Politie zoekt ontsnapte gedetineerde in zoetermeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Politie zoekt ontsnapte gedetineerde in zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 08:46

ZOETERMEER - Uit de penitentiaire inrichting in Zoetermeer is dinsdagochtend een gevangene ontsnapt. Hij is een woonwijk in gevlucht. De politie is een zoekactie begonnen waarbij onder meer een helikopter is ingezet, meldde een woordvoerster.
De man nam de benen toen hij werd vervoerd naar het ziekenhuis omdat hij last van zijn voet zou hebben. Volgens het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat het om een 25-jarige man. Het is nog onduidelijk waarvoor hij vastzat.

Aïdaschouw

De politie denkt dat de gevangene zich begeeft in de straat Aïdaschouw, meldt RTV West. De politie adviseert bewoners in die omgeving om ramen en deuren dicht te houden. Volgens de omroep is de voortvluchtige om 10.30 uur gezien door een bewoner van de wijk.

Bron http://www.nu.nl/news/1045868/13/rss/Politie_zoekt_ontsnapte_gedetineerde_in_Zoetermeer.html

Dat is best dicht bij mij. ze hebben hem nu nog niet gevonden, volgens mij zit die nu al in het buitenland. maarja best wel eng want ik had gehoord dat die al een wapen heeft enzo. ben wel benieuwd wanneer die gevonden wordt.

Liezel1

Re: Politie zoekt ontsnapte gedetineerde in zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:47

is het nou alweer zo ver?
heeft de hele heisa nou echt nergens voor gezorgd?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:47

Hoe kunnen ze in godsnaam zo'n persoon laten ontsnappen?
Sowieso vraag ik mij af of ze niet een dokter naar de gevangenis kunnen laten komen, je kunt er op wachten dat hierdoor mensen ontsnappen. Scheve mond

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:06

Lekker handig ook dat het nieuws er een foto bij doet, zo weet niemand hoe die jongen eruit ziet..stel hij is vuurwapengevaarlijk, of psychotisch en daardoor gevaarlijk voor medemens bv...
Lekker zooitje altijd..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:24

Vind het echt stom dat ze er geen foto bijzetten! Hoe weet je nou op wie je moet letten?

Me vriend en ik komen dus in een gevaarlijke stad te wonen, hahaha (gaan van de zomer in Zoetermeer wonen)
Hoop dat ie dan al gepakt is Knipoog

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:26

Het is niet zomaar een jongen, en natuurlijk hebben deze figuren recht op privacy Boos! ( de zotheid van deze maatschappij en het zoveelste bewijs dat we een stelletje slappe figuren als politie/beveiliging hebben die niet op voorhand een zware beveiliging heeft meegestuurd )

Citaat:
Geen foto van extreem gevaarlijke ontsnapte gevangene
AMSTERDAM - Justitie heeft een extreem gevaarlijke gevangene laten ontsnappen, maar de politie wil ‘uit privacyoverwegingen’ geen foto van de man vrijgeven.

De 1.87 meter lange Gabriel da C. ontsnapte gisteren toen hij vanuit de gevangenis in Zoetermeer naar het plaatselijke ziekenhuis werd vervoerd. De politie waarschuwt alle Nederlanders de man niet te benaderen.

Maar alleen niemand weet hoe hij er uit ziet, alleen dat het om een 26–jarige ‘negroideman gaat. De man heeft zwart haar (..). Alleen een zwaarbewapend arrestatieteam mag hem aanhouden. De politie vermoedt dat hij in zijn woonplaats Rotterdam zit.

Het signalement is dermate vaag dat vanaf nu iedereen met een donkere huidskleur van die lengte door het publiek als verdacht gezien kan worden.

Eerder besloot de politie wel foto's van gevaarlijke ontsnapte criminelen te verspreiden. Nu ‘weegt de privacy zwaarder’. De PVV in de Tweede Kamer is daar boos over en eist directe openbaarmaking van de foto, al was het alleen maar om niet een complete bevolkingsgroep in het verdachtenbankje te zetten.Telegraaf bron

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 00:42

Welja, hoe achterlijk is het rechtssysteem vandaag de dag.
Politie doet een bericht de deur uit met een waarschuwing de man vooral NIEt te benaderen..(imo een teken van gevaarlijk zijn) een zwaarbewapend arrestatieteam mag hem alleen aanhouden, dus dat zegt al genoeg..maar intussen wordt onze maatschappij verklooid door mensen als die Gabriel da C, of mister C himself als hem even iets niet bevalt.
Laat ze verdomme eens beter hun best doen..privacy weegt zwaarder dan de veiligheid vamn de medemens..