Mijn vader vertelde ook dat hij ongeveer 35 jaar geleden een boek had gelezen waarin verteld werd dat wij onze energie bronnen aan het uitputten waren.
Ik schrok wel ontzettend toen m'n vader dit vertelde, heeft me ook ontzettend aan het denken gezet. Ik wist ook wel dat de aarde opwarmt etc. maar niet dat de wereld ál over 45 jaar onleefbaar zou zijn! Ik weet nu wel dat ik geen kinderen wil, wil ik dat mijn kinderen in zo'n wereld terechtkomen? Nee, dat wil ik ze toch niet aandoen. En of we hier nog iets aan kunnen doen? Ik denk niet dat we dat nog gaan doen, denk dat we daar in feite te lui voor zijn.
Mijn moeder zei ook van we gaan toch uitsterven, dat zal toch ooit gebeuren. En dat is nu over 45 jaar dat is nu eenmaal zo. Niks is voor eeuwig. Aan alles komt een einde, en het einde van de mensheid komt er nu aan.
Verder geloof ik ook dat er iets is na de dood. Weet niet precies wat ik dan moet verwachten maar ik geloof ook wel in geesten etc. Zoveel mensen zien tegenwoordig geesten kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal liegen. Daarom denk ik ook van als we dood gaan komen we misschien ook wel ergens waar het heel fijn is.
Vroeg me nu af hoe jullie hier over denken. Kijken wat hiervoor discussie uitkomt. Graag met opbouwend commentaar (niet van 'ik vind het slecht'' oid) en hou het vriendelijk laat iedereen zijn haar eigen mening geven (zonder hier direct op aangevallen te worden).
En ik zou het ook fijn vinden als jullie de poll even invullen. Bij voorbaat dank
edit: ik zou het ook op prijs stellen dat jullie even aangeven waarom dat jullie in de poll ja of nee hebben geantwoord.