Hartpatiënten boos over voortrekken Holleeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:09

Bron: http://www.nu.nl/news/1074734/10/Hartpa ... eeder.html

Citaat:
Uitgegeven: 11 mei 2007 17:20
Laatst gewijzigd: 11 mei 2007 18:29

ROERMOND - De Stichting Hartpatiënten Nederland is boos op de dokters die 'topcrimineel' Willem Holleeder enkele weken geleden zomaar voorrang gaven bij een hartoperatie. Voorzitter Jan van de Overveld van de stichting schrijft dat in een nieuwsbrief die vrijdag is verschenen.

Holleeder was verwikkeld in een rechtszaak op verdenking van onder meer afpersing, toen hij vorige maand plotseling in het ziekenhuis werd opgenomen. Tijdens een operatie in het Leids Universitair Medisch Centrum kreeg hij onder meer nieuwe hartkleppen.

Alles bij elkaar heeft hij volgens de voorzitter minder dan een dag op de operatie moeten wachten, terwijl 'normale' burgers maandenlang geduld moeten hebben tot ze onder het mes kunnen. Hij noemt dat 'buitengewoon zuur'.

Holleeder is volgens hem niet de enige die voorrang krijgt in het ziekenhuis. Politici, topsporters en topmensen uit het bedrijfsleven zouden ook de mogelijkheid krijgen om voor te kruipen.

Ik kan me de boosheid écht voorstellen. Dit was dé ultieme mogelijkheid geweest om nationaal én internationaal aandacht te vragen voor de té lange wachtlijsten. Huilen

En door hem gewoon op de wachtlijst op te nemen, waren we misschien ook nog zonder duur proces van hem verlost geweest.

xDramaQueen

Re: Hartpatiënten boos over voortrekken Holleeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:12

ik vind dat idd terecht dat ze boos zijn, ik vind het zelfs walgelijk dat ze zomaar "zulke" mensen voortrekken, maar ach dit is nl he.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:14

Zeer terecht dat ze boos zijn. Je zult maar op de wachtlijst staan en dan trekken ze zo'n crimineel voor. Schandalig!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:17

Er is wel meer niet eerlijk in het leven....maar ik kan me voorstellen dat ze kwaad zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:22

Natuurlijk is er meer niet eerlijk in het leven....
Maar je zult maar op de wachtlijst staan en zoiets zien gebeuren. Ik kan me voorstellen hoe onrechtvaardig dat aan voelt. Ja

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:25

Terecht dat ze daar boos om zijn, zou ik ook zijn.! Maar denk dat t weinig zin heeft om er iets aan proberen te doen, omdat dit toch blijft gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:31

Ik ben zelf hartpatiënt en was in die periode ook aan het kwakkelen en ik heb 2x op de spoedeisende hulp gelegen voordat ik opgenomen werd. Ik heb me toen ook wel afgevraagd of ik er eerst een paar moest afpersen of omleggen voordat er eens wat haast gemaakt zou worden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:45

Ik vind het net zo onterecht dat het koninklijk huis of mensen met topfuncties voor gaan, maar goed...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:50

Mensen van koninklijk huis etc. hebben geen vlieg kwaad gedaan. Maar een crimineel....??

@ Gast8253: de volgende keer dat je weer last krijgt, eerst iemand chanteren en/of omleggen hè Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:14

Een "gewone"patient heeft ook geen vlieg kwaad gedaan, maar zijn/haar leven is wel minder waard...

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:16

ik kan me hun woede voorstellen.. zeer terecht.. belachelijk dat ze dat hebben gedaan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 14:24

Ik kan me nog wel ''iets" bij voorstellen dat iemand die belangrijk is voor de maatschappij een voorkeursbehandeling krijgt.

Kijk iemand die een bedrijf draaiende kan houden waar tig werknemers in dienst zijn mag voor mij best "wat" voorrang hebben.

Het meest kwalijke is dat er überhaupt wachtlijsten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:32

Belangrijk voor de maatschappij is een rekbaar begrip. Ik vind het koninklijk huis bijvoorbeeld totaal niet belangrijk voor de maatschappij Knipoog

Het is gewoon zo dat als je geld hebt, veel geld, je gewoon voorrechten hebt in de gezondheidszorg en dat vind ik kwalijk in een democratie.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:57

Cassidy schreef:
Er is wel meer niet eerlijk in het leven....maar ik kan me voorstellen dat ze kwaad zijn.

Nee er is inderdaad wel meer niet eerlijk in het leven.. Maar zo'n hartoperatie kan voor mensen juist het verschil zijn tussen leven en dood.

Ik kan me heel goed voorstellen dat die mensen boos zijn!
Mijn opa is vorig jaar overleden in het ziekenhuis aan een hartaanval, terwijl hij lag te wachten op een hart operatie (ook een hartklep operatie).. en een "belangrijke" crimineel hoeft nog geen dag te wachten!?

Mijn opa is zelf jaren directeur geweest van het ziekenhuis waar hij lag, maar is ondanks dat gewoon op de wachtlijst gegaan..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:22

Maar goed dat we dan geen doodstraf toepassen.
Zou het overbodig werk zijn geweest...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:33

Belachelijk. Of iemand nou van het koninklijk huis is, topcrimineel is of directeur van een bedrijf, dat maakt niet uit. Het is belachelijk dat mensen oordelen wie "het waard is" en wie niet. Dat is per definitie subjectief. Wat maakt een directeur van een bedrijf een beter mens dat ie voor mag? Misschien is hij verantwoordelijk voor veel mensen, maar voor hetzelfde is het prive een eikel of is het bedrijf met een ander veel beter af. Over zulke dingen kunnen en mogen mensen niet beslissen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:35

Als crimineel zou hij eigenlijk achteraan moeten, bij wijze van spreken. Maar vin dhet ook niet kunnen. Gewoon achteraan aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:35

ik vind het terecht dat ze kwaad zijn! idd, had hem gewoon op de wachtlijst gezet.. belachelijk

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:11

dit is ook een punt van ergernis voor mij....Holleeder op het randje van de dood en moet daarom onmiddelijk geopeerd worden. Zovéél onderzoeken bij hem en nooit wat gevonden en nu plots een 'levensbedreigende hartaandoening' , als het nooit hebben gevonden heeft het ook nooit zo ernstig kunnen worden in pak en beet 2 weken.
Hij had gewoon mooi onderaan de wachtlijst gemogen. Er zijn zat mensen die wel dagelijks moeten vechten voor hun leven (en dat helaas ook regelmatig verliezen) en die moeten ook op een wachtlijst...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:02

Stom gedoe..waarom zou die Holleder nou voorrang moeten krijgen..hij zou juist moeten wachten als straf Gaaaap

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:03

Heb net iets heel stoms geschreven... Dat hij bij wijze van spreken achteraan zou moeten, ik bedoeld ehet als grap, maar dat meot natuurlijk ook Clown Sukkel Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:57

Ik vind dat ze terecht kwaad zijn!
Misschien hard, maar Holleeder is een topcrimineel, als zijn hart het zou begeven zou het niet eens zo slecht zijn. Scheelt weer een hoop stress voor andere mensen en een hoop geld.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:32

In dit gval kan ik me voorstellen dat ze boos zijn...

Ik heb een zusje dat topsport doet. Zij hoeft ook nooit lang te wachten op MRI's ed. imo aardig terrecht omdat ze ook dingen van haar lichaam verlangt die wij niet doen.

Maar dat sommige mensen voor anderen gaan.. tsja, vervelend. Maar helaas niet aan te doen!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:06

Machie schreef:
Ik heb een zusje dat topsport doet. Zij hoeft ook nooit lang te wachten op MRI's ed. imo aardig terrecht omdat ze ook dingen van haar lichaam verlangt die wij niet doen.

oeehh wat een lastige discussie.....want je zusje betaald net zoveel premie als ik lijkt me? En ík vraag haar niet om haar lichaam zo te belasten dat er MRI's (meervoud nog wel..) nodig zijn. Dat kost ons allemaal uiteindelijk veel geld.
Ik ben toch voor: "gelijke monnikken gelijke kappen", en als ze voorrang wíllen, dan mogen ze (de topsporters en de Holleeders etc.)daar extra voor betalen door sponsor of uit eigen zak en dan kan dat onderzoek buiten de regulier tijden plaatsvinden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:23

slimmerik schreef:
Ik kan me nog wel ''iets" bij voorstellen dat iemand die belangrijk is voor de maatschappij een voorkeursbehandeling krijgt.

Kijk iemand die een bedrijf draaiende kan houden waar tig werknemers in dienst zijn mag voor mij best "wat" voorrang hebben.

Ik ben benieuwd of je er nog zo over denkt als jij degene bent die een hartprobleem heeft en een ander voor moet laten gaan omdat die persoon 'belangrijker' is dan jij.