Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar goed. Wat is de belangrijkste denkfout die dit soort dierenactivisten maakt? Vraag dat maar eens aan pluimveearts Jetze Plantema uit Hardenberg, die het voortdurend aan de stok heeft met organisaties als Wakker Dier. Plantema, die meent dat legbatterijkippen een gelukkig bestaan leiden, is een expert op het gebied van dierenwelzijn en ergert zich vooral aan het antropomorfisme van zijn tegenstanders, met andere woorden: aan het toekennen van menselijke kenmerken aan beesten.
Cer schreef:Citaat:Maar goed. Wat is de belangrijkste denkfout die dit soort dierenactivisten maakt? Vraag dat maar eens aan pluimveearts Jetze Plantema uit Hardenberg, die het voortdurend aan de stok heeft met organisaties als Wakker Dier. Plantema, die meent dat legbatterijkippen een gelukkig bestaan leiden, is een expert op het gebied van dierenwelzijn en ergert zich vooral aan het antropomorfisme van zijn tegenstanders, met andere woorden: aan het toekennen van menselijke kenmerken aan beesten.
Oooohhh dus ik kan toch gewoon twee paarden in dichte boxen in mn achtertuin zetten en ze alleen in het weekend eruit halenDat zal kosten schelen zeg!
Kalfjes terug in hokjes, en kippen in de batterij, hupsakee
polly2 schreef:Een scharrelkip wordt namelijk gehouden met een maximumbezetting van aantal dieren per vierkante meter (ik weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel, ik dacht zeven). Door de pikorde die in een groep ontstaat geeft dit die dieren veel stress. Scharrelkippen ...leuk bedacht....maar als ze als peren in een potje op elkaar zitten, dan heeft de legbatterijkip met zijn individuele huisvesting idd minder stress. In het verslag van dit onderzoel stond ook dat de kip met vrije uitloop en de biologische kip verreweg het gelukkigst waren.