En dan hebben ze het over de jeugd van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

En dan hebben ze het over de jeugd van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:15

... maar de ouderen kunnen er ook wat van!

Pfoeh wat heb ik me eigen toch weer kunnen ergeren!
Het begon gisteren. Ik ging om me dooie gemakje is een keer op buitenrit, een rondje over de zeedijk. Toen ik eenmaal de dijk opreed, reed ik netjes aan de kant van de weg. Een politie man op een motor scheurde me keihard voorbij, hij reed niet even een paar meter van me vandaan, nee hij zat zowat boven op me. Gelukkig geeft het paard hier niks om...
Eenmaal op de zeedijk zelf kwam ik hem tegen, hij gaf een boete aan 2 ventjes op een scooter die zonder helm reden.
Ik reed de dijk verder af en kwam op het einde, ik reed naar boven om vervolgens weer van de dijk af te rijden.
Ik kijk op zij en er komt een man aan op de scooter, hij reed zonder helm, hij keek opzij en hij zag die politieman op de motor, die het teken gaf dat hij moes stoppen.
helaas was die man iets anders van plan. Hij zij (geloof ik) tegen mij: "ja vandaag niet hoor!"
Ik wilde net langs een hek lopen (je weet wel zo'n hek dat er geen auto door kan maar alleen een fetser of een scooter e.d).
Hij sneed me vol af, gaf een enorme prop gaf, ik hem gigantisch aan de rem moeten trekken om op tijd stil te staan, het scheelde echt nét!
Ik reed door, wilde ik rechtsaf slaan komt die politieagent op zijn motor, wilt achter die jongen aan, vliegt er zo hard achteraan dat hij mij (weer) vol afsneed. Dus ik met een hyper paard weer op weg naar huis...

Daarna fietste ik naar huis toe. Stond er een busje aan de kant van de weg, waar allemaal oudjes aan het uitstappen waren, maar wat deden die mensen nou, ze gingen midden op de weg staan.
Ik geloof dat ze hun bagage o.i.d probeerde te pakken. maarja het was een drukke straat en er wilde mensen langs. Toen gingen er een paar auto's toeteren, maar ze bleven gewoon staan hoor! Ik hoorde ze nog zeggen "wat een brutaliteit van die mensen!".

Moest ik even langs mijn werk, ik sta bij de informatiebalie ( AH XL ) en ik stond netjes in rij. Dus toen het mijn beurt was vroeg ik iets, een vrouw kwam aanlopen met een zak plantengrond, legde het gelijk neer, duwde me zowat opzij en ging het is even afrekenen.
Dus ik maar even vriendelijk gezegd dat ik aan de beurt was en dat ze in de rij moest gaan staan. Nou als blikken konden doden.....

ik weer verder naar huis. Dan kom je op een weg waar mensen rechtsaf kunnen. Maar wat doet nou bijna iedereen, géén richtingaanwijzers aan bij die auto's.
Het is me nou al zó vaak overkomen dat ze dat verdomde ding níet aandoen en op het laatste moment gewoon rechtsaf gaan, nou probeer dan maar eens vol op de rem te staan.
En nee het is er niet 1, van de 10 mensen doen 7 er daar hun richtinaanwijzer niet aan, wordt er niet goed van!

Nog een voorbeeld. Ik ging een tijdje terug met de trein, ik wilde een kaartje kopen, voor mij was nog 1 iemand die een kaartje aan het kopen was met de pin.
Op het moment dat zij klaar was liep ze weg en wilde ik een kaartje kopen, een ouder echtpaar stormde op het kaartjes automaat af en gingen rustig bekijken hoe ze een kaartje moesten kopen... Verward

Of dan sta je in de winkel in rijd, staan ze me toch is even te dringen met die karretjes wordt er niet goed van! ik houd meestal een paar passen afstand van diegene voor me, want ik kan er totaal niet tegen als ze in me nek staan te hijgen.
maar verdrie zeg, zodra ik maar een paar passen afstand houd hoor ik gelijk: "kunt u even doorlopen?" ja nee die 2 passen schelen echt enórm veel Rolleyes óf ze durven (denk ik) niks tegen me te zeggen en gaan dan maar met het winkelwagentje tegen me aan duwen.
of ze gaan wel zo dicht boven op je staan te zuchten en te steunen dat je van pure ergenis wel een aantal stappen naar voren doet.

Een paar dagen terug ging ik pinnen. Ik loop naar het pinautomaat toe, ik pakte mijn pasje en stond ongeveer een meter voor het automaat, er kwam een man aan en ik dacht serieus echt dat hij die bank in wilde gaan, dus ik stopte even zodat hij erlangs kwam, gáát hij precies voor mijn neus is even lekker gaan pinnen.... Boos!

Nou ik kan nog wel 10.000 dingen opnoemen wat ik allemaal wel niet heb meegemaakt, maar ik vind dit wel zo genoeg Clown

Zijn er nou nog meer mensen die zich zo gigantisch aan "volwassenen/ouderen" kunnen ergeren?

Zazoo

Re: En dan hebben ze het over de jeugd van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:23

wat je noemt klinkt inderdaad nogal asociaal. ik heb zelf nooit zulke ervaringen... toen je die politieagent later zag (voordat ie je afsneed) had je hem kunnen zeggen dat het niet zo slim is om zo hard langs een paard te scheuren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:25

de enigste keer toen ik hem daarna weer zag was op het moment dat hij me wéér afsneed Clown
Het leek me ook niet echt een slim idee om een politieagent wat na te gaan roepen Schijnheilig

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:28

Ik heb ook altijd zulke dingen pffffffffffff mijn verwoording ,de ouderen van tegenwoordig,denken dat de hele wereld van hun is.
Er zijn natuurlijk ook zat leuke en net als jongeren erg vervelende maar als je ze er op aanspreekt ben je ineens een snotjongere!!!(ik ben bijna 30)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:31

als je niet beter zou weten zou je denken dat je aardig gefrust was... haha. Ach gut
maar ik begrijp wat je bedoeld hoor,ik kan me er af en toe ook vreselijk ergeren aan sommige acties van de wat "oudere" mensen Hamer

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:31

*Rolt verbaasd van stoel af* Bloos!

Ten eerste: Jij wilt bij een bejaardentehuis gaan werken? ROFL
Ten tweede: Op buitenrit? Wow! Kon je niet in de bak ofzo. *LOL*

Maargoed, snap het wel hoor, volwassenen lopen nogal eens te zeuren over 'de jeugd van tegenwoordig' maar sommigen zijn zelf ook ronduit asociaal.. Vooral dat die man op die scooter je afsneed Scheve mond En trouwens, politie zou ook wel beter moeten weten dan keihard langs een paard crossen met motor en al.. Scheve mond

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:32

casperrr schreef:
de enigste keer toen ik hem daarna weer zag was op het moment dat hij me wéér afsneed Clown
Het leek me ook niet echt een slim idee om een politieagent wat na te gaan roepen Schijnheilig

Je kunt wel een klacht indienen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:39

dat gaat me ook weer net te ver om een klacht in te dienen Clown als ik er nou afdonderde ofzo en me paard als een gek op hol sloeg mja.
@Nathalie: ehm ja een bejaardentehuis ja Clown en ja ik dacht laat ik is een keer op buitenrit gaan. Toen ik terug kwam dacht ik: zo ik ben lang weg geweest! Keek ik op mijn klok, was ik 40minuten weggeweest Clown

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:44

Ahmai dat die politieagent dat doet :s ik zou dat niet pikken hoor Tong uitsteken

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:46

Erg bekent Tong uitsteken
ik ben zelf een jonge bestuurder, maar als ik zie
hoe associaal en ook gevaarlijk anderen rijden.
vraag ik me af hoe het komt dat jongeren zoveel ongelukken hebben

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:40

jep, herkenbaar. Hier vaak op de rotonde, daar krijgen fietsers voorrang. Ben echt al tig keer afgesneden, maar het zijn ALTIJD ouderen die daar niet opletten en knalhard voorbij rijden.
Goed, nou kan je je nog voorstellen dat ze het niet door zouden hebben, ondanks de haaientanden en het doorgetrokken fietspad over de weg, maar als mensen eerst stil gaan staan, en als jij wil oversteken ineens gas indrukken dan gaat het mij te ver..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:44

Of dat je altijd gezeur krijgt dat jongeren met 2 naast elkaar fietsen. Maar wij gaan dan altijd nog achter elkaar fietsen als er iemand aankomt, terwijl ik al vaak zat van mijn fiets afgereden ben bijna, omdat er 2 oudere mensen naast elkaar blijven fietsen met 2 meter ertussen ongeveer.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:47

Wij (ik + mn moeder) stonden een keer in de C1000, wil er zo'n oudere man voor dringen. zegt mijn moeder "meneer, wij waren nog aan de beurt" en toen ging 'ie zomaar zn spullen op de band leggen, dus mijn moeder pakt ze weg en legt haar eigen spullen er neer, begint hij te duwen en te rammen aan dat karretje van mijn moeder?! die vrouw achter de kassa "WILT U NU WEGGAAN?" Vork

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:43

Whaha echt zo herkenbaar, vooral dat in de supermarkt.
Ze hebben alle tijd van de wereld en dan willen ze nog zo graag voordringen Clown

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:17

Nou die ouderen kunnen er zeker wat van! Een tijd geleden, stapte ik de metro uit en het is heel normaal dat mensen er eerst uitgaan voordat anderen instappen. Een oud vrouwtje in de 60 of 70 begon zich al naar binnen te werken en begon agressief te duwen. Dat oude vrouwtje duwde tegen een andere vrouw aan die uit wilde stappen, en zij kon het niet hebben en blokkeerde haar. Ze zei er wat van, of ze even kon wachten tot alle mensen waren uitgestapt. Oma werd opeens aggressief, greep de vrouw bij haar jas en trok haar hardhandig uit de metro! Die vrouw kon van verbazing niks meer uitbrengen...

En ja, voordringen heb ik al regelmatig meegemaakt. Sommigen denken echt dat ze alles kunnen maken