetje lomp gezegd, maar zo gaat het wel

Mijn vraag is nu eigenlijk .. Wat vinden jullie hiervan?

(als dit niet hier in het KH hoort .. dan even zeggen ik weet het namelijk niet Scheve mond )

_Noraly

Re: Geslachtstest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:26

wie bedenkt het in godsnaam dat het hip zou kunnen worden een jongetje te krijgen? Clown
lijkt me erg stug

en op dit moment kunnen mensen ook wel om het geslacht vragen, maar ook n iet iedereen doet dat..

ik vind het niet erg als ze het doen.. mensen kunnen zelf ervoor kiezen of ze het willen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:40

Lijkt mij een beetje overdreven dat ze abortussen zullen nemen als het geslacht niet hip is... Lijkt me zo en zo niet dat een geslacht ooit in de mode zal komen Verward

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:15

amie_x_mij schreef:
wie bedenkt het in godsnaam dat het hip zou kunnen worden een jongetje te krijgen? Clown
lijkt me erg stug

nou, in sommige landen..

ik vind t inderdaad ook erg nutteloos.
laten ze t geld liever voor andere onderzoeken gebruiken.
denk dat kanker levensbedreigender is dan het feit dat je niet weet welk geslacht je kind word..

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:22

is alleen maar handig toch? hoef je je nek niet meer te breken over al die namen.

Ik hoorde trouwens van de krant dat iemand in china 60.000 euro boete gekregen had omdat hun een 2e kind gekregen hadden Scheve mond

OetMoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 22:56

amie_x_mij schreef:
lijkt me erg stug

ik heb het ook niet verzonnen Knipoog
maar er zijn inderdaad landen waar mensen meer waarde aan een jongen binden dan aan een meisje, omdat een jongen later kan gaan werken en dus geld kan gaan verdienen. (in die landen is het dan ook zo dat meisjes en vrouwen thuis (moeten) zitten)

dus ik denk dat het geen onzin is wat ik heb gezegd Clown
maar die test wel

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:36

Dat is in best veel landen zo. Ook omdat je voor meisjes een bruidsschat moet betalen. Maar die landen zijn (sorry dat het zo lomp klinkt) vaak nog erg traditioneel, en lopen nog een beetje achter. Daar zullen ze deze onderzoeken nog wel niet doen. Maar ik vind het ook niet zo goed... Ik denk dat het niet zo'n dom idee is hoor, dat kindertjes in de mode komen. Stel over een tijd blijkt: meisjes zijn minder vatbaar voor kanker (ik roep maar wat! ik verzin het nu ter plekke), dan kan het best zijn dat een heleboel mensen dan een meisje willen denk ik!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:05

In landen waar het geslacht erg belangrijk is zou het misschien tot abortus leiden, maarja de kinderen van het 'foute' geslacht worden nu regelmatig te vondeling gelegd of gedood, dat vind ik veel erger..

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:59

In China mag je maar 1 kind hebben, en de meeste mensen willen dan een jongen om de familienaam voort te zetten ofzoiets.. Als ze dan een meisje krijgen dan krijgen sommige mensen de neiging om het kind in een zak te stoppen en weg te gooien ( echt gebeurt ). Dan heb ik toch liever dat ze kunnen zien wat het wordt en abortus kunnen plegen..

OetMoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:25

Yessy schreef:
In landen waar het geslacht erg belangrijk is zou het misschien tot abortus leiden, maarja de kinderen van het 'foute' geslacht worden nu regelmatig te vondeling gelegd of gedood, dat vind ik veel erger..

Ik heb vanmiddag nog op internet gelezen, dat er een man in India was die een tweeling van twee dochters had gekregen. Uit pure armoede heeft hij de twee meisjes 6 dagen na de geboorte levend begraven .. Omdat hij een zoon wilde!!!! Bloos!
Precies om wat MariekeVol zegt .. Om die bruidsschat, want die hoef je voor jongens niet te betalen en voor meisjes wel

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:06

ik vind het diep triest.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:09

Yessy schreef:

ja hier zit ook weer wat in eigenlijk.
ik weet niet wat ik er van moet vinden.

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:52

Voor sommige gevallen kan het ook handig zijn. Sommige erfelijke ziektes zijn sneller over te erven voor jongens dan meisjes, dat kan een reden zijn om een kind geen leven te gunnen in plaats van een ziek leven. Maar om de hipheid of omdat je liever een jongentje wil ofzo vind ik het ook niet goed. Wees blij met het kind dat je krijgt want er zijn ook genoeg mensen die dat niet kunnen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:49

-> NM

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:55

_nina schreef:
Voor sommige gevallen kan het ook handig zijn. Sommige erfelijke ziektes zijn sneller over te erven voor jongens dan meisjes, dat kan een reden zijn om een kind geen leven te gunnen in plaats van een ziek leven. Maar om de hipheid of omdat je liever een jongentje wil ofzo vind ik het ook niet goed. Wees blij met het kind dat je krijgt want er zijn ook genoeg mensen die dat niet kunnen.

deze mensen kunne toch ook bij doker laten testen

waarom een test op de vrij markt brengen??

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:12

Het is wel handig om rekening mee te houden als je later spulletjes wil gaan kopen ofzo, maar ik vind het niet nodig. Bovendien vraag ik me af of het betrouwbaar is..

Inderdaad in Landen waar je maar 1 kind wil/mag(China ofzo) en je ziet dat je een meisje krijgt dan kies je maar voor abortus? Dat is heel cru, en dan kunnen die testen er beter niet zijn( nouja... Nu dumpen ze hun kinderen ook, stoms trouwens want straks is China overbevolkt met mannen, en je hebt echt vrouwen nodig voor nageslacht Vork )

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:35

miloetje schreef:
Het is wel handig om rekening mee te houden als je later spulletjes wil gaan kopen ofzo, maar ik vind het niet nodig. Bovendien vraag ik me af of het betrouwbaar is..

Inderdaad in Landen waar je maar 1 kind wil/mag(China ofzo) en je ziet dat je een meisje krijgt dan kies je maar voor abortus? Dat is heel cru, en dan kunnen die testen er beter niet zijn( nouja... Nu dumpen ze hun kinderen ook, stoms trouwens want straks is China overbevolkt met mannen, en je hebt echt vrouwen nodig voor nageslacht Vork )

Ze hebben momenteel al een tekort aan vrouwen in China!! Waarom denk je dat veel chineze adoptie kinderen.. meisjes zijn!! Kijk je kunt natuurlijk nu ook al zien met een echo of het een jongen of een meisje is!! Denk niet dat er veel verschil in zit..

Persoonlijk zou ik absoluut niet willen weten welk geslacht het heeft.. tot dat het geboren wordt!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:49

Waarom is het ingodsnaam nodig om het al zo vroeg te kunnen zien? Heb gewoon ff geduld, wat is het probleem? Complete onzin en geldverspilling dat ze daar mee bezig zijn.

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:30

Ik vind het nogal een nutteloze test Nagelbijten / Gniffelen Het is toch helemaal niet nodig om dan al te weten wat het word... Ik vind het ook nogal geldverspilling dat ze hier onderzoek naar hebben gedaan...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:38

In veel landen zullen helaas veel meisjes geaborteerd kunnen worden. Afschuwelijk! Wees blij dat je een kindje krijgt, of het nou een jongetje of een meisjes is. Is allebei toch geweldig?

Toen ik zwanger was wilden we het wel graag weten, maar dat was pas in de 22e week zwangerschap. Ik had het ook best eerder willen weten, hoor, maar niet om het eventueel weg te laten halen. Dat zou ik absoluut nooit kunnen!!! Niets mooiers dan zo'n leventje in je buik voelen groeien (ondanks mijn 8 maanden durende misselijkheid), of het nou een meid of een jochie is.

Wij hielden het ook niet geheim na die ene pretecho, iedereen wist dat het een meisje zou worden. Alleen de naam hebben we nog wel tot na de geboorte verborgen gehouden, ook omdat we zeker wilden weten dat die naam bij haar paste. En toen we haar gezichtje zagen, wisten we genoeg. Haha!

Zo'n test op zich prima, maar de gevolgen voor geslachtskeuze kunnen desastreus zijn. En dat vind ik verschrikkelijk. Dus eerlijk gezegd ben ik niet voor zo'n test als je daarna gaat bepalen dat je een kindje weg laat halen vanwege zijn/haar geslacht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:15

miloetje schreef:

Nou liever die meisjes laten aborteren dan ze van de rots afgooien..
Maar goed geen een van beide is humaan.
Aborteren vanwege geslacht is net zo goed te belachelijk voor woorden.