McDonalds komt egels tegemoet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

McDonalds komt egels tegemoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:20

McDonald's komt egels tegemoet
Uitgegeven: 3 mei 2007 12:13
Laatst gewijzigd: 3 mei 2007 13:22

DEN HAAG - Op verzoek van de Dierenbescherming gaat McDonald's een ander 'egelvriendelijk' deksel bedenken voor de McFlurry-bekers. De rondslingerende ijsbekers blijken een grote aantrekkingskracht te hebben op egels. De snoepende beestjes komen echter met hun kop klem te zitten in de opening en verhongeren vervolgens.

Na verscheidene klachten trok de Dierenbescherming aan de bel bij het fastfoodconcern. In een reactie heeft het bedrijf nu laten weten dat de restaurants in Europa een ander ijsdeksel krijgen.

In Engeland gebeurde dat al eerder, maar die aanpassing voldoet niet vandaar dat het concern nog een oplossing zoekt.

"Het is goed dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en aandacht hebben voor dit probleem", aldus een woordvoerder van de Dierenbescherming.

(c) ANP

BRON: www.nu.nl

Goede actie! Hoop dat er snel nieuwe bekertjes komen! En de mensen kunnen hun afval beter in de vuilnisbak gooien!

Babeth

Re: McDonalds komt egels tegemoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:25

Hahahaha wat een leuk bericht! Haha! Mensen worden wel diervriendelijker!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:09

vind het goed dat ze er bij stil staan en mee bezig zijn, maar dat het nodig is, is natuurlijk van de zotte, ruim gewoon je rotzooi op, het hoort niet op "straat" te liggen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:13

Samy & ik hebben al eens zo'n egel gezien die vastzat in zoiets..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:14

Hee wat apart! Ik heb ook een keer een egel gered uit een MacFlurry dekseltje... Beest liep a la 'attentie, attentie' over de parkeerplaats. Was nog een crime om dat ding los te krijgen, want het was tegen de stekel-richting in.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:38

Als de dierenbescherming nu eens gewoon aanklopt bij de gemeenten en regering, om de werkelijke oorzaak, namelijk vervuiling, aan te pakken... Vangen we misschien wel honderden vliegen in één klap Cool

Heel sneu voor die egels, en erg nobel van McDonald's, maar een klein beetje onzin...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:40

Ik moest heel erg lachen toen ik dit bericht op de radio hoorde, vind het wel een goede actie doen ze tenminste íéts.
Maar toen zei ik al metteen alsof dat ijs wel goed is voor die beestjes, dat wordt toch van zuivel gemaakt? ik heb altijd gedacht dat egels daar niet tegen konden?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:41

Ah haha Tong uitsteken
Stiekem moet ik er wel een beetje om lachen Tong uitsteken
Wel goed dat ze het diervriendelijker gaan maken Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:43

Ik vind het erg netjes dat mcdonalds er wat aan doet, want het werkelijke probleem ligt zoals hierboven al gezegd niet bij de producent, maar bij die idioten waarvoor het te ingewikkeld is hun spullen netjes in de vuilnisbak te gooien!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:43

Ik vind het wel goed dat ze er iets aan doen! Arme egeltjes... Huilen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:47

Ik snap niet dat ze uberhaupt een dekseltje op die bekers doen.

Citaat:
In Engeland gebeurde dat al eerder, maar die aanpassing voldoet niet vandaar dat het concern nog een oplossing zoekt.

Gewoon weglaten dus: De oplossing van het dekseltje waar waarschijnlijk 250 mensen zich al enige maanden over buigen, is niet zo heel moeilijk op te lossen... Slim

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:53

Afgezien van het feit dat iedereen gewoon eens z'n rotzooi moet opruimen, vind ik het een goede actie van McDonalds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:59

Euhm, waarom zetten we geen agentjes op straat neer die iedereen die een papiertje op straat gooien een flinke boete geven? Haha! Dan leert men 't wel af, prullenbakken zat over 't algemeen.

Verder, leuke actie van macdonalds.. apart, maargoed Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:03

HaileysComet schreef:
Ik snap niet dat ze uberhaupt een dekseltje op die bekers doen.

Citaat:

Gewoon weglaten dus: De oplossing van het dekseltje waar waarschijnlijk 250 mensen zich al enige maanden over buigen, is niet zo heel moeilijk op te lossen... Slim

die dingen zijn noodzakelijk om de flurry te "mixen"... misschien dat ze er daarna af kunnen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:07

Tjah je moet t geld maar hebben, zo van euh goh laten we eens een nieuwe deksel produceren, vind t dus wel knap, hoop alleen wel dat t deksels zijn waar je je mcflurry aan afveegt, anders moet je zo groot happen Haha! maar eigenlijk moeten ze gewoon de rotzooi opruimen..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:30

Misterylady schreef:
Afgezien van het feit dat iedereen gewoon eens z'n rotzooi moet opruimen, vind ik het een goede actie van McDonalds.

Ja Helemaal mee eens! Lachen
Kleine moeite om de rotzooi in 1 van de minimaal 10 prullenbakken die er staan te gooien! Lachen
Is geen misdrijf om het te doen! Haha!

Maar echt goede actie!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:34

Ik vind dit heel erg goed dat er nu iets gedaan wordt!
Ik heb het ook al eens mee mogen maken dat ik midden in de nacht een egel al worstelend met een mac flurry beker rond zijn nek heb moeten bevrijden. Ik heb het arme beestje in mijn fietstas meegenomen naar huis omdat ik het ter plekke niet los kreeg en eenmaal thuis kunnen bevrijden door het deksel door te knippen!

Iedereen zou gewoon zijn zooi op moeten ruimen...

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:48

hahaa, heb net nog een mc flurry gehaalt Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:53

Hulde aan MacDonalds om daar iig gehoor aan te geven. Want hoe veel vuilnisbakken je ook neer gaat zetten, ze raken weleens vol, en dan wordt de afval ernaast gedeponeerd. De dekseltjes er standaard af laten halen zal ook niet werken, en vast weleens vergeten worden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:39

Vol of niet vol. Tegenwoordig zijn gewoon veel mensen te lui om uit de auto te stappen en het even in de afvalbak te gooien. Ik woon vlakbij een McDonalds met mcdrive. Ze parkeren dan 10/20 meter verder en pleuren het gewoon uit het raam. Ik zie het vaak genoeg gebeuren als ik er langs gereden kom. Deze McDonalds staat aan de rand van de bebouwde kom en daar zitten veel diertjes en ook egels.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:43

Misterylady schreef:
Vol of niet vol. Tegenwoordig zijn gewoon veel mensen te lui om uit de auto te stappen en het even in de afvalbak te gooien. Ik woon vlakbij een McDonalds met mcdrive. Ze parkeren dan 10/20 meter verder en pleuren het gewoon uit het raam. Ik zie het vaak genoeg gebeuren als ik er langs gereden kom. Deze McDonalds staat aan de rand van de bebouwde kom en daar zitten veel diertjes en ook egels.

ja precies, hier is het echt niet normaal, mijn paard stond iets verderop (eerste weiland na de mac als je richting breda rijdt), en haar wei lag gewoon vol met al die mac rotzooi Boos!

vind het overigens een goed initiatief van de macdonalds

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:30

Joh, ik woon hier in the middle of f*cking nowhere en zelfs hier langs de weg vindt je nog zakken van de Mc en de BK. Terwijl de meest dichtsbijzijnde zeker 8 km verderop zit.

In de Gooi- en Eemlander las ik dat de Mcdrive in A'foort willekeurig kentekens noteert op de zakken zodat er minder zwerfvuil zou komen. Wanneer er een zak wordt gevonden met een kenteken erop, wordt het aan de politie gemeld die er niets aan kan/mag doen. Terwijl ik dat wel weer raar vind, want een paar jaar terug was een kennis met aanhanger vol vuilniszakken onderweg naar de stort er eentje verloren. Dan gaat de politie (denk ik dan) wel uitzoeken of er te traceren is van wie die zak is. Hij kreeg iig een agent aan de deur.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:01

Tsja, goed voor de diertjes en natuurlijk goede publiciteit voor MacDonnalds..
Maar inderdaad, het probleem ligt hier niet.
Maar hoe krijg je iedereen zo ver dat hij netjes zijn zooi in de bak gooit? Boetes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:04

Of wat denk je van al het vuil onderweg?
Als je het niet bij de mac weggooit, doe het dan thuis

Maar super van de mac dat ze dit doen Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:56

Dreamy schreef:
Samy & ik hebben al eens zo'n egel gezien die vastzat in zoiets..

Ja en wat zegt de DB, doen we niks aan Verdrietig