We zullen maar beginnen met een voorbeeld.
Je zit in de les, 2 (toevallig) kleurlingen zijn nogal vervelend en de leraar heeft ze al een paar keer gewaarschuwd, dus hij zegt "jullie luisteren niet, ga dan de les maar uit." en hun zeggen meteen "je bent een vette rasist enzo, jullie gooien mij en *** elke keer uit de les en nooit iemand anders." Iedereen is best wel rustig behalve hun, de hele les dus.
Ik vind het nogal stom dat die kleurlingen nogal snel zeggen dat ze buiten worden gesloten enzo terwijl ze dat meestal zelf doen. Dan zoeken ze bijvoorbeeld alleen bij "soortgenoten" contact ipv met gewone blanken te gaan zitten, en als een blanke dan een keer zegt van "en dat vinden jullie gek? dat het lijkt net alsof jullie worden buitengesloten, meestal doen jullie dat zelf hoor" en dan ben je meteen een rasist.
Even later loop je gewoon in de gang en dan hoor je ze zeggen van "ojee, daar hebben we weer een blanke hoor, zijn allemaal rasisten hier" of "daar heb je een stink-blanke weer hoor."
Ik word nu zo gek van al het gezeur dat die blanke niet zo rasistisch moeten doen enzo terwijl het meestal zo'n onzin is. Meestal doen ze er zelf ook aan terwijl ze het meestal zelf ook nog eens mee werken.
Ik open dit topic omdat ik nieuwsgierig ben of er meer bokkers het met mij eens zijn. Oja, ik ben zelf dus geen rasist, van mij mogen ze lopen, zeggen en staan wat ze willen