Hond richt slachting aan in Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hond richt slachting aan in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 09:34

AMSTERDAM - Een loslopende hond heeft vrijdagavond een slachting aangericht in Zeeland. Een lammetje werd doodgebeten en drie andere lammetjes en een schaap raakten gewond. De brandweer werd ingeschakeld om het gewonde schaap uit de sloot te halen, meldt de politie.

Een 56-jarige vrouw uit Heinkenszand liet haar honden uit op de Rammekensweg in Ritthem toen een van haar honden de benen nam. Ze vond de hond onderaan de dijk bij een gewond schaap dat half in het water lag.

Ook lag er een dood lammetje op de dijk. De vrouw belde daarop de politie. Toen de eigenaar van de dieren arriveerde, bleek dat nog drie lammetjes gewond waren.

De gewonde dieren zijn naar de boerderij van de eigenaar gebracht. De vrouw en de boer regelen de schade onderling.

http://www.nu.nl

Pff, het zal je hond maar zijn of je schapen Ik ben benieuwd wat er nu met de hond gaat gebeuren.. Ik denk niet dat de vrouw heeft geweten dat haar hond zo agressief zou reageren, maar toch blijft het een risico om je dieren zo los te laten lopen..

Skitter

Re: Hond richt slachting aan in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:39

Het is maar net hoe je bekijkt. Het woordje 'aggressief' vind ik niet echt passen. De hond deed wat natuurlijk was voor hem.
Wolven pakken schapen altijd in de natuur (als je de tekenfilms mag geloven iig.. Haha! ) Het onnatuurlijke hier is het schapenhouden. Maar goed. Das een andere dicussie.

Of het 'mag' is natuurlijk een 2e, maar het zit gewoon in de hond. Maar Nederland kennend moet de hond dood.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 09:51

Toch mocht het mijn hond geweest zijn, dan had ie toch echt wel gesnapt dat schaapjes geen speelgoed zijn, en wat te denken van schaapshonden Haha! Daarnaast is de hond gedomesticeerd, dus vergelijken met wolven wordt dan ook een beetje moeilijk Knipoog

Schapen houden vind ik op zich niet onnatuurlijk wanneer dit in de wei is. Die beesten staan dan heerlijk buiten.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:54

Skitter schreef:
Het is maar net hoe je bekijkt. Het woordje 'aggressief' vind ik niet echt passen. De hond deed wat natuurlijk was voor hem.
Wolven pakken schapen altijd in de natuur (als je de tekenfilms mag geloven iig.. Haha! ) Het onnatuurlijke hier is het schapenhouden. Maar goed. Das een andere dicussie.

Of het 'mag' is natuurlijk een 2e, maar het zit gewoon in de hond. Maar Nederland kennend moet de hond dood.

ja, je hond op commando laten kakken in de polder dat is natuurlijk!
idd een andere discussie!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:55

Oeeh ik moet er niet aan denken dat mijn honden dat zouden doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:58

Onze hond heeft bijna hetzelfde geflikt. Hij was door het dolle heen en blind voor alles. Het is een werkhond die erg hoog loopt zeg maar, heeft meerdere prijzen gehaald en loopt regelmatig nog wedstrijden en demonstraties, dus om nou te zeggen dat hij niet op gevoed is.

In eerste instantie wouden we hem laten af maken, nu was het een lam, straks een kind. Geen enkele dierenarts wou hem in laten slapen. Nu zit hij bij mijn oom in de kennels, en mag er niet uit los.

Ben benieud wat er met de hond gaat gebeuren. Of het nou diep in de natuur zit, mocht het er nu al uit komen ziet hij misschien straks een kind als prooi.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:59

Judith, dat snap ik even niet. Een hond die een lam pakt, pakt ook een kind? Dat zijn twee totaal verschillende dingen hoor.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:59

Jeetje, tis niet de eerste keer dat het daar gebeurd, er lopen veel honden daar los, er zit daar een bos en een strand waar honden (en paarden) het hele jaar mogen komen. Heel triest voor de schapeneigenaar, maar zo te lezen heeft de eigenaar van de hond het netjes opgelost, in zo verre dat nog kon.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:04

ja idd, het kwaad is al geschied!Maar je ziet dat het altijd kan gebeuren!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:10

Bij ons is een aantal jaar geleden hetzelfde gebeurd, alleen waren wij de schapenhouders.
De eigenaar in kwestie had 2 wolfshondachtige (vraag me niet naar het ras, ze lijken erop) en een teckel. De teckel schijnt de boel opgeruid te hebben waardoor de reu aan de aandacht ontsnapt is (houd maar eens een wegrennende hond bij) en in de groep hoogdrachtige schapen de beten heeft uitgedeeld. Verschillende schapen hadden bijtwonden of misten plukken vacht. Gelukkig geen in de sloot.
1 schaap heeft het niet overleefd. Wij werden gewaarschuwd door de buurman. Mijn vader had de hooivork meegenomen, dat als de hond iets zou doen, hij zich kon verdedigen. De hond wilde niet loslaten, dus die heeft een steek in zijn poot ter afleiding gehad, schaap is later ingeslapen wegens de verwondingen. In overleg is er afgesproken dat de hond (was ook een fokreu) nooit meer los mocht lopen, alle dierenartskosten en schade/afvoerkosten zouden door de eigenaar betaald worden. Omdat het een goede fokreu was, hebben ze het onderling zo geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:31

Diablo schreef:
Judith, dat snap ik even niet. Een hond die een lam pakt, pakt ook een kind? Dat zijn twee totaal verschillende dingen hoor.

Voor jou ja, maar voor een hond ook? Als hij al zo door draait dat hij een lam pakt kan het de volgende keer een kind zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:03

jemig dit is ook al in de buurt.. Ritthem daar staat Casper Scheve mond
Zag het hier ook in de krant staan....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:39

beetje vreemd dat ze het hondenras er niet bij vernoemen
als het om een pitbullachtige was geweest had dat er namelijk met koeienletters bij gestaan! Boos!

Citaat:
Voor jou ja, maar voor een hond ook? Als hij al zo door draait dat hij een lam pakt kan het de volgende keer een kind zijn.

sorry maar wat een rare opmerking Verdrietig
haal het kind er maar weer bij.. waaom altijd ''de volgende keer is het een kind'' ?? word daar een beetje moe van..
terwijl het dier in dit geval op instinct reageerde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:47

en weer een loslopende hond.. ik vind dat je je hond aan de lijn moet houden bij andere dieren, dat kunnen andere honden zijn, paarden, schapen enz.. en idd, er staat geen ras bij, dus het was geen pittbullachtige, dan had het er idd wel bijgestaan..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:51

Wat voor ras het ook is, weer een bewijs dat een hond niet los moet lopen.

En laat de pitbull discriminatie hier achter hoort niet in dit topic

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:53

Judith_ schreef:
Diablo schreef:

Dat is dus niet waar. Een lam is een prooi voor een hond, een kind niet. Beetje verdiepen in het fenomeen hond en je weet dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:54

katiavl schreef:

En laat de pitbull discriminatie hier achter hoort niet in dit topic

dat ben ik met je eens Lachen houd je hond gewoon bij je, dan voorkom je dit, en het bijten van kinderen of andere dieren..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:59

En daardoor zul je mijn jack nooit los zien lopen, behalve in de hondenweide. Hoe betrouwbaar ook het is een dier.

Verder had dit voor mij niet eens in het nieuws moeten komen, er zijn onderlinge afspraken gemaakt. Dus toegevoegde waarde zie ik er niet van.

En over schapen horen er niet alstublief Gestoord

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:02

Het is echt niet zo dat als een hond een lam pakt, het ook een kind pakt Nagelbijten / Gniffelen

Als ze de hond af willen maken mogen ze hem wel bij mij brengen Nagelbijten / Gniffelen Als dat al een reden is om een leven af te pakken.. Met een riempje is dit probleem zo opgelost!
Je kent je hond goed genoeg om te weten of hij los kan of niet, neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:08

katiavl schreef:
En daardoor zul je mijn jack nooit los zien lopen, behalve in de hondenweide. Hoe betrouwbaar ook het is een dier.

Verder had dit voor mij niet eens in het nieuws moeten komen, er zijn onderlinge afspraken gemaakt. Dus toegevoegde waarde zie ik er niet van.

En over schapen horen er niet alstublief Gestoord

mijn hond loopt ook nooit los, alleen als ik zeker weet dat er geen andere dieren in de buurt zijn. (naast eenden in het water, ze durft het water niet in, dus daarvoor is ze geen ''gevaar'' ook niet op de honden uitlaat plek.. ik weet hoe vervelend het kan zijn als er een hond op jou hond afkomt, en de eigenaar heeft het dier niet onder controle.. hier lopen 8 boomertjes, die totaal niet naar de eigenaresse luisteren, vliegen weg naar andere honden, gaan achter eenden aan, keffen alles bij elkaar, en ook als er een paard aan komt ben je de l*l. dus ik doe haar aan de lange lijn, dan kan ze toch een beetje haar gang gaan, zonder dat anderen er last van hebben, en alleen met trainen gaat ze eventjes los, maar dat doe ik s'avonds, of in het land bij de paarden als ze het land niet uit kan komen. als je je hond onder controle hebt vind ik het prima, (onze overleden hond liep wel los, maar die was bijna blind, dus bleef naast me lopen, zelfs als ik met hem en de paarden ging wandelen) heb je ze niet onder controle? ga een cursus doen en val een ander niet lastig met jou hond Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:32

Was me trouwens al aan het afvragen wanneer we het volgende bijtincident kregen....

Dees_daan onze weide is altijd leeg, ik heb er echt geluk mee. Als er nog honden in zijn wandel ik gewoon verder. Op hondenschool mag hij wel los voor sociaal contact

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:39

katiavl schreef:
Was me trouwens al aan het afvragen wanneer we het volgende bijtincident kregen....

Dees_daan onze weide is altijd leeg, ik heb er echt geluk mee. Als er nog honden in zijn wandel ik gewoon verder. Op hondenschool mag hij wel los voor sociaal contact

daar heb je idd geluk mee! hier is dat niet zo (mooie omgeving, en veel hondeneigenaren) mijn hond moest los op de hondenschool. los volgen, zitten en hier komen, af en dan weglopen. maar spelen mochten ze niet, bij jullie wel?

het zal niet lang duren voordat er weer een bijtincident voorbij komt denk ik..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:19

Letizia schreef:
Jeetje, tis niet de eerste keer dat het daar gebeurd, er lopen veel honden daar los, er zit daar een bos en een strand waar honden (en paarden) het hele jaar mogen komen. Heel triest voor de schapeneigenaar, maar zo te lezen heeft de eigenaar van de hond het netjes opgelost, in zo verre dat nog kon.

Letiets was het daar vlak bij dat natuurgebied bij de dijk?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:38

casperrr schreef:
Letizia schreef:

Letiets was het daar vlak bij dat natuurgebied bij de dijk?

Nee daar bij het bos heb je toch dat stuk waar je in mag, maar waar wel schapen lopen, ik denk dat het daar was, hoewel dat niet de rammekens weg is, dat is de weg, dacht ik, waar die ijslanders staan, maar daar staan idd ook schapen.
Lekker vaag Vork

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:54

katiavl schreef:

Inderdaad! Onze jackrussel mag ook écht niet los. Hoe lief ze ook is.
Je weet nooit wat er kan gebeuren, het is en het blijft een dier.

Ik neem aan dat de hond uit het nieuwsbericht afgemaakt wordt?