Taalgebruik jongeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Taalgebruik jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 19:56

Soms erger ik mij behoorlijk aan het taalgebruik van de jongeren onder ons.
Onder andere dat uitspraken: me paard, me dit, me dat...
Waarom niet gewoon mijn paard? Waarom niet gewoon de zin typen zoals het hoort?

Ik vind het persoonlijk wat intelligenter overkomen Nagelbijten / Gniffelen

Of ben ik nu een oude muts? Sigaar

Anoniem

Re: Taalgebruik jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:57

ik vind het soms ook irritant hoor, en ik ben 16, dus vind je geen oude muts

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:16

Ik vind het ook irritant, ik irriteer me ook vreselijk aan m'n profiel, daar staat zo'n domme fout in, maar ik ben te lui om het te veranderen Schijnheilig

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:19

Idd.. Erger ik me ook dood aan. Ja Ben je dan te lui om er gewoon een lettertje bij te typen of ben je dan gewoon dom? Clown

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:19

Ja, idd. Ik vind het ook echt te erg. Vreseljk irritant ook. Maar ja.. wat kanje er aan doen?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:20

KsVrPy schreef:
Idd.. Erger ik me ook dood aan. Ja Ben je dan te lui om er gewoon een lettertje bij te typen of ben je dan gewoon dom? Clown

dom Ja

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:21

Ik vind het overdreven. Als ze nou zonder punten, hoofdletters en comma's werken vind ik het vervelend. Maar of ze nou Me of Mijn zeggen? Clown

Malibu; Ik ben idd dom dan volgens jullie ja Nagelbijten / Gniffelen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:24

Ik ben 18, en erger me er soms ( of vaak) aan, vooral dat paardjuhh, schatjuhh, icck geen hoofdletters,leestekens etc. en dat eeuwige irritante breezah gedoe..

Als ik iemand zie schrijven als, Icck ben met me paardjuh etc.. dan neem ik het al niet meer serieus zijn vaak toch ook kinderen van 12 jaar.

Edit:
Oh de PM's stromen binnen wat ik daarmee bedoel. Huilen van het lachen Nou ik bedoel dus, dat het meestal jeugdige bokkers zijn rond een leeftijd van 12 jaar. Dus voel je niet meteen aangevallen hé.. Clown
Laatst bijgewerkt door SONY op 29-03-07 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:29

ik irriteer me er ook altijd aan en ben 14 nu voel ik mij ook een oude muts Tong uitsteken

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:32

ik vind dat ook een beetje overdreven ,of je nou me of mijn neerzet,
maar wat ik wel raar vind ,als je echt msn taal op bokt doet

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:36

het is verschrikkelijk irritant. Ofwel zeg je mijn ofwel zeg je m'n maar ga nu toch niet zo mislukt typen, het staat niet en het leest niet makkelijk!

Zegt een 16 jarige ouw doos Clown

theaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:37

Ik vind sowieso het taalgebruik in grammaticaal opzicht vaak beneden peil op bokt. Dat is jammer want het is een leuke site.
Dacht altijd dat ik de enige was die er zo over dacht. Gelukkig zijn er meer mensen die zich ervan bewust zijn.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:42

theaatje schreef:
Ik vind sowieso het taalgebruik in grammaticaal opzicht vaak beneden peil op bokt. Dat is jammer want het is een leuke site.

Helemaal waar! Ook ik erger me vaak aan 'me paardje' en 'hun zeggen' en nog meer soortgelijke uitspraken. Maar wat ik nog erger vind, is dat de meeste bokkers nog niet eens zonder 'dt'-fouten kunnen schrijven. Hoe vaak heb ik hier 'ik wordt' wel niet gelezen?! Rolleyes Dit vind ik 10x erger dan msntaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:44

Joscaa schreef:
Ik vind het overdreven. Als ze nou zonder punten, hoofdletters en comma's werken vind ik het vervelend. Maar of ze nou Me of Mijn zeggen? Clown

Het is gewoon fout, en bovendien.. wat is de moeite om 'mijn' of 'm'n' te zeggen ipv 'me'. Het is zo plat/ kortaf.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 20:46

Jippy ik ben dus niet alleen Haha!

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:46

Tja, verpaupering van het onderwijs? Verandering van 'taalkundige' normen en waarden? Luiheid? Domheid? Ik weet het niet..Ik merk wel dat ik me best vaak erger aan mensen die systhematisch slordige fouten maken in hun taalgebruik. Mensen die ala Br33zAh schrijven neem ik niet eens serieus. Maar wat doe je eraan? Knipoog

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:47

Ik vind sommige dingen ook wel storend , maar ik merk dat ik soms zelf ook wel op die manier typ !
Hoe komt dat ? door altijd die dingen te lezen en door luiheid ? haha .

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:47

ik erger me er ook best vaak aan en ben 16
en over -dt .. ik probeer daar echt wel op te letten maar helaas maak ik er wel eens een foutje tegen
en dat eeuwig breezah gedoe word ik ook gek van hoor Knipoog
daarstraks nog tegen mijn zus van 12 gezegd dat ze moest stoppen met breezah te praten Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 20:48

En ja inderdaad kan ik mij ook behoorlijk druk maken om eindeloze verhalen zonder hoofdletters, punten en komma's.
Het is ook een algemene ergenis het "me paardje" geval heb ik maar gepakt als een voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:48

Precious20 schreef:
theaatje schreef:

Helemaal waar! Ook ik erger me vaak aan 'me paardje' en 'hun zeggen' en nog meer soortgelijke uitspraken. Maar wat ik nog erger vind, is dat de meeste bokkers nog niet eens zonder 'dt'-fouten kunnen schrijven. Hoe vaak heb ik hier 'ik wordt' wel niet gelezen?! Rolleyes Dit vind ik 10x erger dan msntaal.

"Ik werdt", nog erger. Die heb ik ook vaak langs zien komen hier....

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:53

Nou, die mensen doen er tenminste nog moeite voor om een woord languit te schrijven Clown

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:54

Heej,ik typ alles ook niet altijd zo perfect, maar soms praat ik met mensen op msn en dan type die me toch rare dingen en dan half engels en half nederlands dan is net een puzzel

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:57

Ik had in het begon op bokt heel erg dat ik met msn taal sprak. Heb dit ook heel erg proberen te verbeteren (en is volgens mij wel goed gelukt Knipoog ). Erger me er verder niet zo aan omdat ik het meestal toch wel begrijp. Maar als het echt een tekst is zonder punten, komma's, alinea's etc. Dan erger ik me er ook wel aan! En soms die grammatica fouten van word met dt maakt me niet zo heel veel uit. Ik begrijp in ieder geval wat er bedoelt wordt.

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:59

Maartje1990 schreef:
Ik had in het begon op bokt heel erg dat ik met msn taal sprakHeb dit ook heel erg proberen te verbeteren . (en is volgens mij wel goed gelukt Knipoog ). Erger me er verder niet zo aan omdat ik het meestal toch wel begrijp. Maar als het echt een tekst is zonder punten, komma's, alinea's etc. Dan erger ik me er ook wel aan! En soms die grammatica fouten van word met dt maakt me niet zo heel veel uit. Ik begrijp in ieder geval wat er bedoelt wordt.

Iid , ik begon ook erg ''breezah'' op bokt, maar het heeft mijn spelling wel bevorderd Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:03

Ik kan me ook héel erg irriteren aan aaneenlopende zinnen, dus zonder dergelijke leestekens!
En inderdaad geen hoofdletters. Ik tiep áltijd hoofdletters!
En inderdaad zoals al gezegd dat 'Me dit, en me dat'.
Utrechtersimmitatie vind ik het! Zo praten ze in Utrecht (Goed.. Stiekem ben ik zélf een Utrechter, maar wel een beschaafde! Tong uitsteken )
En ik ben ook 16, dus je bent géen oude muts want ik ben het volkomen met je eens!
Ik vind het wel heel erg goed van bokt dat ze die 'breezah' taal zo goed aanpakken! Je ziet bijna níemand meer die echte 'breezah' taal gebruikt. Kijk voor de grap op CU² of Sugababes o.i.d.! Je lacht je rot!