Zou jij de moordenaar van een bekende willen ontmoeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Zou jij de moordenaar van een bekende willen ontmoeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:19

Hai
Gister avond laat keek ik naar oprah
Het was een aflevering waarin mensen zaten die een dierbare hadden verloren die was vermoord.
Die mensen zaten nu in therapie en gingen na een aantal jaren de moordenaar opzoeken om met hem te praten, en vragen te stellen en waarom ze het hebben gedaan, hoe het was gegaan, wat diegene nog als laatste zei...

Ik kreeg toen best wel een brok in mijn keel iig Bloos
Wat ik me eigen afvraag, zou jij het (denk je) aankunnen om de moordenaar op te zoeken die een dierbaar iemand heeft vermoord?

Zelf weet ik het niet iig, heb het nog nooit meegemaakt. Maar ik moet wel zeggen dat ik echt resprect heb voor die mensen die in die show zaten de moordenaars gingen opzoeken Ja
Was echt heel apart/raar om dit te zien.
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 10-05-07 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Re: Zou jij de moordenaar van een bekende willen ontmoeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:21

Poeh, goede vraag!
Ik weet echt niet of ik dat zou kunnen, wss zou ik mijn leven lang kwaad blijven op diegene, en als ik die gene dan zou ontmoeten, hem of haar aanvliegen. DENK ik...

Je hoort ook wel eens mensen die het de moordenaar dan vergeven hebben, maar dat zou ik écht niet kunnen...

Ik neem trouwens aan dat je Oprah bedoelde?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:21

ik zou het echt niet kunnen zonder hem zelf proberen te vermoorden. met zo iemand die zo ziek in zijn hoofd is ga ik geen fatsoenlijk gesprek houden. Ik weet zeker dat hij dat met zijn slachtoffers ook niet deed...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:22

ik zou ook moordneigingen krijgen dan

ik zou wel willeweten waarom ed, maar hoef ik niet van hem persoonlijk te horen. en al helemaal niet wat de laatste woorden waren!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:23

sans6 schreef:
Poeh, goede vraag!
Ik weet echt niet of ik dat zou kunnen, wss zou ik mijn leven lang kwaad blijven op diegene, en als ik die gene dan zou ontmoeten, hem of haar aanvliegen. DENK ik...

Je hoort ook wel eens mensen die het de moordenaar dan vergeven hebben, maar dat zou ik écht niet kunnen...

Ik neem trouwens aan dat je Oprah bedoelde?

sorry typfoutje Bloos
Maar je zag in die documentaire ook dat het niet voor iedereen was weggelegd, die ene vrouw moest er wel tientallen jaren op wachten en ze zat al die tijd in therapie voordat ze hem kon ontmoeten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:24

Ik zou hem wel willen vragen waarom. Als ie dan het verkeerde antwoord geeft (wat ie altijd zal doen, er is geen reden om iemand te vermoorden) zou ik m zelf vermoorden Nagelbijten / Gniffelen Ok, er is dus toch een rede Ja

En nee, de laatste woorden zou ik ook niet hoeven te weten. net zo min alsdat ik uitleg zou willen hoe het allemaal gedaan is of wat de moordenaar dacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:25

Ja ik denk het wel, ik zou willen weten waarom. En vooral waarom er volgens die gene geen andere manier was.

Denk alleen dat ik niet tegen over hem kan gaan zitten aan een tafeltje en rustig een gesprek gan voeren.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:27

ik denk dat ik zelf moordneigingen zo hebben. Dus nee, zo iemand wil ik niet ontmoeten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:28

dat is ook de reden dat bijna iedereen die hier gepost heeft niet in staat zou zijn om hem te ontmoeten Lachen
Dat zij die vertrouwenspersoon ook, je moet heel veel therapie volgen om dit aan te kunnen.
Je moet er echt klaar voor zijn, als je hem alleen maar wilt aanvliegen en ook wilt vermoorden ben je er duidelijk niet klaar voor Lachen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:12

Jazeker dat ik de moordenaar van mijn bekende zou willen ontmoeten. Op zo'n moment zou ik wel vol zitten met vragen die alleen de moordenaar zou kunnen beantwoorden... op een gegeven moment zul je het voor jezelf het toch moeten afsluiten om verder te kunnen met je leven.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:14

aan de ene kant wel, want ik wil zijn kant horen, maar ik zou hem never nooit vergeven wat hij heeft gedaan.
ik vind dat hij zou boeten voor zijn daden en hemlaten zien dat het heel erg is vor mij dan.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:49

Ik zou het niet kunnen. Ik weet bijna wel zeker dat ik mentaal niet sterk genoeg ben om rustig tegenover zo iemand te zitten. Ik zou daar inderdaad moordneigingen van krijgen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:30

Pff moeilijk vraag.
Zal die moordenaar dan wel vragen willen stellen, maar weet niet of hij zich dan veilig mag voelen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:37

ikheb het ook bij operah gezien gisteren.
ikzelf zal het wel willen na een paar jaar. toch om iets af te kunnen sluiten in je leven..

makkelijk praten. ik zit niet in zo'n situatie.

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:38

ik had het ook gezien, vond het zo erg voor die vrouw! maar zou echt niet weten of ik met de moordenaar zou kunnen praten, heb echt respect voor haar dat ze hem vergeeft! ik zou denk ik eerder reageren zoals haar man deed....

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:30

idd, hij keek echt kwaad

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:33

Ik moet meteen denken aan Het Gouden Ei van Tim Krabbé.

Ik weet geen antwoord op de vraag. Denk dat ik daar pas iets over kan zeggen als het me daadwerkelijk overkomt. En ik hoop dat me dat bespaard blijft.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:35

Als je niet in de situatie zelf zit, vind ik zoiets altijd moeilijk in te denken. Maar ik DENK dat ik dat niet zou willen. Ik zou die gene echt meteen helemaal aan gort slaan denk ik Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:36

nee zeker niet.. Wel miss van iemand die ik heel vaag gekend heb ofzo

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:37

Vanessa24 schreef:
Jazeker dat ik de moordenaar van mijn bekende zou willen ontmoeten. Op zo'n moment zou ik wel vol zitten met vragen die alleen de moordenaar zou kunnen beantwoorden... op een gegeven moment zul je het voor jezelf het toch moeten afsluiten om verder te kunnen met je leven.

Dat vind ik ook, ik zou gewoon voor mezelf willen weten wat voor persoon in staat is om mijn (vul maar in) te vermoorden, waarom etc etc. Gewoon ook om zijn emotie te zien, zijn reactie als ik iets vraag ofzo.. gewoon voor mijzelf, ik denk dat je dan ook beter kan verwerken,

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:52

casperrr schreef:
Dat zij die vertrouwenspersoon ook, je moet heel veel therapie volgen om dit aan te kunnen.
Je moet er echt klaar voor zijn, als je hem alleen maar wilt aanvliegen en ook wilt vermoorden ben je er duidelijk niet klaar voor Lachen

Over dat 'aankunnen', je zou dat dus alleen aankunnen als je het geaccepteerd hebt? Dan nog zie ik niet waarom je diegene dan zou willen ontmoeten of spreken Stel dat hij/zij bijvoorbeeld zegt er geen spijt van te hebben, wat schiet je daar dan mee op, wat kun je daar mee en waarom zou je het willen horen.
Hooguit om aan te tonen dat je er boven staat, maar eigenlijk ook weer niet, want dan zou je hem/haar al lang uit je gedachten hebben gezet en geen behoefte hebben hem te zien.

Ik zou hem/haar wel willen zien als de moordenaar ook een bekende van me was. Om hem in de ogen te kijken en te vragen waarom. Laat hem dat beeld van mij dan maar mee zijn cel in nemen.

Zelf dan ook iemand aanvliegen zou ik niet zien gebeuren. Maar ik heb bijv geen kinderen, ik denk dat als iemand je kind vermoord het weer een heel ander verhaal wordt.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:13

Ik heb dit gister ook gezien..
Ik denk wel dat het voor sommige mensen deze ontmoeting zien als het áfsluiten'van de moord..niet dat je het vergeet, dat nooit maar het wel een fase in de verwerking.

Maar of die man met die rode haren het echt meende...ik weet het niet...

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:37

Kan met zekerheid JA antwoorden.

Niet dat ik rustig een bakkie met hem/hun zou willen doen maar ik zou hem/hun wel recht in de ogen willen kijken. Ik wil weten waarom, en ik wil ze aankunnen kijken. Weet niet precies waarom. Mischien de ijdele hoop dat hij/zij dan mischien eens een nachtmerrie hebben waarin ze de gezichten zien van alle nabestaanden.

Vergeven? Nee
Veregten? Nooit!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:29

Ik zou het misschien willen, maar alleen als ik zeker wist als ik helemaal over het verlies heen was.
Hoewel je dat natuurlijk nooit zeker kan weten totdat je de persoon in kwestie daadwerkelijk ontmoet.
Maar je kan onberekenbaar reageren als je de moordenaar voor het eerst ziet, aanvallen of aanvliegen.
Aan de andere kant, je zit waarschijnlijk vol vragen die alleen die moordenaar kan beantwoorden.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:30

Misschien zou ik via de TELEFOON wel te horen willen krijgen waarom, maar zou me zelf denk ik niet kunnen beheersen en hét uit te schelden.
En in levende lijven zou ik hét letterlijk iets aandoen.