Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:52

UTRECHT - Een jongen uit Utrecht is zondag tijdens een busrit met zijn hoofd tegen een viaduct geknald en is aan z’n verwondingen overleden. De 16-jarige jongen zat in een dubbeldeksbus die van de Kardinaal de Jongweg richting Overvecht reed

De bus waarin de jongen verongelukte toen hij zijn hoofd uit het dakraam stak om een filmpje voor YouTube te maken. FOO ANEO DE KONING...verwondingen overleden. De 16-jarige jongen zat in een dubbeldeksbus die van de Kardinaal de Jongweg richting Overvecht reed.

De jongen stak zijn hoofd uit het dakluik, omdat hij een filmpje wilde maken. De bus ging toen net onder het spoorviaduct over de Brailledreef door. De jongen botste met zijn hoofd tegen het beton van het viaduct.

Ambulance en traumahelikopter verleenden tevergeefds bijstand. Het slachtoffer overleed ter plekke.
Bron: http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1329418.ece

Goed ik ga nu vast heel grof klinken maar eigen schuld dikke bult, toch plaats ik het omdat de meningen verschillen, er werd nog geroepen niet doen niet doen, en toch heeft ie t gedaan, dit was t resultaat. dit is trouwens heel dichtbij mij (naast het overvecht winkelcentrum bij wijze van).
Ik wist hier niets van totdat ik van iemand in mn msn kreeg dat ik een bloemetje in me naam moest zetten vanwege hem, maar waar zijn de bloemetjes bij mensen die vermoord zijn?

Pistasche

Re: Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:54

Ik vind het wel eigen schuld !

Maar wel heel erg voor de gene die naast hem zaten enzo. dan schrik je je toch ook helemaal de *** !

Andere jongens deden het ook en naturlijk moeten ze elkaar nadoen en daardoor krijg je dit ..

Ik vind het echt heel erg eigenlijk voor zijn familie en vrienden en degene die het meegemaakt hebben.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:54

Mjaa ind.
Het is misschien best erg, maar mij is vroeger altijd geleerd om nóóit je hoofd uit het raam te steken als je in een voertuig zit.
Beetje dom.
Maar toch sterkte voor de nabestaanden!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:01

Op 16 jarige leeftijd weet iedereen waar een nooduitgang voor dient, niet om je hoofd uit te steken dus voor een filmpje.. vind t sneu dat mensen de begeleiders de schuld geven of zelfs de buschaffeur, In onze bus ging t soms ook te keer, dan konden er 3 docenten bij komen dan luisterden ze ff en daarna was t voor hun weer feest. bovendien hij was oud genoeg.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:03

Ja, heel banketstaaf voor die jongen, en ik wens zijn familie ook heel veel sterkte toe, maar hier had hij op kunnen wachten. Die busluiken zijn er ook voor bedoeld, om je hoofd erdoor de steken. Maarja, zó erg hoefde zijn straf weer ook niet te zijn, dat hij dat met de dood moest bekopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:07

Ja maar die gewaagde filmpjes die op internet komen, zoals met een opgevoerde brommer op de snelweg racen, alle auto's inhalen, op een brommer, lekker stabiel zo een ding. Ze weten heus wel wat ze doen, maar juist dat kicken filmpje dat op jouw naam staat en iedereen kan imponeren, daar doen ze het voor.

Heel stom, snap ik niks van en ik ben toch ook echt 16 geweest hoor Clown , ook zo steevast zonder helm op brommers scheuren en het dan kicken vinden dat ze een politieauto er uit gereden hebben. Je hebt maar 1 hoofd en daar gaat het om, niet die bon. Als ze vallen mogen anderen de rommel ruimen en dat is vaak de reden dat er voor geschreven wordt.

Ik vind het erg voor die ouders, die zullen het ook niet snappen, die kennen hun zoon niet op die manier, dat groepsgebeuren is de schuld.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:16

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:17

en hier kan ik kwaad om worde
iedereen weet toch wat het gevaar van zo'n luik is
waarom dan je hoofd er doorheen steken

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:18

het is wel zijn eigen schuld ja, maar niemand verdient de dood

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:19

moet je je kop maar niet uit het raam steken, nee dat verdient ie niet (heb ik dat gezegd dan) maar er staat vast niet voor niets op alleen voor nood luik openen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:20

PrinCessRomy schreef:
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1332917.ece
de klasgenoten geven de schuld aan de begeleiders en de chaffeur

Ja, van iemand van 16 hoef je natuurlijk geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel te verwachten. Clown

Oerstom, dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:21

Idd niemad verdient de dood, maar je mag toch aannemen dat je als 16jarige wel weet waar een nooduitgang voor dient. En dan heb je toch ook wel geleerd van je ouders dat je niet je hoofd buiten het raam moet doen tijdens het rijden. Maar voor alle nabestaande gecondoleerd!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:25

iedereen zegt hij is puber, en ja zulke dingen doen pubers, nou sorry ik heb t nog nóóit in mn hoofd gehaald om zulke rare dingen én gevaarlijke dingen uit te halen, misschien mama eens bedanken? Haha!

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:31

Is er niet bekend waar hij dan een filmpje van wilde maken? Het is natuurlijk echt verschrikkelijk maar het was natuurlijk wel van te voren te bedenken..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:32

van de rit, stoer doen dat ie uit de bus hangt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:36

Dat is dus gewoon dom, heb er geen andere woorden voor
banketstaaf/rot/vervelend voor de nabestaanden, maar ook ik mag denk ik mijn ouders bedanken dat ik dit niet in mijn hoofd haalde op mijn 16e.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:30

Karin schreef:
PrinCessRomy schreef:

Ja, van iemand van 16 hoef je natuurlijk geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel te verwachten. Clown

Oerstom, dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

Ja precies. Het moet niet erger worden hoor. Jongeren van 16 horen toch ook gewoon braaf 2 aan 2, hand in hand in rijen te lopen zodat de begeleiding elke pas in de gaten kan houden Clown

Maar serieus: ik vind het enorm sneu voor de klasgenoten, begeleiding en familie. Ik denk alleen niet dat je hier iemand de schuld kan en moet gaan geven. Ik weet zelf van toen ik zo jong was dat het heel chaotisch is in zo´n tourbus en dat de "juffen en meesters" kunnen blijven roepen: "Ga nou eens zitten Jan!" zonder dat er ook maar iets veranderd.
Blijf het in dit soort gevallen een raar iets vinden dat mensen perse een schuldige willen aanwijzen terwijl het een stop ongeluk is. Alsof haat voor de "schuldige" je verdriet minder maakt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:00

ik ken een aantal mensen die hem hebben gekend. echt erg.
natuurlijk is het niet goed te praten. maar hopelijk leren anderen mensen hiervan.
wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:02

Opzich is het wel je eigen schuld, het is natuurlijk niet zo'n slimme actie, maar bij ons in de bus doen ze het ook welleens.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:27

Allereerst ; wat verschrikkelijk !!

Toch ben ik het met de meeste mensen eens dat het zijn eigen schuld is. Ook al wil je nog zo graag je hoofd er doorsteken, je bent echt niet slim als je het toch doet (voor de kick of wat dan ook).
Iedereen weet toch dat er al vaker zulke ongelukken plaats hebben gevonden..
Klinkt misschien duf, maar als ik het zo op de site lees, hebben zijn klas/busgenoten geluk gehad dat die jongen niet onthoofd is (kan namelijk nergens lezen dat dat ook gebeurd is en aangezien die vriend van hem zegt dat mensen nog tegen Karim spraken..). Bij eerdere ongelukken met een busluik en viaduct zijn er wel eens mensen onthoofd. Goddank dat dat niet gebeurd is, anders waren de trauma's nog veel groter geweest voor die kinderen (en de nabestaanden van de jongen zelf natuurlijk).
En nu kunnen klasgenoten ed de begeleiding en de buschauffeur de schuld gaan geven.. Doe even normaal, hij koos er toch zelf voor zijn hoofd er door te steken. Iedereen (zeker van die leeftijd) weet toch wat er kan gebeuren als je zo iets doet..
Waarom is het dan nu opeens de schuld van de begeleiding, omdat die niet bovenin de bus zat. Je moet mensen van 16 toch verantwoordelijkheid kunnen geven..Verward
Toen ik vorig jaar met school naar Berlijn ben geweest (was bloedheet..), hebben een aantal klasgenoten ook het busluik open gezet, omdat het zo ontzettend warm was. We hadden een camera in de bus, dus die buschauffeur zag dat (en hij zag het ook aan zo'n lampje) en toen moesten we het luik gelijk weer dicht doen. Puur als voorzorgsmaatregel en voor onze veiligheid. Niemand had het open gezet om er door heen te kijken (het was maar een spleetje van 5 cm..) en toch moest het meteen dicht. Uiteindelijk hebben we het op de airco prima overleefd.. Lachen
Ik vind het dus ook belachelijk om de chauffeur de schuld van dit ongeluk te geven. Misschien was de bus waarmee ze reisden wel helemaal niet zo hightech als de bus waarmee ik naar Berlijn ben geweest. Als die man (of vrouw Clown) niet kan zien of dat luik openstaat, hoe kan het dan dat hij/zij de schuld krijgt van dit ongeluk?

Maargoed, ik wens iedereen die Karim heeft gekend ontzettend veel sterkte met het verlies en de verwerking van zijn dood.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:44

Tjah het is zijn eigen schuld, alleen een beetje jammer dat hij het met de dood heeft moeten bekopen Scheve mond
Vind het vervelend voor de familie + nabestaanden.
Wens deze dan ook veel sterkte toe.

PrinCessRomy schreef:

Ik vind dat je die de schuld niet kan gaan geven
Hij steekt toch zelf zijn kop erdoor en iedereen weet (zeker op zo'n leeftijd) dat je, je kop er niet doorheen mag steken. Elk jaar gebeurd dit wel een keer en komt het op het nieuws en in de krant, maar blijkbaar heeft deze jongen daar niets van geleerd

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:08

Kom, niet zo hard, doen jullie nooit iets stoms? Dromen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:33

Het is alsof ik een nieuwsbericht van een paar jaar terug lees...Toen gebeurde namelijk eenzelfde soort ongeval!
Ook dat het slachtoffer ter plekke overleed.
Ik heb het idee dat er vaak genoeg gewaarschuwd is,dus vind het wel een beetje raar dat het dan nog weer gebeurd!

Het ergste vind ik nog dat er dan meteen filmpjes op Youtube komen over dit ongeval. Het is niet zo maar iets om mee te spotten of te koop te lopen hoor!
Ik denk als ouder zijnde gelieve niet zulke filmpjes van je eigen kinderen op het internet op die manier wilt terug vinden of mee geconfronteerd worden!

Ik wens de ouders veel sterkte toe!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:36

LDRD schreef:
Kom, niet zo hard, doen jullie nooit iets stoms? Dromen

zoiets heb ik toch nooit gedaan....

En met een beetje nadenken doe je dat ook niet, spijtige zaak

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:13

Het is inderdaad helemaal niet nodig om bij een ongeluk een "schuldige" te zoeken. Maar als lerares ben ik het er wel mee eens dat er iemand van de begeleiders boven had moeten zijn (tenminste als er meer dan één begeleider mee was). Ik weet ook wel dat het ongeluk daarmee waarschijnlijk niet vermeden had kunnen worden omdat er tegenwoordig allerminst naar waarschuwingen van begeleiders wordt geluisterd, maar als ik zelf als begeleiding mee was geweest en niet tenminste een keer gezegd had dat die luiken toe moesten en ze hun hoofden er niet door mochten steken, had ik me toch wel behoorlijk schuldig gevoeld. Du zo gezien kan ik het wel volgen.

Wat de bestuurder van de bus er mee te maken heeft ontgaat me helmaal. Verward

Aan iedereen die Karim persoonlijk kende mijn innige deelneming.