dodenherdenking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

dodenherdenking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:58

Op dit moment luidt achter mij op de tv de enorme bel van de waalsdorpervlakte.
Ik sta op dit moment weer stil bij hoe belangrijk vrijheid is. Dat het niet vanzelfsprekend is.
Nou was er enkele jaren geleden(misschien nu nog) sprake van dat de dodenherdenking zou worden afgeschaft(bevrijdingsdag niet aangezien dat een feestdag is en de meeste mensen vrij zijn...).

Wat is jouw mening, vind je de dodenherdenking belangrijk en dat het moet blijven. Of vind je het onbelangrijk en dat het wel afgeschaft kan worden.
Wat is je mening en waarom?

Peuk

Re: dodenherdenking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:59

Volgens mijn klok moeten we nog 2 minuten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:59

de bel luid zo direct is het twee minuten stilte

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:00

Ik vind dat dodenherdenking moet blijven. Het is toch een bijzonder moment waarop iedereen stil staat om alle mensen te herdenken, en hoe hard ze hebben moeten strijden voor de vrijheid.

Zo laat je zien dat dit niet vanzelf spreken is, en zo laat je zien dat mensen nog respect hebben voor wat er in het verleden is gebeurd, en dat zoiets niet zomaar vergeten word.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:00

nu zijn we stil!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:01

Humm, Waalsdorpervlakte kan ik even niet vinden op de tv. Wel de Dam en Bloemendaal

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:02

ik krijg er iedere keer weer kippevel van als het zo stil is... ik vind dat de dodenherdenking moet blijven. gewoon 2 minuten stil om aan de mensen te denken die voor ons zijn gestorven.. dat is toch geen grote moeite??
Laatst bijgewerkt door Latruda op 04-05-07 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:03

Ook gelijk rustig op straat Lachen.

Latruda

daar gaat de bel weer..

Whiz

Ik doe zeker aan de dodenherdenking. Niet alleen om de doden te herdenken. Maar er bij stil te staan wat facsisme, racistme, Neonazisme in combinatie met indoctrinatie allemaal te weeg kan brengen!!

zoetiej

Ik vind het juist wel fijn om even zo stil te zijn. Zo kan je laten zien dat het leven niet altijd helemaal blijft doorgaan, en dat we toch aan de mensen denken en dat je respect hebt voor wat er is gebeurd.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:06

ik vind ook dat het moet blijven. een beetje respect voor de mensen die voor ons land hebben gevochten, maar idd ook om even na te denken.
overigens wel kippenvel momentje dat tijdens de 2min stilte de vlag zo goed als helemaal naar beneden hing door er geen wind was. maar het volkslied begon te spelen en spontaan kwam er een windje aanzetten en wapperde ineens de vlag weer trots... apart..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:06

Ik heb er respect voor om stil te zijn.. wat al deze mensen mee hebben gemaakt valt echt niet te bevatten.
Het is nu 6 minuten over acht, ben zelfs 3 min stil geweest..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:07

zoals het tegenwoordig gaat op straat zijn we bijna alles kwijt waar juist die mensen zo hard voor hebben gevochten, waar die mensen hun levens voor hebben gelaten.
Families uit elkaar gescheurt zodat wij hier achter onze computers kunnen zitten...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:08

Whiz schreef:
Ik doe zeker aan de dodenherdenking. Niet alleen om de doden te herdenken. Maar er bij stil te staan wat facsisme, racistme, Neonazisme in combinatie met indoctrinatie allemaal te weeg kan brengen!!

Ingelijks. Ik eis ook van mijn kinderen dat ze 2 minuten stil zitten en stil zijn.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:09

Ik was het helemaal vergeten Bloos !! Ik schaam me echt dood Bloos ! Maar zat achter m'n computer mee te 'zingen' (gewoon blerren dus Tong uitsteken) met m'n muziek.toen het al wat over 8 was en mn vriendin zei 't op MSN,was ik wel stil.Heb er wel rescpect voor.Mijn moeder zeg ook idd altijd dat we (m'n broertje,zusje en ik) dan stil moeten ZIJN.Zij respecteerd het ook heel erg.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:09

De dodenherdenking moet zeker blijven.

Niet alleen om de slachtoffers van de 2e wereld oorlog, maar ook voor al die mensen die, elke dag weer, omkomen om niets. Onbegrijpelijk dat het voor sommige mensen zo moelijk is elkaar in zijn of haar waarde te laten

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:10

Die twee minuutjes in het jaar, kan dat niet lijden? Nagelbijten / Gniffelen
Mijn moeder wilde de vlag al niet ophangen, ik stond er op. Sorry, maar wat die mensen allemaal voor ons hebben gedaan of wat die mensen geleden hebben, wij zullen dat misschien nooit hoeven. Dan kunnen we ze toch wel bedanken.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:11

Het moet zeker blijven.. omdat we moeten herdenken dat mensen hun leven hebben verloren voor onze vrijheid. Om ons er aan te herinneren dat wij misschien ook ooit eens moeten vechten voor ons land net zoals zij en dan niet laf mogen zijn. Ik vind het nog steeds heel mooi dat mensen in NL hier bij stil staan en ik hoop dat niet alleen de NL'ers met nederlandse roots dit zullen doen maar ook mensen van allochtone afkomst.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:11

Vooral als na de stilte het Nederlandse volkslied wordt ingezet vind ik altijd erg bijzonder!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:12

mij is ook van jongs af geëist om stil te zijn, ik ben het ook altijd m'n oudste broer eveneens, m'n andere broer bijna nooit. die vind het loos en onzinnig...hij is blijkbaar niemand dankbaar voor zijn vrijheid van meningsuiting...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:13

messica schreef:
Vooral als na de stilte het Nederlandse volkslied wordt ingezet vind ik altijd erg bijzonder!!

Echt een kippenvel moment... maar dat heb ik nog steeds bij het volkslied ook bij sportwedstrijden (WK en EK allround, OS, WK en EK voetbal)

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:17

messica schreef:

Ja idd, Altijd kippenvel!

ik doe er ook altijd aan! moet ook van mijn ouders hoor Knipoog maar ik vind het zelf ook heel belangrijk voor wat al die mensen voor ons hebben gedaan!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:17

zoetiej schreef:
Ik vind dat dodenherdenking moet blijven. Het is toch een bijzonder moment waarop iedereen stil staat om alle mensen te herdenken, en hoe hard ze hebben moeten strijden voor de vrijheid.

Zo laat je zien dat dit niet vanzelf spreken is, en zo laat je zien dat mensen nog respect hebben voor wat er in het verleden is gebeurd, en dat zoiets niet zomaar vergeten word.

Idd. Lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:18

wel een beetje jammer dat er dan ondertussen wel druk gepost wordt, om heel eerlijk te zijn, vind ik dat dan weer niet van respect en nagedachtenis betuigen.

Ik vind het heel belangrijk om stil te staan bij de mensen die hun leven hebben gegeven om dit land weer vrij te maken. wie weet hoe het er hier anders dan had uitgezien nu...
ik sluit me tevens mij whiz aan