Travestiet op straat doodgeslagen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Travestiet op straat doodgeslagen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:51

Ik heb net compleet geschokt het nieuws bericht in de krant gelezen. Ik kende deze vrouw persoonlijk!!

De telegraaf 19-04-2007
AMSTERDAM - Een Haagse travestiet is op straat doodgeslagen omdat zijn aanvaller hen te irritant vond. Harry W., in de binnenstad bekend als Harriët, kreeg een enorme klap en overleed woensdag.

De 55-jarige Harry was een bekende verschijning in de binnenstad. Bewoners, winkeliers en andere ondernemers reageren geschokt op zijn dood. Hij was actief als begeleider van zieken en stervenden en actief in de kerk.
W. liep op woensdagmiddag 28 maart na zijn werk naar huis toen hij op het Spui in de binnenstad plots werd neergeslagen. De politie heeft een 26-jarige man aangehouden.

Een bekende van het slachtoffer schrijft op de site Nederlands.nl: 'Harry werd in coma afgevoerd naar het ziekenhuis: schedelbasisfractuur, hersenbloeding, gebroken kaak, gebroken enkel, klaplong en een hartaanval. Er was een hersenoperatie nodig om het levensgevaar te keren.'

Aanvankelijk leek het erop dat hij de aanslag zou overleven. Toch overleed hij gisteren.

De politie zoekt getuigen van de aanval. In het opsporingsbericht wordt Harry omschreven als een ‘enigszins vrouwelijke man’. 'Maar Harry is een fenomeen zoals Fabiola dat is, een levend kunstwerk. Broodmager, gebleekt recht omhoogstaand haar, zwaar bepoederd gezicht, met vette lagen make up. Daaronder meestal een strak glitterhemdje om zijn kippenborst en een broek met wijde pijpen. Zo weggelopen uit het variététheater. Enigszins nichterig is zijn uitstraling wel en ook zijn stem en stopwoordjes (ééééééénig!) zijn van het aanstellerige soort. Zijn kirrende hysterische lach is legendarisch', zo schrijft Harry van Dooren op de site.

Harry was ook irritant opdringerig naar mannen toe, erkent de schrijver van de column.

'Ja, ik heb mij aan het begin van onze kennismaking wel eens afgevraagd waarom Harry niet eerder klappen kreeg. Maar figuren als Harry heeft deze wereld nodig. Want hij brengt blijdschap, afleiding en theater. Stoere bouwvakkers en stugge loodgieters laten zich door Harry vleien. Slagers, boeren en buitenlui komen altijd even buurten. In heel Den Haag tippelt Harry parmantig tussen zwervers, asielzoekers en prutsmutsen. In zijn adresboekje staan Marokkanen, Nigerianen en Pakistanen. Een koorddanser die werelden verbindt.'

'En al doet Harry alles wat god verboden heeft, hij is diep religieus en actief in de kerk. Hij begeleidt het liefst de zieken en de stervenden. Zonder te somberen, met onverwoestbare vrolijkheid en fenomenaal optimisme. En dat is precies wat we zouden moeten missen als Harry W. er niet meer was.

Bid voor Harry, ook als je niet gelooft!', besluit de schrijver zijn column . Harry heeft het echter niet gehaald.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... ce?cid=rss

Slaap zacht grote tut, ik weet dat je liever bekend was als meid dan als vent. Ik zal onze gesprekken missen

Myrz

Re: Travestiet op straat doodgeslagen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:02

he gatver...
waar gaat het toch heen op deze wereld?
word hier zó kotsmisselijk van.. Verdrietig

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:05

Vreselijk, waar gaat het toch heen met deze wereld Verdrietig

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:06

het was ook uit de pers gehouden, maar ik vroeg me al af waarom ik Har al een tijdje niet had gezien...dit was dus de reden. en nu zal ik haar nooit meer zien. Gaf m'n dag altijd zo'n goed begin maakten we een praatje bij het stoplicht altijd zeiden we elkaar gedag...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:27

Verschrikkelijk... mijn zwager is ook een traaf, en ik moet er niet aan denken dat hij zo aan zijn einde moet komen... Verdrietig

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:05

heb hem/haar ook wel vaker voorbij zien lopen.
alstijd een enthausiaste háááái!!! als ik voorbij liep.

jammer dat zo'n persoon niet gerespecteerd word..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:33

zo'n goed aardige gozer/meid. en altijd postief. gewoon vreselijk dat ze zo aan het einde kwam

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:36

meestal zijn travo`s heel erg aardig jammer dat veel het niet accepteren en respecteren

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:38

een goede vriend van mij is binnenshuis travistisch. die wil niet zo over straat omdat niet iedereen het hoeft te zien en te weten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:44

Zo, daar schrik ik van. Scheve mond

Nog niet eens dat het een travestiet is die wordt doodgemept 'omdat zijn aanvaller hem irritant vond', maar omdat het wéér een voorbeeld is van zinloos geweld - voor zover geweld zinvol kan zijn.

Nee, aan dit soort dingen kan ik niet wennen. En dat is misschien maar goed ook. Scheve mond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:33

Omdat de aanvaller hem te irritant vond

Puur zinloos geweld!
Waar gaat dit heen met de wereld. Laat mensen in hun waarde en als je iemand irritant vind zeg het dan gewoon, maar ga niet gelijk slaan! Hoop dat de dader snel gevonden wordt en een flinke celstraf krijgt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:40

zinloos toch he ?
en het moet allemaal geacepteerd worden en wat is er nu leuker vermaak als naar een travestiet te kijken geweldig vind ik .
jammer dat er mensen zijn die zich eraan storen , en dan maar meteen het heft in handen nemen en diegene vermoorden .
vind ik schofterig en schandalig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:42

dat mensen anderen irritant vindne, prima, doe ik ook
maar om ze dan te vermoorden???
Zeg gewoon laat me met rust, negeer ze of loop andere kant op, maar dooslaan???
arme man/ vrouw

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:41

Belachelijk zeg. Scheve mond
Wat erg!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:29

En weer is er zinloos geweld.

Waar gaan we naar toe in dit land??????????

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 22:52

har heeft de voorpagina gehaald, hij zal trots zijn op zichzelf dat nu heen nederland(de wereld) hem als zichzelf kan aanschouwen, helaas dat hij het niet meer mee kan maken.
Afbeelding

mensen noem het gene zinloos geweld, er is namelijk geen zinvol geweld. Zelfs iemand uitscheld is al zinloos verbaal geweld. Laat ieder in z'n waarde, denk er het jouwe van maar hou je gedachten en mening over dergelijke zaken voor je.
gelukkig hebben ze de belager van Har, nu is het afwachten van de straf

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:28

ik zag het in de krant staan verschrikkelijk zeg
heel veel sterkte met dit verlies

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:18

Jeetje.. Wat verschrikkelijk..
En zo onnodig! Kan me hier echt heel kwaad over maken! Scheve mond

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:00

Jemig wat kan ik hier boos en voral heel verdrietig van worden zeg!
Belachelijk toch dat je geeneens meer jezelf kan zijn in deze wereld? Harry was zichzelf, iets waar we veel respect voor mogen hebben want lang niet iedereen kan en durf dat. Dat hij dit met zijn leven moest bekopen is vreselijk, geen woorden voor!
Ik hoop dat de dader flink gestraft wordt! Dit soort gestoorde mensen mogen niet vrij rondlopen!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:03

Ik vind dat mensen elkaar moeten nemen zoals ze zijn, sommige zijn misschien anders dan andere nou-en, de wereld zou toch juist saai zijn als er alleen dezelfde mensen rond liepen. Dit is gewoon te schandalig voor woorden! Hoe haal je het in je hoofd om iemand dood te slaan? Ik vind het echt gewoon té erg...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:08

Sterkte meis Ach gut

Echt vreselijk dit... dat soort dingen mogen toch niet gebeuren? Scheve mond knettergestoord... Hoe ver gaat het nog in deze wereld?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:14

pff niet normaal dit!!

ik dacht eerst toen ik Harry zag dat het de travestiet was die hier woonde.. (die heette voor zover ik weet ook Harry) maar alter dacht ik: dat kan niet, want die moet zelfmoord hebben gepleegd..

iig vreselijk dat dit heeft moeten gebeuren..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:05

Vreselijk voor al die nabestaanden van haar/hem.

dat er altijd nog zulke gekken rondlopen zeg.
de dader mag van mij wegrotten in de gevangenis.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 01:17

Jeetje,ik heb het gezien ergens op tv.Echt achterlijk,waar moet dat nou heen met deze maatschappij.Echt vreselijk voor de nabestaanden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:18

Verschrikkelijk
Hoe kun je zoiets nu doen?
Omdat iemand anders is als wat standaard zou zijn in onze maatschappij?
Omdat iemand irri is, dan vloek je toch een keer met rot op, maar doe je toch niet zoiets?

Wanneer gaan we eens harder straffen in NL, zulke lui die zulke rare dingen doen eens laten weten dat het genoeg is, dat het niet meer gepikt wordt