Grote brand in Den Hoorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Grote brand in Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 22:51

Mijn paps heeft altijd de politiescanner aanstaan op zijn computer (dus hij krijgt dan alle meldingen binnen van ongevallen, branden ed)
Dus hij kwam naar beneden stormen van; Naat, brand, ga je mee even kijken?
Volgens paps stond er op de site melding van een zéér grote uitslaande brand
Wij erheen en toen we de deur uitstapte zagen we al donkere rookflarden in de lucht, flinke brand dus, aangezien wij er toch wel een kwartiertje rijden vandaan wonen.

Eenmaal daar in de buurt was het een chaos met verkeer, alles reed langzaam, stond stil in de berm, stond stil op kruispunten Verward
Wij iig onze auto geparkeerd bij een bedrijf en even een stukje gelopen om het te kunnen zien
Nou, echt niet normaal, heb nog nooit zo'n brand in het echt gezien, die rook!
En in korte tijd zag je het echt steeds meer opschuiven.

Je moet weten dat ik écht een fobie heb voor brand, en dan zeker met zoveel zwarte rook, heel erg beangstigend, maar mijn nieuwsgierigheid en ramptoerisme is toch sterker dan mijn angst Haha!

Nog meer van zulke ramptoeristbokkers? Haha! (of bokkers die ook even zijn gaan kijken?)

[Voor de kenners: de zwethkade Zuid, zie ook: http://www.wos.nl/index.php?option=read ... e&id=21859 ]

MarrieLeen

Re: Grote brand in Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:05

wij hadden eerst ook een scanner, als het in de buurt was gingen we meestal wel kijken ja. Ja

aan de ene kant wil ik het heel graag zien, maar aan de kant houd het me ook tegen,
ben dan een soort van bang om té ernstige situaties te zien, en vind het voor de slachtoffers ook niet echt fijn. Tong uitsteken

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:22

En ook hier staat de scanner altijd aan. Bloos Maar of ik ga kijken hangt er van af wàt er gaande is. Met brand wil ik wel eens gaan kijken, maar als er echt mensen bij betrokken zijn (Wat bij brand ook zo KAN zijn, maar bij ongevallen altijd het geval is.) dan ga ik nooit kijken. Ik vind dat niet prettig. En zou het ook niet prettig vinden, als ik daar gewond zou liggen, dat iedereen er met zn neus bovenop zou staan. Nagelbijten / Gniffelen

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:07

Ook wij hebben de rook gezien(schipluiden) wat hellemaal door ging tot aan rotterdam.De brand zelf niet gezien maar kon wel een voorstelling maken hoe erg het moest zijn.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:26

Nou ik ga daar echt niet naartoe hoor,
ik ga niet naar iemand anders ellende staan kijken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:30

Citaat:
ik ga niet naar iemand anders ellende staan kijken

Helemaal mee eens.
Ik neem aan dat als jouw huis aan het afbranden is en je bent alles kwijt of je hebt een zwaar ongeluk gehad en mensen komen allemaal kijken omdat ze zo nieuwschierig zijn, dat jij je ook niet gelukkig voelt.

Hetzelfde met grote ongelukken.
Op de andere rijrichting staat vaak een grotere file dan voor het ongeluk.
Allemaal van die nieuwschierige mensen. Maar als ze het zelf zijn moet je eens horen.

Een beetje kijken wat andere mensen aan het kwijtraken zijn of wat er gebeurd is. Dat kan er bij mij niet in.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:40

Dat is hier niet ver vandaan! Ik heb er alleen niks van gemerkt? Ben gister avond nog wel buiten geweest, tussen 20.00 en 21.00 uur. Dat het zo erg was Bloos! Geen gewonde hoop ik?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:53

Ik ben nooit zo'n ramptoerist.

Een paar jaar geleden, stond de boerderij van onze overbuurman in brand.. Wat was dat vreselijk zeg!
Toen de brand onder controle was ben ik wel even gaan kijken, of ik kon helpen ofzo. Niet dat ik daar als een ramptoerist ff kwam kijken hoe erg t was ofzo

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:25

-> NM

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:41

Dat was dus 3 huizen naast onze stal! Ik hoorde het pas rond 23:30, als gekken erheen gereden. Uiteindelijk mochten we er niet langs en hebben we tot 03:00 zitten wachten. Er werd verteld dat er asbest in de lucht zat en dat onze paarden in veiligheid waren gebracht. Gelukkig ken ik iemand die daar woont (die er dus wel door mocht) en die zei dat ze gewoon nog op stal stonden en dat ze OK waren. Maarja, we wilden ze natuurlijk wel even zien! Gelukkig maakten ze ondanks wat zenuwachtige acties het goed!

Hier zijn filmpjes en foto's te vinden:
http://www.nu.nl/news/1032263/10/rss/Mi ... oorn.html#

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:43

Laatst hadden de buren hier een schoorsteenbrand. Opeens kwam de hele buurt tot leven, haha. Het was nog drukker dan met oud- en nieuw. Straat was afgezet en stonden 3 grote brandweerwagens. Allemaal sensatiegeil. Haha!

Wel ernstig, zo'n grote brand. Enig idee of er gewonden of eventuele doden zijn gevallen?
* Kan het iig niet opmaken uit dat verslagje (die link).

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:55

Nee, er zijn geen gewonden gevallen. Er zijn 40 mensen geëvacueerd en moesten de nacht ergens anders doorbrengen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:57

Ongeveer 50 zegt nu.nl
Ik zat 't net te lezen, maar bedankt voor je reactie. Lachen

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:22

Silence schreef:
Citaat:
ik ga niet naar iemand anders ellende staan kijken

Helemaal mee eens.
Ik neem aan dat als jouw huis aan het afbranden is en je bent alles kwijt of je hebt een zwaar ongeluk gehad en mensen komen allemaal kijken omdat ze zo nieuwschierig zijn, dat jij je ook niet gelukkig voelt.

Hetzelfde met grote ongelukken.
Op de andere rijrichting staat vaak een grotere file dan voor het ongeluk.
Allemaal van die nieuwschierige mensen. Maar als ze het zelf zijn moet je eens horen.

Een beetje kijken wat andere mensen aan het kwijtraken zijn of wat er gebeurd is. Dat kan er bij mij niet in.

inderdaad, mee eens!

een jaar geleden was er brand bij 2 huizen verder op, het was overdag, en er kwam allemaal rook uit dat huis, die mensen waren niet thuis, en bina het hele huis van binnen verbrand. het was niet dat de vlammen uit het huis sloegen maar er kwam echt heel veel rook uit, kon ik zo vanuit me huis zien Bloos!. echt heel dichtbij.
Het hele huis moest opnieuw worden gebouwd. en sinds kerst wonen ze dr weer in, terwijl het in febuari was gebeurt..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 16:45

Ja, dat naar andermans ellende kijken hebben jullie gelijk in, maar mijn nieuwsgierigheid is toch te groot, maar als mijn vader niet had gegaan had ik ook zelf niet op mijn fietsje erheen gegaan Lachen

Maar een ongeluk enzo, daar heb ik het dan totaal weer niet op, dat vind ik echt heel naar om te zien, zal ik nooit gaan kijken.
En ook niet als er een brand is met slachtoffers oid, maar dat was hier niet het geval.

Oeh, die foto's en filmpjes! Echt die rook, zoveel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:02

Den Hoorn dat ligt toch op Texel? Verward Medoucha jij woont in Monster, of zal er nog een Den Hoorn zijn? Haha!

Medousa schreef:
Eenmaal daar in de buurt was het een chaos met verkeer, alles reed langzaam, stond stil in de berm, stond stil op kruispunten Verward

Vind jij dat vreemd? Je deed zelf mee aan dit fenomeen hoor;"ramptourisme"

Heb je geen bekeuring gekregen voor dit gedrag?
http://www.wos.nl/index.php?option=read ... e&id=21868

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 16:44

Nee, wij zijn gewoon op het normale tempo (wat er gereden kon worden toen) blijven rijden, en hebben de auto gewoon op een parkeerterrein geparkeerd en hebben vanaf daar gekeken.

En ik vind het idd vreemd dat het daar zo'n chaos is, aangezien ík het niet normaal vind als je je auto in de berm stilzet of midden stil gaat staan op een kruispunt.
aan dat gedrag doe ik niet Lachen

Dus niet zo beschuldigend richting mij doen svp Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:29

BabsieJana schreef:
Nou ik ga daar echt niet naartoe hoor,
ik ga niet naar iemand anders ellende staan kijken.

Inderdaad, ik ga altijd zo snel mogelijk weer door. Anders blijft het de hele dag door mijn hoofd spoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:24

Hoe je het ook wendt of keert, je bent strafbaar.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:37

kijken of ik mijn ex zie op beeld, die woont er nog Knipoog maar idd ik zou het zelf ook niet fijn vinden als mensen komen kijken, er gata toch iemand zijn levenswerk en droom in vlammen op Ach gut

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:18

Dat is hier aardig vlakbij, heb die filmpjes op internet bekeken en het zag dr behoorlijk heftig uit!