en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:40

Pitbull hangt tien minuten in neus hert
Uitgegeven: 6 april 2007 21:46
Laatst gewijzigd: 6 april 2007 21:53

AMSTERDAM - Een politieagent heeft vrijdagochtend in Koudekerke een pitbull-achtige hond doodgeschoten omdat die zich had vastgebeten in de neus van een hert. De hond hing volgens de politie in Zeeland ongeveer tien minuten in de snuit van het damhert.

De 'zeer agressieve hond' had rond 10.50 uur het hek rond een hertenkamp aan de Vlissingsestraat kapotgemaakt. Een van de damhertbokken wierp zich volgens de politie op als beschermer van de troep en drong de hond tegen het hekwerk. Op het moment dat hij met zijn gewei wilde aanvallen sprong de hond naar zijn neus en hapte zich vast. Toen de politie tien minuten later ter plaatse kwam had de viervoeter het hert nog steeds vast.

Volgens de politie was de hond zeer agressief en vasthoudend en is hij daarom doodgeschoten. Het hert was gewond aan zijn snuit en overleed later, vermoedelijk vanwege de stress. Een dierenarts stelde later vast dat het dier waarschijnlijk toch afgemaakt had moeten worden.

Bron: www.nu.nl

Hoe komt dit beest in godsnaam bij zo'n hert terecht? Of hij is ontsnapt of de eigenaar heeft de hond losgelaten terwijl dat verboden is.
Vind het sneu voor het hert, maar ook voor de hond...

doom

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:44

zeer triest voor het hert ..
en dan denk je nog wel dat die diertjes veilig achter het hek zijn ..! Lips are sealed

ik weet gewoon niet wat ik hier op moet zeggen ..
welk kan ik je vertellen dat dit weer een hoop pagina's gaat geven en uiteindelijk ook weer een slotje !
Vanwege de discusie wel of geen pitbull.

ik hoop dat mensen nou eens wakker worden en beter gaan letten op hun dieren en met name honden die gefokt zijn voor het vroegere grijpen Hamer

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:44

Ik heb vroeger ook een pitbull gehad en het is waar wat ze zeggen, ze zijn agressief. Wat ze er niet bij zeggen is dat je dit kan veranderen. Wij zijn met rakker naar martin gaus geweest en sinds dien is het een schat van een hond geweest. Hij beschermde mij heel erg ( ik was een klein meisje van 2). Hij kon overweg met onze andere hond, mijn konijntje en de vogels..geen probleem allemaal. Lag soms zelfs in de mand met de kat.

Het zijn de mensen die het slechte gedrag belonen. Daardoor worden deze honden slecht en gevaarlijk. Als een hond niet beter weet dan lief te moeten zijn, en te moeten luisteren..zal hij je niets doen. Als je een hond een reden geeft om te vechten zal hij dat ook doen ja, logisch. Erg wat er gebeurd is met het hertje, maar ik heb meer medeleiden met die hond. Want die wordt nu afgemaakt omdat zijn baasje hem niet goed getraint heeft!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:45

doom schreef:
zeer triest voor het hert ..
en dan denk je nog wel dat die diertjes veilig achter het hek zijn ..! Lips are sealed

ik weet gewoon niet wat ik hier op moet zeggen ..
welk kan ik je vertellen dat dit weer een hoop pagina's gaat geven en uiteindelijk ook weer een slotje !
Vanwege de discusie wel of geen pitbull.

ik hoop dat mensen nou eens wakker worden en beter gaan letten op hun dieren en met name honden die gefokt zijn voor het vroegere grijpen Hamer

Laten we dan bij deze vragen aan iedereen om dat niet te doen hihi.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:50

Sneu. Maar de bok was ook agressief want die viel aan.... En ja en zo'n hond wint t dan makkelijk van een hert.
Maar weer vind ik de enige schuldige de eigenaar vd hond. Een hond hoort vast te lopen! De hond had de pech geen tekkel te zijn, maar dat wist de eigenaar en die had daar na moeten handelen.
Knudde is dat nu 2 dieren dood zijn en de eigenaar er met n boete v af komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:52

Arm hert

en de bok afgressief, die beschertm zijn kudde
De hond had daar niet horen zijn

Baasje moet meteen een melding krijgen dat hij nooit geen hond meer mag houden
Het moet maar eens afgelopen zijn met baasjes die zo'n soort hond willen om niet op te voeden, maar er wat anders mee te willen.
Korte metten maken in ons zachte landje.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:54

LadyElmira schreef:
Het zijn de mensen die het slechte gedrag belonen. Daardoor worden deze honden slecht en gevaarlijk. Als een hond niet beter weet dan lief te moeten zijn, en te moeten luisteren..zal hij je niets doen. Want die wordt nu afgemaakt omdat zijn baasje hem niet goed getraint heeft!

Nu ik ik je vertellen dat dit in veel gevallen waar is (het kindjes-syndroom bijv.) , maar geloof mij... ;
Bij lang niet alle gevallen is het een kwestrie van opvoeding. Sommige honden hebben idd een steekje los. Met een goede opvoeding en een goed inzicht in het gedrag kun je er heel wat aan doen, maar een feit is dat sommige honden dus een levensgevaarlijke onvoorspelbaarheidsfactor blijven houden.
Gewoon verknipt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:56

Sneu voor het hert, maar die zal wel aan honden gewend geweest zijn, want hoe kan de hond anders bij zijn neus komen?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:01

Cassidy schreef:
Sneu voor het hert, maar die zal wel aan honden gewend geweest zijn, want hoe kan de hond anders bij zijn neus komen?

de pitbull heeft het hek van het hertenkamp kapot gemaakt .. en is er dus ingegaan ..! Haha!
zodoende om de kudde te beschermen heeft de bok de hond in een hoek gejaagd om hem aan te vallen ..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:03

'De bok was agressief' uhhh.. DUH! Hij wou zijn groep beschermen tegen die hond, echt waar.

En Cassidy, lees het bericht nog eens. Het betreffende hert wou de hond aanvallen met zijn gewei, dan gaat zijn hoofd dus omlaag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:51

Pff, en die herten zijn al zo stress-gevoelig, die leggen om het minste geringste al het loodje. Van mij mogen ze de baas of bazin van de hond echt flink aanpakken! Wel heel apart dat het weer een pitbull-achtige is Scheve mond

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:17

Hee dat is bij mij in de buurt. Het staat hier ook in de krant ja (www.pzc.nl) mijn opa heeft in dat bejaardentehuis gezeten.
Want dat "hertenkamp" is een bejaardentehuis waar allemaal dieren staan, zoals een shetlander, kippen geiten, vissen, en een aantal "weilanden" met herten.
Die hekken daar zijn volgens mij niet zo heel stevig...
Als ik er binnenkort nog eens langs rijd zal ik wel een foto maken...

De hond had het hert aangevallen, maar dat arme beestje heeft toen die hond ook aangevallen...

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:20

wel , veel honden gaan wel eens achter dieren aanrennen toch ?
en natuurlijk , de reactie van die bok is dan zijn kudde verdedigen met als gevolg dat die hond het hert grijpt .

had de eigenaar zijn hond niet laten loslopen/ontsnappen/..weet ik veel wat dan was er niets gebeurt .
Maar het feit dat de hond een pitbull is lijkt me hier niet echt belangrijk !(behalve dan dat de hond 10 min kan blijven hangen door zijn sterke kaken)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:27

[quote="casperrr"]Hee dat is bij mij in de buurt. Het staat hier ook in de krant ja (http://www.pzc.nl) mijn opa heeft in dat bejaardentehuis gezeten.
Want dat "hertenkamp" is een bejaardentehuis waar allemaal dieren staan, zoals een shetlander, kippen geiten, vissen, en een aantal "weilanden" met herten.
Die hekken daar zijn volgens mij niet zo heel stevig...
Als ik er binnenkort nog eens langs rijd zal ik wel een foto maken...

De hond had het hert aangevallen, maar dat arme beestje heeft toen die hond ook aangevallen...[/quote]

Nogal logisch. Koe

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:28

xx_Horsiex schreef:
Nogal logisch. Koe

Verward waarom zou dat nou weer logisch zijn? kon toch ook zijn dat hij keihard zou gaan wegrennen? Of op de grond zou blijven liggen? Beetje domme opmerking..... Nagelbijten / Gniffelen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:31

Zie je; Weer al die meda storm rond een 'gevaarlijke pitbull'. Ze zouden de baasjes moeten doodschieten. Kun je je hond aan of niet?? Je laat zo een beest niet los, dat doe je niet in wijk lijkt mij.

Het lijkt me vrij logisch dat de bok gaat aanvallen; Het is een kudde en de leider moet die kudde verdedigen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:32

xx_Horsiex schreef:
'De bok was agressief' uhhh.. DUH! Hij wou zijn groep beschermen tegen die hond, echt waar.

En Cassidy, lees het bericht nog eens. Het betreffende hert wou de hond aanvallen met zijn gewei, dan gaat zijn hoofd dus omlaag.

Tuurlijk wilde hij zijn kudde beschermen. Maar wel met agressie.... en gelijk heeft hij hoor. Maar die hond kan er waarschijnlijk ook niets aan doen. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat die dieren er beide niets aan kunnen doen maar nu wel dood zijn.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:33

Die hertjes staan vlakbij mijn verzorgpony..
Ik hoorde het van Samantha (zammetje@bokt), echt supersneu.. Was het enige mannetje (volgsmij) en grootste hert dat er bij liep, probeerde zijn vrouwtjes te verdedigen..
Ik snap alleen niet hoe die hond de weide binnen is gekomen, want zou niet weten waar.. Verward

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:41

Toch denk ik dat het feit dat het een pitbull was er wel mee te maken heeft.
Natuurlijk, een hond die in het nauw gedreven is verdedigd zich.
Maar als ik naar mijn hond kijk, die zou zichzelf even kwaad maken, en dan zorgen dat ie ruimte heeft om weg te komen.
Het zou niet in hem opkomen op zich in dat beest vast te bijten en niet meer los te laten.
Dat vind ik dan toch typischer voor pitbulls e.d.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:12

casperrr schreef:
xx_Horsiex schreef:
Nogal logisch. Koe

Verward waarom zou dat nou weer logisch zijn? kon toch ook zijn dat hij keihard zou gaan wegrennen? Of op de grond zou blijven liggen? Beetje domme opmerking..... Nagelbijten / Gniffelen

Hoe wil hij gaan wegrennen als ze in een omheinde omgeving zitten? En hij lag voor zover ik weet niet op de grond. Ik vind jou opmerking juist dom, omdat het nogal logisch is dat hij zichzelf en zijn kudde wil beschermen. En dat moet met agressie, hij kan moeilijk vragen aan de hond of die wil ophouden.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:14

Hoe kan jij nou weer weten hoe het er daar uitziet? Dát is pas dom, gelijk conclusies trekken zonder dat je weet hoe het er daar uitziet. Het is daar hartstikke groot, ook met bosjes en alles. Het is echt niet zo maar een klein weilandje met een aantal van die beesten op elkaar! Dus hij kón wegrennen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:18

..al met al is het de eigenaar die fout zit!..wat voor hond je ook heb, wat de bok ook deed, wat voor hekwerk er omheen zit...de eigenaar zit fout en die moeten ze gelijk een proces verbaal aan zn broek hangen met gevolg of nooit meer een huisdier of verplichte cursus in de trant van 'hondenkennis en houderij"...ik noem maar een zijstraat!..willen mensen dieren houden, zouden ze eerst zich eens wat verantwoordelijker moeten zijn..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:22

casperrr schreef:
Hoe kan jij nou weer weten hoe het er daar uitziet? Dát is pas dom, gelijk conclusies trekken zonder dat je weet hoe het er daar uitziet. Het is daar hartstikke groot, ook met bosjes en alles. Het is echt niet zo maar een klein weilandje met een aantal van die beesten op elkaar! Dus hij kón wegrennen!

Ik trek mijn conclusie uit het bericht. Daarbij, wegrennen, maar voor hoelang? Zo'n hond geeft echt niet snel op, vooral niet als het jacht instinct wordt aangezet. Dat hert wou zijn kudde beschermen, mag hij dat dan niet met agressie? Die hond zat bomvol agressie toen hij daar binnenviel. Jij laat het overkomen alsof dat hert zijn eigen schuld is omdat hij met agressie reageerde.

En dan nog eens, die hond had daar niet moeten zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:25

ShirleyA schreef:
Tuurlijk wilde hij zijn kudde beschermen. Maar wel met agressie.... en gelijk heeft hij hoor. Maar die hond kan er waarschijnlijk ook niets aan doen. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat die dieren er beide niets aan kunnen doen maar nu wel dood zijn.
De hond kon er niets aan doen? Verward Ja, dat 'arme dier' maakte het hek stuk met hele andere bedoelingen dan aan te vallen. Lips are sealed

Citaat:
De 'zeer agressieve hond' had rond 10.50 uur het hek rond een hertenkamp aan de Vlissingsestraat kapotgemaakt. Een van de damhertbokken wierp zich volgens de politie op als beschermer van de troep en drong de hond tegen het hekwerk. Op het moment dat hij met zijn gewei wilde aanvallen sprong de hond naar zijn neus en hapte zich vast. Toen de politie tien minuten later ter plaatse kwam had de viervoeter het hert nog steeds vast.

Wat mij betreft mogen ze de eigenaar van het dier een levenslang verbod geven op het houden van honden...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:26

De politie was er toch in 10 minuten? dan had ie 10 minuten moeten rennen Knipoog niet ieder dier is gelijk, en al helemaal niet als ze in gevangenschap daar leven en waarschijnlijk ook geboren zijn. Ik heb nérgens gezegd dat het de hert zijn schuld is dat hij ook aanviel. Ik zei alleen maar dat ik het zielig vond, omdat daarna die hond dat hert weer aanviel.
Sjees zeg Rolleyes

@Ann: ik denk dat ze bedoeld dat die hond agressief is gemaakt. Dat hij er niks aan kon doen dat hij zo'n rotkarakter heeft gekregen, maar dat dit door zijn eigenaar(?) komt!