Ik vind dit onbegrijpelijk ... ( documantaire)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Ik vind dit onbegrijpelijk ... ( documantaire)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:43

Ik snap werkelijk waar niet waarom het in hemelsnaam zo lang moet duren voordat het meldpunt voor kinderbescherming ingrijpt. Verward

Miranda "weet" dan misschien niet beter en JUIST daarom zou haar ook veel meer "verplichte"hulp en begeleiding geboden moeten worden.
Ik denk dat het het beste geweest zou zijn als de begeleiding op een gegeven moment gezegd zou hebben van en nu ga je het op onze manier doen want zelf redt je het niet. Als je niet mee werkt dan zul je je kind kwijt raken.
Klinkt hard, maar ik denk dat ze dan meer voor elkaar hadden gekregen dan dat ze nu bereikt hebben. Maar ja, ik ben geen pedagogisch/maatschappelijk medewerker en al helemaal geen psycholoog/pchychiater dus ik heb eigenlijk "geen recht van spreken" maar toch vind ik, wat ik eerder al zei, het wel ernstig dat het zo lang duurde voordat er echt ingegrepen werd. Gestoord

Docu duurt iets van 40 minuten!
http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp;jsessionid=C9508F4F27B76F28CCF20F693A802A2A.mmbase03?broadcastrelnumber=8231387&episode=8231380&thisWebblock=4593581&portal=4177509&season=7521258&map=3623547&baseBlock=4321804&program=3623547

xDramaQueen

Re: Ik vind dit onbegrijpelijk ... ( documantaire)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:36

Ik weet niet precies waar t over gaat zal zo eens even een stukkie kijken, ik vind wel vaker dat de kinderbescherming te laat ingrijpt, en dan maar die reclames maken ik zie ik zie wat jij niet ziet... vaak zien we het wel maar zien hun het te laat.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:12

Vind jullie reacties begrijpelijk maar neem van mij aan dat er echt wel meer hulp is geweest dan in de docu is laten zien.
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit veel te lang heeft geduurd, dat is echt 100% de schuld van de burocratie. Mijn moeder is maatschappelijk werkster bij jeugdzorg en als je hoort door wat voor procedures zij en andere hulpverleners van andere instanties moeten gaan voordat zij iets kunnen doen, dat is echt onbegrijpelijk..
Ik hoop dat het goedkomt met dit jongetje, vind het echt vreselijk om te zien. Toch denk ik wel dat Miranda echt van haar zoontje houdt en op haar manier haar best doet voor hem. Het is jammer dat ze goed kan 'l*llen' anders hadden hulpverleners misschien al eerder de hoop opgegeven en eerder Soufian uit huis proberen te krijgen.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:56

Onvoorstelbaar deze documentaire Verdrietig
Het meisje accepteerde totaal geen hulp, antwoordde op alles: "Ja, maar...".
Ze hadden dat arme ventje al veel eerder weg moeten halen Scheve mond

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:57

Ik heb het ook gezien en heb met verbazing gekeken. Hoe lang dat het zo kon doorgaan voordat er pas echt werd ingegrepen. Er werd eerder wel veel gesprokken, en maar waarschuwen, maar daar trok ze zich ook weinig van aan.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:32

OMG dat mensen zo leven... Echt verschrikkelijk!! Zulke meiden moeten helemaal geen kinderen krijgen!!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 01:25

Ik kan nou niet direct hier de schuld van de hulpverlening in terugvinden Scheve mond mensen moeten ook willen worden geholpen en dat zie ik totaal niet in dit meisje terug.Er wordt van alles voor haar geregeld maar wat je hier terug ziet is dat ze onverschillig met het kind omgaat, in bed ligt te roken terwijl dr kind huilt etc. en in het begin waarschuwt een meisje haar al dat het jongetje zal worden weggehaald als ze zich niet als een goede moeder laat zien.

En dan huilen als het kind wordt weggehaald...dit had ze ook wel zelf kunnen bedenken.
Vind wel dat wat ik van de hulpverlening zie, dat ze vrij "geitewollensokkerig" zijn, erg soft. Ik denk niet dat het erg overkomt bij een meid van de straat als je je constant loopt te verontschuldigen als hulpverlener, recht toe recht aan lijkt mij beter Scheve mond meer van "dit gebeurt er als je je daar niet aan houdt"
Maar het meldpunt voor kindermishandeling had wat mij betreft ook al wat eerder mogen optreden..

Saskia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:29

Ik heb de documentaire ook gezien en ik vond het verschrikkelijk om naar te kijken.
Vooral toen ze probeerde om Soufian neusdruppels o.i.d te geven zat ik echt met mijn tenen krom.
Dat meisje heeft zoveel problemen, ze kon het gewoon niet aan.

Ze zag het volgens mij ook helemaal niet aankomen dat haar kind weggehaald zou worden.
En volgens mij heeft ze ook wel haar best gedaan maar door haar achtergrond en er werd op
gegeven moment ook gezegd dat ze ADHD heeft is het misgegaan.

Als ze nou zelf goede ouders had gehad was het waarschijnlijk niet zo afgelopen.
Met Soufian komt het waarschijnlijk wel goed maar ik denk dat het met Miranda alleen maar slechter gaat.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:30

Ik heb het ook gezien.
Ik vind dat ze dat kind veel eerder had moeten weg halen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:31

Bloos! Ik heb dit idd op TV gezien,.. en heb met verbazing gekeken. Ik vond haar uiterst brutaal Lips are sealed
en dat ze gewoon ging stappen en het kindje achterliet Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:33

Cyntje schreef:
Bloos! Ik heb dit idd op TV gezien,.. en heb met verbazing gekeken. Ik vond haar uiterst brutaal Lips are sealed
en dat ze gewoon ging stappen en het kindje achterliet Scheve mond

ik heb het idd ook gezien, ik vind dat ze het kind véél te lang heeft mogen houden.. "geen actie nodig'' werd er ook gezegd, nou sorry hoor, maar daar ben ik het toaal niet mee eens..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:41

Een Bulgaars meisje ofniet?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:44

SONY schreef:
Een Bulgaars meisje ofniet?

nee

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:49

Onbegrijpelijk dat zoiets mogelijk is. Het kind word behandeld als een dier. En die begleiding gaat nergens over. Zulke meisjes moeten geen kinderen krijgen....

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:17

Saskia73 schreef:
Als ze nou zelf goede ouders had gehad was het waarschijnlijk niet zo afgelopen.
Met Soufian komt het waarschijnlijk wel goed maar ik denk dat het met Miranda alleen maar slechter gaat.

Dat denk ik ook ja, ik vind het heel sneu voor Miranda, die eigenlijk ook haar hele leven nog voor zich heeft.. Nu maar hopen dan Soufian in 1 pleeggezin komt en niet ook van hot naar her wordt gesleept, zodat hij misschien wel een goede basis krijgt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:20

Carolien007 schreef:
Ik heb het ook gezien en heb met verbazing gekeken. Hoe lang dat het zo kon doorgaan voordat er pas echt werd ingegrepen. Er werd eerder wel veel gesprokken, en maar waarschuwen, maar daar trok ze zich ook weinig van aan.

hier idem. Heb het gekenen en dan ben ik toch zooooo blij dat ik het wel goed heb, dan ben ik echt dankbaar voor dit leven Ja

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:23

ik ga het vanmiddag even kijken, daarom snel een post!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:41

Ik heb de docu 2 keer gekeken, kokend van woede! Hamer
Dat zulke mensen kinderen mogen krijgen, daar krijg je nou probleem jongeren/ kinderen van.
Echt vreselijk Boos!

Ik zou echt geen maatschappelijk werkster kunnen zijn want als iemand zo'n grote bek tegen mij zou geven of zo dom en ongeinteresseerd zou doen dan zou ik echt ontploffen. Stoom uit je oren

Ik vond het nog heel knap van die arts (waar die trut met dat kindje kwam om een hielprik te halen) dat ze zo rustig bleef ... echt daar neem ik mijn petje voor af.

En je zult zien, straks vind dat mens weer een nieuw vriend en hoppa weer een kindje.
In mijn omgeving ken ik ook zo'n meisje, haar eerste kindje is al uit huis geplaats en nu heeft ze een nieuw vriendje en ook een nieuw kindje, tja het mag allemaal maar Verward

Sterriliseren die handel

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:53

Laten we niet vergeten dat dit meisje in zekere zin ook slachtoffer is en zelf ook een heleboel hulp en begeleiding nodig heeft...

Als ik dit filmpje zie, zie ik een meisje die het wel goed wil doen maar gewoon nog lang niet aan een kind toe is. Ze zou eerst zelf haar problemen moeten aanpakken, en leren om uberhaupt hulp aan te nemen van een ander ipv er tegen in te gaan of gewoon niks van aan te trekken.

De reden dat het zo lang heeft geduurd voor het kind uit huis is geplaatst is denk ik (buiten het zooitje dat het bij jeugdzorg is Clown) dat ze wel heel redelijk en welwillend over kan komen (totdat ze dingen van haar vragen die haar niet zinnen).

Al met al vind ik het vooral een erg triest verhaal, voor alle partijen

LianneJantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:49

BasiNami schreef:
Saskia73 schreef:

Dat denk ik ook ja, ik vind het heel sneu voor Miranda, die eigenlijk ook haar hele leven nog voor zich heeft.. Nu maar hopen dan Soufian in 1 pleeggezin komt en niet ook van hot naar her wordt gesleept, zodat hij misschien wel een goede basis krijgt.

Er werd gezegd dat Soufian al in zijn tweede pleeggezin zat.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:12

Ook ik vind het schandalig dat ze niet sneller ingrijpen. Dit meisje is verziekt en heeft teveel van de straat gezien om haar kindje een normaal leven te geven. Ik bedoel, wat leer je nu van een moeder dat zich dood paft aan de sigaretten, heel de dag loopt te vloeken en geen normaal goed onderbouwd gesprek kan houden? Want dat is wat ze niet kan zag ik. Elke keer als mensen serieus iets zeiden of vroegen wilde ze weg of was zij goed en hun slecht. Gewoon omdat ze dondersgoed weet dat deze hulpverleners gelijk hebben, maar het is nog té kinds om dat te begrijpen. Ze had dit kindje beter niet kunnen nemen, gezien hoe het afgelopen jaar is gegaan. Je neemt een kindje als je een goed leven kan bieden, maar nu vind ik niet dat zij dit heeft gehad voor hem. Ze vind het raar dat de vrouw die het kind een prikje gaf een melding heeft gedaan van hen, maar ze denkt niet om zichzelf te gaan verbeteren zodat ze kan aantonen dat ze dit kan, en dat ze dit echt wilt. Je kunt met een kindje niet meer blijven liggen in je bed..je kunt hem niet op een matje leggen op de grond zonder toezicht. Toen ik dat zag werd ik gewoon misselijk. Ook toen ze bij haar moeder introk deed ze bar weinig met hem en moest het kind worden opgevoed door een vrouw die niet eens normaal nederlands kon praten. Ik vond dat deze vrouw gelijk had dat het haar eigen schuld is als het kindje wordt weggehaald, gelukkig is dit ook gebeurd. Je neemt een kind omdat je ervoor wilt gaan, niet omdat het de leegte van je exvriend vult!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:20

SONY schreef:
Onbegrijpelijk dat zoiets mogelijk is. Het kind word behandeld als een dier. En die begleiding gaat nergens over. Zulke meisjes moeten geen kinderen krijgen....

Precies daar dacht ik ook aan. Kindje was hartstikke jong toen het een liga kreeg omdat er geen potjes meer waren. Dat kan geen kwaad, maar om dan te gaan eisen dat kindjelief het zelf moest vastpakken..naar mijn idee wist hij nog niet eens wat hij kunt doen met die handjes. Ik heb haar heel het filmpje door emotieloos gezien. Nouja, ze was boos en daar bleef het bij! Op het einde huilde ze, en dat vond ik veel te laat. Ze had al die emoties in haar veel eerder moeten laten gaan zodat ze een nieuwe start kon beginnen MET het kindje. Dit heeft ze niet gedaan helaas. Back to the point: Als het kindje iets deed wat niet mocht was het Nee! Als kindje spartelde tijdens het eten (die ze liggend gaf en dat is lang niet altijd even prettig) werd hij teruggetrokken aan een beentje. Nu was dit niet hardhandig maar het is wel een klein kind, ga er dan goed mee om en geef dat kindje in een stoeltje wat te eten als hij zo niet wilt meewerken. Ik denk dat zij eerst eens een goede opleiding zou moeten doen, en dan vooral nederlands en communicatie gericht. Al is het maar een cursus om te weten hoe je moet reageren op andere mensen zodat ze dit aan haar kind kan doorgeven. Wat denk je dat er zou gebeuren als dit kindje bij deze moeder groot werd gebracht? Het zou roken, stelen, vloeken en schelden, geen advies aannemen en misschien wel niet naar school gaan. Kinderen nemen veel dingen van hun voorbeeld over, daarom vind ik dat je je als voorbeeld moet gedragen als moeder zijnde. Wil je uitgaan? Prima, zorg voor een oppas die goed te vertrouwen is en ga een avondje weg. Maarrr, kom dan die volgende ochtend wel gewoon je bed weer uit en blijf niet als een lui mens liggen terwijl je kind daar op de grond met zijn hoofdje heel gevaarlijk ligt!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:22

Saskia73 schreef:
BasiNami schreef:

Er werd gezegd dat Soufian al in zijn tweede pleeggezin zat.

Het is wel vaak zo dat ze eerst in een crisisopvang komen en daarna naar een 'echt' pleeggezin, hopen dus maar dat dat bij hem ook zo is.

Ik denk trouwens wel dat Miranda echt van Soufian houdt hoor, ze heeft gewoon geen enkel voorbeeld gehad in haar eigen jeugd.. Ze heeft gewoon geen idee hoe ze zoiets moet aanpakken.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:07

Arm, arm kind als hij ooit later deze aflevering ziet.. Ik vind het ook zo vreemd, ze wéét hoe het kan mislopen, ze heeft het zelf meegmaakt om in een pleeggezin te worden geplaatst.. Dan moest ze toch weten dat dit er van ging komen? Waarom deed ze dan niet meer haar best om het te voorkomen..?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:15

Dan ga je je toch afvragen hoe dat meisje is opgevoed.. ik ben zelf nog een kind en zou het waarschijnlijk nog beter doen.. (blijkt ook uit het oppassen trouwens) En dat alleen al doordat ik gewoon weet hoe mijn moeder mij en mijn broer heeft opgevoed. Denk dat het daar dus ook wel voor een deel me te maken heeft. Ja