Pfoeh wat heb ik me eigen toch weer kunnen ergeren!
Het begon gisteren. Ik ging om me dooie gemakje is een keer op buitenrit, een rondje over de zeedijk. Toen ik eenmaal de dijk opreed, reed ik netjes aan de kant van de weg. Een politie man op een motor scheurde me keihard voorbij, hij reed niet even een paar meter van me vandaan, nee hij zat zowat boven op me. Gelukkig geeft het paard hier niks om...
Eenmaal op de zeedijk zelf kwam ik hem tegen, hij gaf een boete aan 2 ventjes op een scooter die zonder helm reden.
Ik reed de dijk verder af en kwam op het einde, ik reed naar boven om vervolgens weer van de dijk af te rijden.
Ik kijk op zij en er komt een man aan op de scooter, hij reed zonder helm, hij keek opzij en hij zag die politieman op de motor, die het teken gaf dat hij moes stoppen.
helaas was die man iets anders van plan. Hij zij (geloof ik) tegen mij: "ja vandaag niet hoor!"
Ik wilde net langs een hek lopen (je weet wel zo'n hek dat er geen auto door kan maar alleen een fetser of een scooter e.d).
Hij sneed me vol af, gaf een enorme prop gaf, ik hem gigantisch aan de rem moeten trekken om op tijd stil te staan, het scheelde echt nét!
Ik reed door, wilde ik rechtsaf slaan komt die politieagent op zijn motor, wilt achter die jongen aan, vliegt er zo hard achteraan dat hij mij (weer) vol afsneed. Dus ik met een hyper paard weer op weg naar huis...
Daarna fietste ik naar huis toe. Stond er een busje aan de kant van de weg, waar allemaal oudjes aan het uitstappen waren, maar wat deden die mensen nou, ze gingen midden op de weg staan.
Ik geloof dat ze hun bagage o.i.d probeerde te pakken. maarja het was een drukke straat en er wilde mensen langs. Toen gingen er een paar auto's toeteren, maar ze bleven gewoon staan hoor! Ik hoorde ze nog zeggen "wat een brutaliteit van die mensen!".
Moest ik even langs mijn werk, ik sta bij de informatiebalie ( AH XL ) en ik stond netjes in rij. Dus toen het mijn beurt was vroeg ik iets, een vrouw kwam aanlopen met een zak plantengrond, legde het gelijk neer, duwde me zowat opzij en ging het is even afrekenen.
Dus ik maar even vriendelijk gezegd dat ik aan de beurt was en dat ze in de rij moest gaan staan. Nou als blikken konden doden.....
ik weer verder naar huis. Dan kom je op een weg waar mensen rechtsaf kunnen. Maar wat doet nou bijna iedereen, géén richtingaanwijzers aan bij die auto's.
Het is me nou al zó vaak overkomen dat ze dat verdomde ding níet aandoen en op het laatste moment gewoon rechtsaf gaan, nou probeer dan maar eens vol op de rem te staan.
En nee het is er niet 1, van de 10 mensen doen 7 er daar hun richtinaanwijzer niet aan, wordt er niet goed van!
Nog een voorbeeld. Ik ging een tijdje terug met de trein, ik wilde een kaartje kopen, voor mij was nog 1 iemand die een kaartje aan het kopen was met de pin.
Op het moment dat zij klaar was liep ze weg en wilde ik een kaartje kopen, een ouder echtpaar stormde op het kaartjes automaat af en gingen rustig bekijken hoe ze een kaartje moesten kopen...

Of dan sta je in de winkel in rijd, staan ze me toch is even te dringen met die karretjes wordt er niet goed van! ik houd meestal een paar passen afstand van diegene voor me, want ik kan er totaal niet tegen als ze in me nek staan te hijgen.
maar verdrie zeg, zodra ik maar een paar passen afstand houd hoor ik gelijk: "kunt u even doorlopen?" ja nee die 2 passen schelen echt enórm veel

of ze gaan wel zo dicht boven op je staan te zuchten en te steunen dat je van pure ergenis wel een aantal stappen naar voren doet.
Een paar dagen terug ging ik pinnen. Ik loop naar het pinautomaat toe, ik pakte mijn pasje en stond ongeveer een meter voor het automaat, er kwam een man aan en ik dacht serieus echt dat hij die bank in wilde gaan, dus ik stopte even zodat hij erlangs kwam, gáát hij precies voor mijn neus is even lekker gaan pinnen....

Nou ik kan nog wel 10.000 dingen opnoemen wat ik allemaal wel niet heb meegemaakt, maar ik vind dit wel zo genoeg

Zijn er nou nog meer mensen die zich zo gigantisch aan "volwassenen/ouderen" kunnen ergeren?